Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

GRAVID och 35+ :)

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

GRAVID och 35+ :)

Inläggav PiperH 11 maj 2009, 09:38

Hej!

Jag har precis plussat (10/5) :lol: och håller på att försöka smälta att jag fakltiskt ska bli mamma!!! :shock: Japp, jag utgår i från att allt kommer att gå vägen denna gång! :lol:

Jag är precis nyligen fyllda 35 år och skulle hemskt gärna vilja hitta med fler i min egen ålder som ska ha barn senare i år eller kanske i början på 2010..? :lol: Hittar ingen aktuell tråd att hoppa in i då de flesta verka ha fått redan eller ska ha alldeles snart och så..? :roll: Tipa mig gärna annars om en tråd som redan är aktiv - hoppar som sagt gärna med på den i så fall! :lol:

Ha en fin dag tjejer
Kram
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Re: GRAVID och 35+ :)

Inläggav gilmore girl 11 maj 2009, 20:51

Hej PiperH!

Jag har fått det fantastiska BF-datumet 24/12...
Jag är 39 och har inga barn innan. Så jag hakar på din tråd här.
Mår illa hela dagarna om jag inte äter varannan timme... Men det ska tydligen ha sina fördelar också så det är bara att bita ihop :shock:.
gilmore girl
Nykomling

Inläggav PiperH 12 maj 2009, 08:03

Hej gilmore girl!

Kul att du hakar på min tråd! :lol: Jag tycker som sagt det är svårt att hitta blivande mammor i vår ålder som inte fått än eller inte ska ha PRECIS snart... :roll:

Oj, vilket fantstiskt BF som sagt!! :-) Men som förstföderska kan det väl lika gärna bli +/- 2 veckor...eller hur är det? :roll:

Jag ska på inskrivning (eller första samtalet med BM rättare sagt) den 27 maj. Än så länge har jag bara internets "graviditetsuträknare" att gå efter för att få fram mitt BF och det är runt 15 januari 2010... :lol: Skojade med sambon i går och sa...tänk om vi får bäbis 100110...vilket ju inte är helt omöjligt...vore coolt. :lol: Fast bebbe-blobb är förstås precis lika välkommen när h*n än behagar komma ut!! :lol:

Hur mår du annars? har du några symptom och syns det något än?? :)

Ha en fin dag!
Kram
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Inläggav gilmore girl 12 maj 2009, 17:54

Hallå igen!

Precis, jag har också letat aktiva trådar med lite äldre förstagångare men inte loggat in mig på sajten förrän jag såg ditt inlägg.

Ja osäkert med datumet är det ju, och BM sa idag (jag var där på inskrivning) att det kan ju t om bli en januariunge. Vad sägs om 100101, den är också rätt fin :)

Jag skulle säga att det syns men efter vad jag läst så är det antagligen mest svullna tarmar. Och säkert det faktum att jag äter hela tiden, kommer att bli hur fet som helst om detta fortsätter :roll:
I vilket fall som helst så känns det...trångt.. att knäppa jeansen.

Hoppas hålla mig vaken så jag ser hur det går för Ernman ikväll i alla fall.

Egentligen vill jag bara gå i ide i 3-4 veckor, vakna upp och inte må illa längre, och inse att de första kritiska 12 veckorna är över!

Ha det bra tills vi hörs!

Gilmore girl
gilmore girl
Nykomling

Inläggav Kakan 13 maj 2009, 08:43

Hallå där, jag blir 35 i sommar och har bf i november. Dock är jag inte förstagångare, men det kanske är okej ändå?

Jobbigt att må så illa, gilmore girl! Jag har haft fantastiskt lätta graviditeter helt utan illamående eller andra biverkningar. Fast nu har jag ju ett tag kvar på den här gravven, så jag ska väl inte ropa hej än...

Mitt bf är 11/11, så det blir mycket ettor i så fall. Fast det är ju inte så troligt att man verkligen föder på sitt bf, så... få se hur det blir! Spännande ska det bli i alla fall!
Bild

Bild
Kakan
Alltid online

Inläggav PiperH 13 maj 2009, 09:57

Hej!

Klart det är okej Kakan! Välkommen hit!

Jag hoppas jag blir förskonad från illamående, men det känns som om det kommer närmre och närmre..det ökar lite för varje dag! :roll: Vi får väl se!
I övrigt har jag kanonömma bröst och skarp mensvärk som kommer och går lite...samt en helt SANSLÖS trötthet som håller på att ta kol på mig..men det kan det väl vara värt kanske! :lol: Det går ju över... :lol:

Ha en fin dag!
Kram
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Inläggav gilmore girl 17 maj 2009, 20:42

Hej igen PiperH. Och Kakan, aha, vi är tre nu!
Jag sticker upp huvet över ytan igen, för av ngn anledning (kanske postafenet, vad vet jag) så är illamåendet mkt mindre sedan igår. Såå tacksam över detta efter 2 veckor med nedsatt livskvalitet... Men man ska ju inte klaga, finns värre anledningar att må illa av än detta.
Känner mig extremt gravid i övrigt i kroppen också, det är inte alls som förra ggn när det slutade i mf. Hoppas på att det är ett gott tecken.
Inte fått nån speciell craving heller, vill ha lite olika saker hela tiden och aptiten är det inget större fel på. Är ni sugna på nåt speciellt?
Mmm kortvecka på jobbet nästa vecka, passar bra när man bara vill sova :)
Snart kommer syrenerna, var beredda :) :) Jag älskar syrener.
Ha det bra!

/GG
gilmore girl
Nykomling

Inläggav ewa.c 17 maj 2009, 20:49

Jag blir 35 år i sommar ungef'är samtidigt som jag blir förstagångsmamma :D

Hoppas jag får vara med här fast jag är lite före er :roll: :D Alla mina vänner förutom 2 är redan föräldrar så det känns verkligen att man är sist, men den som väntar på något gott...

Kram på er!
Ewa
BildBild
Användarvisningsbild
ewa.c
Alltid online

BF: 090812

Inläggav Kakan 18 maj 2009, 12:56

Nä, jag är inte sugen på nåt speciellt. Inte alls faktiskt, dock så är jag för ovanlighetens skull INTE så sugen på sött. Men det är visst rätt vanligt. Jag har haft lite lite saltcravings på sistone, förra gången var det surt. Fast det håller bara i sig kortare perioder.
Bild

Bild
Kakan
Alltid online

Inläggav PiperH 19 maj 2009, 17:57

Hej tjejer!

Mitt illamående blir faktiskt lite värre dag för dag... :roll: Hoppas inte det blir FÖR hemsk bara! :shock: Har inte jättecravings, men på sista tiden smakar råa grönsaker vääääldigt gott (särskilt gurka)!! För att inte tala om Dijonsenap! Det är vekligen gott till ALLT (särkilt gurka)!! :oops: men det är inte så att jag inte kan ta mig igenom dagen om jag inte får Dijonsenap eller gurka...inte än ialla fall! :lol:

Annars har jag vansinnigt ömma bröst och kissorgier dagarna (och nätterna) igenom -precis som det ska vara (har jag hört) :lol:

Ha en fin kväll!
Kram
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Nästa

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm