Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Gravid o vikt!

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Gravid o vikt!

Inläggav puppiluppis 04 aug 2010, 21:33

Känner att jag behöver skriva av mig lite o kanske få lite synpunkter eller nåt...
Jag var hos BM idag (inte min riktiga, för hon hade semester) o alla värden o mått var bara bra. Kändes jätte härligt att få lyssna på bebisen oxå;)
Men.....så fick jag väga mig..kändes ångesten komma krypande på väg till vågen.
Jag är i v.32+4, o nu har jag gått upp 17Kg........Jag var normalviktig innan grav.
Så sa BM att nu får du inte gå upp mer, tänk på vad du äter o rör på dig.

Saken är att så mycke onyttigt äter jag inte det är mest vanlig mat för jag är väldigt hungrig. Så är man väldigt trött oxå, orkar inte gå så långt, blir väldigt svullen i benen.
Så nu känner jag mig deppig o vågar liksom inte äta ordentligt utan att höra hennes ord om vikt i huvudet. Det kanske är många kilo men, jag mår bra o försöker äta bra mat. Så nu känns allt så himla jobbigt o inget känns speciellt kul längre! Vill bara att bebisen ska komma ut så, man kan börja gå ner i vikt. Någon som är/har varit i samma sits??
puppiluppis
Nykomling

BF: 100924
Status: Gravid!

Re: Gravid o vikt!

Inläggav elinorlilja 10 aug 2010, 11:06

Förstår att man måste få ångest när en BM säger så. Försök äta lite och ofta och mycket grönsaker, grönsaker kan man öta kilovis utana tt gå upp och det är ju dessutom bra för bebisen. Jag förstår att det kan vara svårt när man är hungrig, det finns nog inget som är värre än det men försök och är du grymt hungrig ät som sagt mycket grönsaker och frukt det innehåller ju mycket fibrer och vitaminer och det skadar nästan aldrig.

Lycka till!
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Inläggav Danem 10 aug 2010, 11:17

Jag gick upp 32 kilo under förra graviditeten, min barnmorska sa aldrig något speciellt om det utan det var mest jag som mådde dåligt för det.
Det var massor av vätska jag gick upp i slutet och även många onödiga kilon då jag blev sötsugen istället för att snusa.

Så för mig är inte 17 kilo mycket i vecka 33, du ska inte sluta äta för det utan ät så det känns bra!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav lipzi_90 10 aug 2010, 13:22

ibland vet inte alltid BM bäst... jag tror att om du äter relativt nyttigt behöver du inte oroa dig, du ska inte lyssna på hennes dumma ord! Bebisen går upp (rätta mig om jag har fel) 250-200 g i v, så klart att du kan gå upp lite i vikt. Dessutom, precis som danem säger, kan de vara mkt vätska.
17 kg tycker inte jag heller låter mkt, det är ju skillnad om man är överviktig innan då man kanske inte ska gå upp för mkt.
SthlmsmammanTerese.blogg.se
lipzi_90
Alltid online

BF: 100825
Status: Froststedts.blogg.se

Inläggav puppiluppis 11 aug 2010, 13:59

Tack så mycke för era svar...Känns mycke bättre nu :D
puppiluppis
Nykomling

BF: 100924
Status: Gravid!

Inläggav SoMsbebis 11 sep 2010, 19:51

inte så lätt alltid det där med vikt..
för träningsinspiration och specifika gravidträningsövningar och filmer kan du kika in på min blogg....

kram PT Sofia
SoMsbebis
Stammis

BF: 101217
Status: Världens lyckligaste!!

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm