-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid igen vid 42årsålder efter missfall i fjol.
4 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid igen vid 42årsålder efter missfall i fjol.I fjol ungefär vid den här tiden så var jag också gravid. Då var jag först lite skakig eftersom det inte var planerat och jag ändå var 41år gammal. Men snabbt började min längtan efter ett barn till att tändas och när jag helt och hållet var inne på att bli mamma fick jag missfall. Nu är jag gravid igen och livrädd!! Livrädd att våga hoppas, livrädd att behöva vara med om ett missfall igen, livrädd att jag skall göra något fel.Igår kväll började magen att värka, vågade jag knappt gå på toaletten för att kontrollera om jag blödde eller inte. Samma sak i morse eller egentligen hela tiden.. Jag vet att magen kan värka, att magsmärtor i stil med mensvärk är ok men idag tycker jag då förstås att jag inte alls mår illa längre, att mina bröst inte spänner längre som det gjort den senaste veckan. Jag borde vara i vecka 6 så jag vet ju att det är minst 6 jobbiga veckor framför mig, om det går så långt.. jag vågra inte hoppas någonting men vill inte tänka negativa tankar och ställa till med något pågrund av det. ja jisses! jag läste någonstans att chansen att bli gravid på normaltsätt när man är 43 år är 1% och jag är 42,5år så visst är det ett mirakel , men jag vill behålla vårt mirakel. Vet Ni andra om det är något man ska undvika göra? lyfta tungt antar jag? men antagligen är det väl så att händer det så händer det. Skall väl få komma på en tidig UL nästa vecka bara för att jag är orolig men jag hade gärna gått varje dag:) usch vad det här är jobbigt! Att vara glad men orolig hela tiden!
Re: Gravid igen vid 42årsålder efter missfall i fjol.hej !!
jag är 40 år , hade missfall i slutet av februari var i v. 7 då . Nu gravid igen - är i v.9 + 3 , haft lite illamående till och från, nu ibland kan jag känna lite svagt att det rör sig ,efter när jag har ätit mat. Jag har 3 barn ,grabb på 21 år, dotter på snart 10 år, och en liten dotter på snart 2 år. självklart ska jag ha detta barn !!
Re: Gravid igen vid 42årsålder efter missfall i fjol.Hej!
Känner igen det där med att inte våga glädjas över den nya graviditeten... Förra året i juni så gick jag igenom en ofostrig graviditet som upptäcktes först i v.14. Hade inte haft några problem alls tills jag började få små små bruna flytningar i v.13, ingen smärta och inget rött blod. Blev ändå orolig och åkte in akut, och då visade det sig att fostret dött jättetidigt och återbildats medans allt annat fortsatt utvecklats. Så nu är jag gravid igen (går in i v.12 på måndag) men vågar inte glädja mig alls... pratar knappt om graviditeten och när jag gör det så säger jag alltid att "OM" det nu blir något. Man försöker liksom skydda sig själv ifall något går snett istället för att glädjas över att jag är gravid NU och ännu finns inga tecken på att något är fel... Så nu är det väl bara att hålla tummarna för att våra bebisar vill vara kvar där inne!
Re: Gravid igen vid 42årsålder efter missfall i fjol.Hej
Först å främst Grattis till er Jag är 43 och gravid, normalt jag med Har en dotter på 2 år och fyra äldre pojkar Har fått glädjen att uppleva tonårsmamma ung mamma "medel" mamma och nu "äldre" mamma och alla åldrar har sina tjusningar. Måste säga att jag känner mig väldigt ung, vi är ju inte gamla såklart, bara lite mer kvinnor Jag förstår att ni är oroliga, det var jag också och är ju fortfarande men sånt hör till, men det är också mycket medias fel, missfall komplikationer, DS och liknande händer i alla åldrar. Som alla gravida så kan man bara göra sitt bästa, sköta om sig och försöka glädjas för sitt lilla mirakel. Så nu hoppas jag ni alla får det
4 inlägg • Sida 1 av 1
|