Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Gravid o diskbråck!

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Gravid o diskbråck!

Inläggav pumasara 18 jun 2009, 21:23

Jag har diskbråck... :shock:
Nu är jag gravid! :D
Någon som har erfarenhet med träning mm?!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
pumasara
Alltid online

Re: Gravid o diskbråck!

Inläggav olivia99 21 jun 2009, 16:27

hej
Mitt bästa råd är att prata med en sjukgymnast och be om träningsprogram och hjälp..Jag gjorde det och fick ett bra program..Lycka till...
Användarvisningsbild
olivia99
Alltid online

Status: Nybliven tvåbarnsmamma

Inläggav midsommarmamman 22 aug 2010, 17:02

hejsan! jag har också diskbråck och gravid och jag försöker komma i kontakt med en sjukgymnast för att få ett bra träningsprogram.

jag funderar över en annan sak med med här med diskbråck och graviditet. Nämligen förlossningen... jag pratade med en läkare på mvc och hon sade att diskbråcket inte kan förvärras av en förlossning (jag tänkte mig att barnet skulle trycka mot ryggraden så att diskarna kunde skjutas ut, men så är det alltså inte), men jag har ju bara fått svar från en, kanske andra läkare säger något annat. Jag hoppas verkligen att hon har rätt, för jag vill så gärna slippa kejsarsnitt för jag hade en sån bra förlossning förra gången. man kan ju aldrig veta hur det blir den här gången men jag vill i alla fall inte att diskbråcket ska vara det som styr hur det blir. Nån som har hört samma eller nåt annat?
Bild Bild
midsommarmamman
Stammis

Inläggav midsommarmamman 22 aug 2010, 17:02

hejsan! jag har också diskbråck och gravid och jag försöker komma i kontakt med en sjukgymnast för att få ett bra träningsprogram.

jag funderar över en annan sak med med här med diskbråck och graviditet. Nämligen förlossningen... jag pratade med en läkare på mvc och hon sade att diskbråcket inte kan förvärras av en förlossning (jag tänkte mig att barnet skulle trycka mot ryggraden så att diskarna kunde skjutas ut, men så är det alltså inte), men jag har ju bara fått svar från en, kanske andra läkare säger något annat. Jag hoppas verkligen att hon har rätt, för jag vill så gärna slippa kejsarsnitt för jag hade en sån bra förlossning förra gången. man kan ju aldrig veta hur det blir den här gången men jag vill i alla fall inte att diskbråcket ska vara det som styr hur det blir. Nån som har hört samma eller nåt annat?
Bild Bild
midsommarmamman
Stammis

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm