-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
GRAVID och 35+ :)GRAVID och 35+ :)Hej!
Jag har precis plussat (10/5) Jag är precis nyligen fyllda 35 år och skulle hemskt gärna vilja hitta med fler i min egen ålder som ska ha barn senare i år eller kanske i början på 2010..? Ha en fin dag tjejer Kram
Re: GRAVID och 35+ :)Hej PiperH!
Jag har fått det fantastiska BF-datumet 24/12... Jag är 39 och har inga barn innan. Så jag hakar på din tråd här. Mår illa hela dagarna om jag inte äter varannan timme... Men det ska tydligen ha sina fördelar också så det är bara att bita ihop
Re: GRAVID och 35+ :)Hej gilmore girl!
Kul att du hakar på min tråd! Oj, vilket fantstiskt BF som sagt!! Jag ska på inskrivning (eller första samtalet med BM rättare sagt) den 27 maj. Än så länge har jag bara internets "graviditetsuträknare" att gå efter för att få fram mitt BF och det är runt 15 januari 2010... Hur mår du annars? har du några symptom och syns det något än?? Ha en fin dag! Kram
Re: GRAVID och 35+ :)Hallå igen!
Precis, jag har också letat aktiva trådar med lite äldre förstagångare men inte loggat in mig på sajten förrän jag såg ditt inlägg. Ja osäkert med datumet är det ju, och BM sa idag (jag var där på inskrivning) att det kan ju t om bli en januariunge. Vad sägs om 100101, den är också rätt fin Jag skulle säga att det syns men efter vad jag läst så är det antagligen mest svullna tarmar. Och säkert det faktum att jag äter hela tiden, kommer att bli hur fet som helst om detta fortsätter I vilket fall som helst så känns det...trångt.. att knäppa jeansen. Hoppas hålla mig vaken så jag ser hur det går för Ernman ikväll i alla fall. Egentligen vill jag bara gå i ide i 3-4 veckor, vakna upp och inte må illa längre, och inse att de första kritiska 12 veckorna är över! Ha det bra tills vi hörs! Gilmore girl
Re: GRAVID och 35+ :)Hallå där, jag blir 35 i sommar och har bf i november. Dock är jag inte förstagångare, men det kanske är okej ändå?
Jobbigt att må så illa, gilmore girl! Jag har haft fantastiskt lätta graviditeter helt utan illamående eller andra biverkningar. Fast nu har jag ju ett tag kvar på den här gravven, så jag ska väl inte ropa hej än... Mitt bf är 11/11, så det blir mycket ettor i så fall. Fast det är ju inte så troligt att man verkligen föder på sitt bf, så... få se hur det blir! Spännande ska det bli i alla fall!
Re: GRAVID och 35+ :)Hej!
Klart det är okej Kakan! Välkommen hit! Jag hoppas jag blir förskonad från illamående, men det känns som om det kommer närmre och närmre..det ökar lite för varje dag! I övrigt har jag kanonömma bröst och skarp mensvärk som kommer och går lite...samt en helt SANSLÖS trötthet som håller på att ta kol på mig..men det kan det väl vara värt kanske! Ha en fin dag! Kram
Re: GRAVID och 35+ :)Hej igen PiperH. Och Kakan, aha, vi är tre nu!
Jag sticker upp huvet över ytan igen, för av ngn anledning (kanske postafenet, vad vet jag) så är illamåendet mkt mindre sedan igår. Såå tacksam över detta efter 2 veckor med nedsatt livskvalitet... Men man ska ju inte klaga, finns värre anledningar att må illa av än detta. Känner mig extremt gravid i övrigt i kroppen också, det är inte alls som förra ggn när det slutade i mf. Hoppas på att det är ett gott tecken. Inte fått nån speciell craving heller, vill ha lite olika saker hela tiden och aptiten är det inget större fel på. Är ni sugna på nåt speciellt? Mmm kortvecka på jobbet nästa vecka, passar bra när man bara vill sova Snart kommer syrenerna, var beredda Ha det bra! /GG
Re: GRAVID och 35+ :)Jag blir 35 år i sommar ungef'är samtidigt som jag blir förstagångsmamma
Hoppas jag får vara med här fast jag är lite före er Kram på er! Ewa
Re: GRAVID och 35+ :)Nä, jag är inte sugen på nåt speciellt. Inte alls faktiskt, dock så är jag för ovanlighetens skull INTE så sugen på sött. Men det är visst rätt vanligt. Jag har haft lite lite saltcravings på sistone, förra gången var det surt. Fast det håller bara i sig kortare perioder.
Re: GRAVID och 35+ :)Hej tjejer!
Mitt illamående blir faktiskt lite värre dag för dag... Annars har jag vansinnigt ömma bröst och kissorgier dagarna (och nätterna) igenom -precis som det ska vara (har jag hört) Ha en fin kväll! Kram
|