-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid = Nykter + Nyår
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Gravid = Nykter + NyårHur gör ni som är gravida och inte vill berätta för "allmänheten" att du är gravid på jul & nyår?
Jag är bara i v. 5 och vill inte säga något än. Förra jul o nyår var jag i exakt samma sits men då berättade vi för ALLA. Det var lite jobbigt när vi fick missfall, bekanta som kommer fram och frågar om det börjar synas ännu osv... "Jag kör"? "Jag har ingen lust att dricka"? Jag stannar hemma? "Jag jobbar imorgon (inte)"? Jag fejkar att jag dricker? (Haha) Hm...
Re: Gravid = Nykter + NyårHej Sandra!
Jag köper alkoholfritt vin och liknande och öser sedan över detta i "vanlig" flaska. Ingen som märker något Det blir ju värre om du ska på en bjudfest där man inte tar med sig egen dricka, i så fall om du har ett jobb som gör att du kanske jobbar nyårsdagen så hade jag nog dragit en vit lögn där
Re: Gravid = Nykter + NyårHej!
Jag var bjuden på massvis med bröllop och liknande i våras i början av min graviditet.. Jag låtsas skålade i champagne (sen fick sambon dricka när ingen såg Sen drack jag alkoholfritt med motivationen att jag valde att köra eftersom jag varit dålig hela veckan. Hellre dricka alkoholfritt än vara tvungen att åka hem pga strulig mage sa jag Får tillägga att jag inte varit den som spottat i glaset på fester annars, men folk gör inte så stor grej av det om inte ni gör det! Lycka till!
Re: Gravid = Nykter + NyårHar BIM på söndag o nästa helg har vi stor personalfest! Där det bjuds på ALLT! Om jag nu skulle plussa tänker jag inte berätta något än, funderar på om man ska köra på pencillin eller nåt för halsfluss
Re: Gravid = Nykter + NyårAtt du går på medicin brukar funka. Folk vågar inte fråga vilken sort för dom vill inte tränga sig på.
Re: Gravid = Nykter + NyårJag hade nog kört på att jag käka penicillin..
Re: Gravid = Nykter + NyårJag skylde på att jag hade urinväsinfektion å fick äta medicin......då e det ingen som ifågasätter när man måste gå å kissa hela tiden oxå
Re: Gravid = Nykter + NyårJag är i v. 5 nu och kommer att berätta när jag kommer hem över jul, inga vänner eller i familjen som skulle tro på att jag slutat röka och dricka utan att vara gravid. Imorgon ska vi ha julfest med jobbet och jag har tyvärr valt att inte gå, skulle inte vara trovärdigt där heller att inte dricka eller röka och eftersom vi jobbar i vården skulle det inte heller funka att säga att jag äter antibiotika... Men hellre en graviditet än en julfest
Re: Gravid = Nykter + Nyåratt man äter medicin är en toppengrejj
men visst är det sjukt att man måste ha en ursäkt för att man inte vill dricka alkohol??
Re: Gravid = Nykter + NyårJa, det är det verkligen, men så fort man väljer att vara nykter tror ju folk att man är gravid! Samma sak så skulle jag tro det om mina kompisar med.. Beror väl på om man brukar vara "partyprinsessa" då blir det ju stor skillnad.
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|