-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?Hej! (Känsliga läsare bör inte läsa.)
Jag är gravid i vecka 4+4 och har upptäckt blödning från analen, jag googlade på det och hittade något som kallas för rektalblödning och är helt ofarligt och som låter likt det jag upplever. MEN det står att det är vanligt i tredje trimistern.. Borde jag vara orolig..? Kan det vara något fel på barnet..? ![]() ![]()
Re: Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?Kan det inte var hemorrojdersom spökar?
Re: Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?Ingen aning, vet bara att jag varit VÄLDIGT förstoppad och att jag kanske har råkat spricka lite...
![]() ![]()
Re: Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?Hej jag har besvär av att spricka runt ändtarmen precis i kanten, är det precis färskt blod så kan det mycket väl vara en ytlig spricka eller en ytlig hemmoröjd. Har man dessutom varit förstoppad är det lätt hänt att spricka sönder.
Re: Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?Det tror jag inte, om du upplever smärta och att du är förstoppad längre frma i graviditeten så finns det medel på apoteket man kan köpa för att hjälpa tarmarna på traven.
Re: Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?Linfrön är bra att äta för att få fart på tarmarna. Ta lite i en skål fil eller yoghurt på morgonen.
Re: Gravid i vecka 5 och har rektalblödning?Jag blöder ibland jag med (lite), speciellt när jag är hård i magen. Har hört att det är vanligt. På mig började det efter att jag fött min dotter... Tror inte du behöver oroa dig, men om du får väldigt ont och besvär av det kan du ju berätta för barnmorskan. Om man har en spricka vid ändtarmsöppningen kallas det för "analfissur", en jag känner har det och hon har inte fått barn tidigare, men de kan göra ont och blöda från, men ofarligt!
8 inlägg • Sida 1 av 1
|