-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid + GI mat!!!
7 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid + GI mat!!!Någon mer som äter GI mat här?!
Jag fick reda på att jag var gravid för några dagar sen men jag tänker fortsätta äta GI för jag tycker om den maten. U Under min förra graviditet kunde jag inte få i mig någon mat för jag mådde illa, nu äter jag iallafall o det borde väl vara bättre för lillen?! Eller? Får ju i mig fett, proteiner o lite kolhydrater bara 0 % socker o det borde väl vara bra?! Någon som kör samma så vi kan tipsa varandra lite?!
Re: Gravid + GI mat!!!Hej, har aldrig kört någon metod.
Re: Gravid + GI mat!!!Det funkar nog så länge du äter ordentligt. Tänk på bara att barnet behöver kanske mer kolhydrater än vad GI-kost ger. Men om du äter fullkornspasta och sånt så är det ju inget problem men den del som håller på med GI utesluter Kolhydrater nästan helt och det TROR jag inte är bra om man är gravid. En del utesluter frukt också och det är ju inte heller bra.. Men i övrigr är ju GI ganska normal och bra mat.
Re: Gravid + GI mat!!!Frukt är inget vi alls behöver! Särskilt om vi äter grönsaker. Bär brukar ju också gå bra enligt lchf och GI...
Jag åt lchf innan graviditeten och tror inte alls att det är farligt. (Man äter så oerhört olika i olika delar av världen och får ändå friska barn!) Däremot blev det svårt att följa den eftersom jag mådde så illa. Det kan hända att man som gravid blir tvungen att äta det man klarar av, även om det kanske inte passar in i den normala kosthållningen...
Re: Gravid + GI mat!!!jag tror inte på att ta bort frukt när man är gravid men det bestämmer man själv. Frukt innehåller väldigt mycket vitaminer, bra näringsämen och antioxidanter.
Re: Gravid + GI mat!!!helenaeg:
Inget som inte också finns i grönsaker och bär...
Re: Gravid + GI mat!!!Du har ju socker i allt som innehåller kolhydrater... kolhydrater är just sockerkedjor. Kollar man på en förpackning så ser man att det står kolhydrater och sedan under men samma kategori står det "varav sockerarter". I slutändan bryts ändå kolhydraterna och stärkelse ner till socker.
I grönsaker(speciellt rotfrukter och tomat) finns mycket kolhydrater och bär innehåller ju fruktsocker. Hallon är vad jag har hört det bär som innehåller minst socker:P Tycker dock att lchf är lite extrem diet men gi borde ju funka när du är gravid tycker jag:P Jag tycker också att GI mat är väldigt gott men jag har en kille som tycker annorlunda, orkar inte göra två¨olika sorters mat så det blir efter hans smak:P
7 inlägg • Sida 1 av 1
|