-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid o diskbråck!
4 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid o diskbråck!Jag har diskbråck...
Nu är jag gravid! Någon som har erfarenhet med träning mm?!
Re: Gravid o diskbråck!hej
Mitt bästa råd är att prata med en sjukgymnast och be om träningsprogram och hjälp..Jag gjorde det och fick ett bra program..Lycka till...
Re: Gravid o diskbråck!hejsan! jag har också diskbråck och gravid och jag försöker komma i kontakt med en sjukgymnast för att få ett bra träningsprogram.
jag funderar över en annan sak med med här med diskbråck och graviditet. Nämligen förlossningen... jag pratade med en läkare på mvc och hon sade att diskbråcket inte kan förvärras av en förlossning (jag tänkte mig att barnet skulle trycka mot ryggraden så att diskarna kunde skjutas ut, men så är det alltså inte), men jag har ju bara fått svar från en, kanske andra läkare säger något annat. Jag hoppas verkligen att hon har rätt, för jag vill så gärna slippa kejsarsnitt för jag hade en sån bra förlossning förra gången. man kan ju aldrig veta hur det blir den här gången men jag vill i alla fall inte att diskbråcket ska vara det som styr hur det blir. Nån som har hört samma eller nåt annat?
Re: Gravid o diskbråck!hejsan! jag har också diskbråck och gravid och jag försöker komma i kontakt med en sjukgymnast för att få ett bra träningsprogram.
jag funderar över en annan sak med med här med diskbråck och graviditet. Nämligen förlossningen... jag pratade med en läkare på mvc och hon sade att diskbråcket inte kan förvärras av en förlossning (jag tänkte mig att barnet skulle trycka mot ryggraden så att diskarna kunde skjutas ut, men så är det alltså inte), men jag har ju bara fått svar från en, kanske andra läkare säger något annat. Jag hoppas verkligen att hon har rätt, för jag vill så gärna slippa kejsarsnitt för jag hade en sån bra förlossning förra gången. man kan ju aldrig veta hur det blir den här gången men jag vill i alla fall inte att diskbråcket ska vara det som styr hur det blir. Nån som har hört samma eller nåt annat?
4 inlägg • Sida 1 av 1
|