-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravid o vikt!
6 inlägg • Sida 1 av 1
Gravid o vikt!Känner att jag behöver skriva av mig lite o kanske få lite synpunkter eller nåt...
Jag var hos BM idag (inte min riktiga, för hon hade semester) o alla värden o mått var bara bra. Kändes jätte härligt att få lyssna på bebisen oxå;) Men.....så fick jag väga mig..kändes ångesten komma krypande på väg till vågen. Jag är i v.32+4, o nu har jag gått upp 17Kg........Jag var normalviktig innan grav. Så sa BM att nu får du inte gå upp mer, tänk på vad du äter o rör på dig. Saken är att så mycke onyttigt äter jag inte det är mest vanlig mat för jag är väldigt hungrig. Så är man väldigt trött oxå, orkar inte gå så långt, blir väldigt svullen i benen. Så nu känner jag mig deppig o vågar liksom inte äta ordentligt utan att höra hennes ord om vikt i huvudet. Det kanske är många kilo men, jag mår bra o försöker äta bra mat. Så nu känns allt så himla jobbigt o inget känns speciellt kul längre! Vill bara att bebisen ska komma ut så, man kan börja gå ner i vikt. Någon som är/har varit i samma sits??
Re: Gravid o vikt!Förstår att man måste få ångest när en BM säger så. Försök äta lite och ofta och mycket grönsaker, grönsaker kan man öta kilovis utana tt gå upp och det är ju dessutom bra för bebisen. Jag förstår att det kan vara svårt när man är hungrig, det finns nog inget som är värre än det men försök och är du grymt hungrig ät som sagt mycket grönsaker och frukt det innehåller ju mycket fibrer och vitaminer och det skadar nästan aldrig.
Lycka till! Mamma till Heiley (110123)
Re: Gravid o vikt!Jag gick upp 32 kilo under förra graviditeten, min barnmorska sa aldrig något speciellt om det utan det var mest jag som mådde dåligt för det.
Det var massor av vätska jag gick upp i slutet och även många onödiga kilon då jag blev sötsugen istället för att snusa. Så för mig är inte 17 kilo mycket i vecka 33, du ska inte sluta äta för det utan ät så det känns bra!
Re: Gravid o vikt!ibland vet inte alltid BM bäst... jag tror att om du äter relativt nyttigt behöver du inte oroa dig, du ska inte lyssna på hennes dumma ord! Bebisen går upp (rätta mig om jag har fel) 250-200 g i v, så klart att du kan gå upp lite i vikt. Dessutom, precis som danem säger, kan de vara mkt vätska.
17 kg tycker inte jag heller låter mkt, det är ju skillnad om man är överviktig innan då man kanske inte ska gå upp för mkt. SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Gravid o vikt!inte så lätt alltid det där med vikt..
för träningsinspiration och specifika gravidträningsövningar och filmer kan du kika in på min blogg.... kram PT Sofia
6 inlägg • Sida 1 av 1
|