-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid men livrädd
10 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid men livräddÄr i 8:e veckan men jag kan inte slappna av. Sover illa och har svårt att koncentrera mig. I mars förra året fick jag missfall i 12:e veckan. Är livrädd för att samma sak ska hända igen. Släpper någonsin skräcken och man kan få njuta av graviditeten. Just nu lider jag mer än jag njuter. Vågar inte glädjas.
Re: Gravid men livräddHej hej! Jag fick MF i januari 2010 och i februari 2011 och är nu i v. 9 men är också sjukt nervös för att något ska gå fel och kan inte njuta alls
Skickar en kram åt ditt håll.
Re: Gravid men livräddSjälv var jag orolig hela graviditeten med ettan (efter ett MA) även om det lättade efetr RUL. Sen när han var född så oroade jag mej för plötslig spädbarnsdöd istället. Suck! Men med tvåan har jag varit lugn efter v13. Har liksom inte hunnit med att oroa mej lika mycket med henne.
Hoppas du snart kan koppla av lite mer!
Re: Gravid men livräddSist gjorde jag ul i v12 och det konstaterades att det inte fanns några hjärtljud. Storleksmässigt så stämde fostret med v12 så läkarna trodde att det dött samma dag eller bara dagarna innan. Göra tidigt ul känns lite meningslöst för att det kanske bara kommer att vagga in mig i falsk tro.
Re: Gravid men livräddJag är gravid igen efter MA. Då upptäcktes i v. 10 att det inte fanns något foster eller att det dött väldigt tidigt och tillbakabildats. I v. 12 fick jag hjälp med tabletter.
Är nu gravid igen och skräckslagen också. Dock känns det för mig skönt att få UL i v. 10 för att konstatera att det ens finns ett foster. Men förstår dig som hade en annan missfallssituation. Hoppas det går bra för dig denna gång!
Re: Gravid men livräddJag fick två missfall innan jag fick min dotter i december. Tyvärr så oroade jag mig hela graviditeten, så hade svårt att njuta av att vara gravid.
Mitt råd är att försöka njuta av det. Går det åt helvete så gör det, men då har man iallafall mått bra ett tag. Och går det bra så har man ju sluppit oroa sönder graviditeten Ångrar att jag oroade mig så mkt, hade velat njuta av graviditeten som de flesta andra gör.
Re: Gravid men livräddJag hoppas óch tror att om det går bra denna gång så kanske oron minskar lite när jag kommit lite längre i graviditeten. Det är målet som jag har och det jag som sagt hoppas på. Men tyvärr styr man inte över sina känslor riktigt.
Har ett annat litet orosmoment och det är att vår familj sedan en lång tid tillbaka planerat en utomlandsresa och den kommer att äga rum precis då jag är i v12. Tänk om det blir komplikationer då jag är utomlands.
Re: Gravid men livräddMin oro släppte runt v 21-22. Rul i v 18 och sedan ett par veckor för att det hela skulle sjunka in. Sedan blev ju fosterrörelserna tydligare också och då behövde jag ju inte oroa mig längre
Om nått skulle hända utomlands så, ja, då får du väl besöka ett sjukhus utomlands då
Re: Gravid men livräddJag ska till Bulgarien. Ja jag antar att sjukvården där säkert är lika bra som i sverige. Förhoppningsvis kommer jag inte att behöva ta reda på det. Hoppas verkligen att allt ska gå vägen denna gång men vågar inte riktigt tro. Rädd för att det ska bli som förra gången och därför planerar jag inget runt en ev baby. Men som sagt så hoppas jag att lite längre in i graviditeten så kan jag slappna av och njuta. Just nu lider jag mest tyvärr. BF är 4 december
Re: Gravid men livräddSkönt att åka utomlands, men förstår din oro. Men åker ni med ett svensk resebolag, finns det alltid läkare på plats som de samarbetar med. Antingen en svensktalande, annars brukar de fixa tolk. På stora hotell brukar det även finnas egen läkare. Hoppas det går bra, och att du som sagt slipper utforska den bulgariska sjukvården:)
10 inlägg • Sida 1 av 1
|