Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

gravid och lite orolig!

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

gravid och lite orolig!

Inläggav malin_1979 13 jun 2010, 13:05

Jag fick i Januari ett missfall i vecka 6 men gick så pass långt till vecka 12 innan jag började att blöda.Jag är nu åter gravid :D (ska på ett tidigt ultaraljud på tor och jag är jätte nervös att dom ej ska se nåt)Är det någon mer som har fått gjort ett tidigt ultraljud,hur gick det till i såntfall?kunde man se nåt?

känner både pirr och orolig i magen :roll:
malin_1979
Nykomling

Bor: Stockholm
Status: förlovad

Re: gravid och lite orolig!

Inläggav helenaeg 13 jun 2010, 15:45

Hej
Beklagar ditt missfall. Jag fick ett utomkveds i v 8 och var sjukt orolig när jag blev gravid igen. Vi gjorde ett antal VUL i början av grav. Hurvida de ser något beror på hurlångt gången du är. Vi gjorde första i v 5, då syntes ingenting förutom att slemhinnan på livmodern var tjockare. I v 6 gjorde vi ett och då såg men hinnsäcken men inget i vilket är helt normalt. I v 7 kunde man se ett litet hjärta som pickade. Hur långt gången är du?
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav malin_1979 13 jun 2010, 16:26

Hej!

Tack för ditt svar!

Jag gjorde en skrapning i feb,den 25 mars så fick jag min mens (den varade i 5 dagar)precis som den har gjort sen jag var 15 år.Den 29 april så kom den på en blixst visit på knappt en halv dag.Så jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i eller hur jag ska räkna.Ska dock göra detta ultraljud på torsdag och få veta :roll:

Barnmorskan trodde dock att jag var nu inne i vecka 11 men man vill ju ej ta ut nåt i förväg.Har mått rätt dåligt denna graviditet.Men hur förbereder man sig inför denna dag,man känner lite oro i kroppen(vet inte om jag själv över reagerar!

mvh malin
malin_1979
Nykomling

Inläggav helenaeg 13 jun 2010, 16:38

Om du är i v 11 kommer det definitivt synas ett litet embryo/foster där inne. Du har inte gjort ett digitalt grav-test som sgäer vilken vecka man är i? Men oavsett vilken av blödningarna man ska gå efter så är du ju så pass långt gången så att det helt klart ska synas ett foster.

Jadu, jag vet inte hur man förbereder sig. Jag var själv så orolig inför mina VUL så jag trodde jag skulle kräkas. Jag bara grät hemma innan och mentalt ställde jag länge in mig på att det skulle gå åt skogen. Tror det var för att orka med om det skulle vara något fel. När det visade sig vara bra allting så började jag gråta pga det och var helt chockad :)
har du inte kännt mer symptom denna gång? Kanske mer molvärk eller ont i brösten eller illamående?

Jag tror inte jag kan säga så mycket som får dig mindre orolig för det kommer du förmodligen att vara tills du vet. Jag kan bra säga att du är inte ensam och jag förstår hur du känner och många andra här inne också. Du får försöka stå ut helt enkelt tills det är dags att göra undersökningen och skriva av dig här så mycket du vill.

Lycka till
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav malin_1979 13 jun 2010, 16:53

Jag måste få börja med och gratulera till dig :D

Jo denna gång mår jag dock mer illa,känner mig trött och lätt irriterad hi hi hi..... :) Jag hoppas verkligen att det går bra denna gång,man kanske skrämmer upp sig själv med allt,man får inte ta ut allt för mycket innan man vet hur det går.

Lycka till själv med allt.... :D
malin_1979
Nykomling

Inläggav helenaeg 13 jun 2010, 17:47

Det kommer säkert gå bra. Hör gärna av dig här när du varit där eller om du behöver stöd.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag 13 jun 2010, 18:12

Hej malin_1979 och grattis! Jag säger som helena, man oroar sig och det finns nog inte så mycket man kan göra annat än att tänka positivt. Hur stor är egentligen sannolikheten att samma sak händer två gånger?! Jag tror också som din BM att du är i vecka 11 och då kommer du få se ett fint foster på torsdag! Önskar dig all lycka! :D
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav malin_1979 14 jun 2010, 15:01

Vill bara tacka för allt stöd och värme man får :) .Kommer absolut att höra av mig till er på torsdag.
Önkar er med lycka till med allt och tack!

malin :)
malin_1979
Nykomling

Inläggav malin_1979 15 jun 2010, 20:07

Måste fråga hur lång tid det tog innan ni fick svar på era prover ni tog på inskrivningen.Vet inte om det sitter i sin instinkt att oroa sig i onödan om detta med!

*känner mig i en orolig period på allt just nu*

malin :roll:
malin_1979
Nykomling

Inläggav helenaeg 15 jun 2010, 20:26

Nu minns jag inte exakt vad de tog men blodvärde och blodsocker samt blodtryck fick jag direkt. Sen tog de väl hiv.. tog de några levervärden också eller hur är det? Hiv och Övr prover (förutom blod och socker) fick jag veta nästa gång jag var där. Men de är säkert klara efter nån v och de ringer ju om ngt är fel. Men ring om några dagar och fråga din bm om resultatet om du inte vill vänta. Om de inte vet att du är orolig kommer de ju inte prioritera att kontakta dig om det ser bra ut. Vad är du orolig för?
BildBild
helenaeg
Alltid online

Nästa

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm