Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Gravid? Osäker och vet inte vad jag ska säga till pojkvännen

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Gravid? Osäker och vet inte vad jag ska säga till pojkvännen

Inläggav MissH 12 jan 2012, 18:51

Hej!

Jag har under två veckor haft illamående och värk i magen. Känner mig även ovanligt trött och får lätt huvudvärk. Min mens är egentligen inte sen, men sen nått år tillbaka får jag alltid mensen en vecka tidigare om ni för står vad jag menar (har alltså en veckas mindre "uppehåll" från mensen). Så den borde ha kommit de senaste dagarna. Har ännu inte gjort nått test då jag läst att de inte visar på säkert reslutat förren minst den dagen då mensen är beräknad. Stämmer detta?

Bara nån dag efter det att min senaste period slutade hade jag och min pojkvän oskyddat sex, fast han kom inte i mig, men har läst om att killar kan förkomma. Med tanke på de symptom jag har känt av är jag jättenojjig och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Har pratat med några vänner men har inte sagt något till pojkvännen än... Vill inte göra honom orolig i onödan! För det är väl bäst att berätta om det visar sig vara att jag är gravid?
MissH
Nykomling

Re: Gravid? Osäker och vet inte vad jag ska säga till pojkvännen

Inläggav smulan_88 12 jan 2012, 22:29

Det är ju bara att testa, om du vill ha det riktiga "Sanna" svaret. Vilket du förmodligen förstår, om man tänker/misstänker en graviditet så är det väldigt lätt att känna efter och att man är extra uppmärksam och kan känna av många graviditets tecken.

Kan betyda två saker - gravid eller inte gravid.

Vet när jag och min sambo försökte bli gravida med våran dotter, månad efter månad så spelade kroppen spratt med en. Till slut gav jag upp, och när mensen var tre dagar försen och jag testade mig så var det positivt.

Den enda månaden jag inte hade ett enda symptom innan bim. (inga grav.syptom iaf) bara fjärilar i magen :wink:

Om det visar sig att du är gravid, så är det mest schyst att berätta. Men det är ju upp till dig! Lycka till och hoppas du får det svaret du vill ha: gravid-inte gravid

Kramkram
Bild
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Re: Gravid? Osäker och vet inte vad jag ska säga till pojkvännen

Inläggav MissH 15 jan 2012, 00:30

Tack för ditt svar!

Det är självklart att jag ska berätta för min pojkvän om jag är gravid, menade mer att det kanske är bäst att berätta när jag själv säkert vet att jag är det :)

Kram!
MissH
Nykomling

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm