Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Gravid och ex-maken är pappan!!!!

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Gravid och ex-maken är pappan!!!!

Inläggav Mia07 23 apr 2010, 14:53

Hej jag är ny här så jag startar en tråd eftersom jag inte hittade något som var liknande (kanske är det bara jag med detta "problem")! :cry:

Visste inte vart jag skulle vända mig.
Det är så att jag och min ex man har varit skilda i ungefär ett år nu. Vi har en liten dotter tillsammans som vi har delad vårdnad om. Men nu till "problemet"; jag och min ex man träffades på en fest för ca tre veckor sedan och "råkade" ha sex. Jag började få tidiga symtom precis som med min dotter så jag tog ett graviditetstest och det visade positivt. Nu är det så att min ex man redan har en tjej och vi kan inte tänka oss att försöka vara ihop på nytt. Men jag vill inte göra abort (och han är helt med på noterna).
Min fråga är då kommer vi "tvingas" vara tillsammans av familjerätten för att vi fått barn ihop igen? :( Eller kommer dom precis som vi tycka att det är okej att inte vara tillsammans och ha barn ihop?

Kram Mia
Mia07
Nykomling

Re: Gravid och ex-maken är pappan!!!!

Inläggav L.Holm 23 apr 2010, 15:01

självklart kommer inte familjerätten tvinga er att vara tillsammans bara för att ni ska ha ett barn till ihop....

om ni väljer att behålla barnet men leva ert liv på varsitt håll och ha delad vårdnad så kan INGEN i hela världen tvinga er att bo ihop/leva tillsammans..

de är helt ok att att inte vara tillsammans med gemensamma barn...
BildBild
L.Holm
Alltid online

BF: 090916
Bor: Karlholmsbruk

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm