Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Gravid igen

Nytt försök efter missfall.

Gravid igen

Inläggav studs 17 jul 2010, 17:49

blev efter första testet mest förvånad, andra testen skönk de nog mer in, svagt sträck mot en text som lyder gravid..

Men när vågar man släppa efter och njuta, Innan har jag visserligen gjort alla fel efter bokens alla regler med rökning och kaffe drickande, där av har jag enbart mig själv att skylla för flera missfall. MEN nu har jag slutat röka, eller mjo jag har tänt 2 cigg som bara brunnit upp för att jag ska lukta på ngt (luktar illa nu mer) oh dricker bara 1 kopp kaffe om dagen istället för ca 1 liter..

Visst kan gravtest visa falskt negativt men INTE falskt posteivt?

:oops:

Vågar jag kanske ringa till mvc nu ? är det ngn som blivit gravid efter flera mf och fått tätare besök och kanske UL tidigare/offtare än normalt :?:
studs
Alltid online

Status: mamma till finaste Aaron 11-03-26

Re: Gravid igen

Inläggav naellie 17 jul 2010, 18:15

oh, det enda jag kan svara på är att jag inte är lika avslappnad nu som sist (mf). jag är inte lika superlycklig, mkt mer avvaktande. men idag börjar jag tänka mer på/känna mer att jag är gravid (konstigt hur fort hormonerna stiger) och konstigt nog är jag väldigt avslappnad idag. trodde att det skulle ta evigheter. tihi! lycka till! :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav studs 17 jul 2010, 18:22

Det är juh så jobbigt att gå runt o tro de värsta.. Men nu tycker jag f*n att de e min tur, alla mina kompisar har fått barn,mina syster har fått sin nummer 2 och min bror får sin nr 1 nästa månad, :(

ser att vi "nästan" bor grannar :)
studs
Alltid online

Inläggav Dimmasimma 17 jul 2010, 18:31

Hej !
Grattis till ditt plus.. =)
Jag kan fortfarnade inte slappna av. Är livrädd att den lilla ligger där inne och är död.
Jag krävde att få ett tidigt vul v 7 eftersom jag i feb gick igenom ett ganska tufft MA. Sedan var jag på nytt vul i v 9, och allt såg bra ut.. Du kan få komma på återbesök om du är tillräckligt bestämt. Det är bara att kräva det för de kan aldrig neka dej vård.

Gravtest kan inte visa "gravid" om man inte är det. Testet reagerar på hcg-hormonet och det finns endast i kroppen när du är gravid.
Försök glädjas åt att ni lyckats igen och ta varje dag som den kommer.

Kram
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

Inläggav studs 17 jul 2010, 18:39

Åh tack Dimmasimma :D Känndes skönt o höra, ska nog våga ringa mvc på måndag och faktiskt kräva ett och annat :) så att man kan som du säger koppla av och njuta i den mån de går..
studs
Alltid online

Inläggav Dimmasimma 17 jul 2010, 19:00

Inte säkert att mvc är villiga att hjälpa. Jag ringde direkt till kvinnoklininken. Då får du betala som för ett vanligt läkarbesök. De kommer gå bra denna gången ska du se... KNIP!!!! =)
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Inläggav studs 17 jul 2010, 19:05

jaha, du vet du om man måste gå till mvc där man bor ? eller skulle jag kunna gå till grannkomunen?

haha jo knipa ska jag göra som aldrig för, vågar inte ens ha sex längre :oops: :(

kommer rulla fram om ngr veckor :P har fått dille på glass med gräddkola :shock:
studs
Alltid online

Inläggav Dimmasimma 17 jul 2010, 19:08

Jag hade inte heller sex de första tre månaderna. Min bm sa att de vart bra om vi kunde undvika och visst gör man allt för de lilla livet.

Nja, jag tvivlar på att du kan gå ngn annanstans. Man tillhör ju liksom ett ställe, beroende på var man bor.. Men ring dit du vill gå och fråga. Har dom plats så...
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Inläggav Dart 17 jul 2010, 19:19

Hej!

Grattis till plusset :)

Jag har fått två mf och är nu gravid igen. Vet hur det känns att inte riktigt kunna vara glad över att man är gravid. Jag var absolut livrädd för att jag skulle få ett missfall till. Men nu är jag i v.18 och bebisen mår bra :)
Jag var ganska glad när jag fick reda på att jag var gravid igen men samtidigt rädd för att de skulle leda till ännu ett missfall. Jag fick missfall i v.8 under förra graviditeten och den här gången så bokade jag själv en tid hos en gynekolog på en privat klinik för att om den lille hade klarat sig förbi v.8. För mig släppte de mesta rädslorna när jag gjorde ett ul i v.12 och fick då se ett friskt litet mirakel.

Jag fick inte göra några extra kontroller eller ultraljud. De sa bara att jag skulle få gå på utredning om jag skulle ha fått tre mf på rad. Men som sagt om du är väldigt rädd eller känner att något inte stämmer så ring mvc eller boka en tid själv för ultraljud. det är mitt tips iaf :)

//Camilla
Användarvisningsbild
Dart
Stammis

Status: Elit i bf2 och cod4 ^^

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm