Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Gravid i v. 10- och sååå trött :(

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Gravid i v. 10- och sååå trött :(

Inläggav margareta 26 aug 2010, 13:51

ja jag är omföderska och gravid i v. 10...och är sååå himla trött. Äter järntabletter, och försöker hålla dieten så bra jag kan. Blir visserligen lite småätande här och var, men har hållit igen med det heeela dan :D . Undrar om det finns nå vitaminer eller nåt man blir rekomenderad då man är gravid, ska till inskrivning nästa vecka men hade velat ha nåt nu så man inte går omkring som en zombie hela tiden. Huset börjar se ut som ett bombnedslag och jag är uttråkad. Men energin är totalt borta...
margareta
Alltid online

BF: 110402

Re: Gravid i v. 10- och sååå trött :(

Inläggav kat73 02 sep 2010, 05:48

Hej!

Här är en till som är förlamande trött. Från em och hela kvällarna känner jag mig som en zombie. Jag har tvillingar på 9 år och det är så svårt att få dem att förstå att man är så trött och jag får hemskt dåligt samvete.

Minns inte att jag var så här trött förra gången. Men det skall gå över :D
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

BF: 110401
Status: En till sladdis?!

Inläggav helenaeg 02 sep 2010, 06:51

Tror inte det finns så mkt att göra, mån blir sjukligt trött och om du äter järn så har du ju motverkay den biten iaf. Tröttheten är ju pga hormoner och allt som händer i kroppen. Jag var så trött så jag blev sjukskriven ett par v på halvtid.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Sissy 02 sep 2010, 09:54

Jag går in i vecka 9 idag och är så fruktansvärt trött!
När jag är ledig räcker det med att gå och handla och laga mat, sedan känns det som om jag har gjort mitt för den dagen och förblir halvliggande på soffan.

Den här veckan jobbar jag tre kvällar och slutar 22, när jag kommer hem känns det som det är mitt i natten. Att jag sedan ska gå upp kl. 6 dagen efter gör det ju inte bättre…

Jag försöker att klara av jobbet så gott det går, men det är inte helt lätt, särskilt inte när jag jobbar 9-10 timmar, sedan när jag kommer hem är det bara vila som gäller. Jag försöker att lyssna på kroppen och ta det så lugnt som möjligt, men det är lite frustrerande att inte orka med så mycket som jag brukar.

Å andra sidan ska man väl börja bli piggare när första trimestern är slut?
Användarvisningsbild
Sissy
Alltid online

Status: Blev mamma till Elly 2011-04-10!

Inläggav Dimmasimma 02 sep 2010, 12:36

När första trimestern är slut brukar de flesta bli lite piggare . Men andra sidan så kommer det andra krämpor då. ;). Frågan är vad som är bäst egentligen? Vi får vara glada att bebis mår finfint iaf .
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm