Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Gravid plus bandy

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Re: Gravid plus bandy

Inläggav Aurora 04 feb 2010, 09:06

Nja, det tycker jag nog inte. Eftersom det tillhör en av de sporter som det starkt rekommenderas att man slutar med eftersom man kan skada fostret så tycker jag personligen att det är ett märkligt val att göra något som KAN skada. Det är samma sak med alkohol, det KAN skada, men gör det troligtvis inte...För mig är det bara ren logik. Men du gör ju naturligtvis som du vill.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121106

Inläggav evelinah 04 feb 2010, 14:12

äh, tycker inte man behöver överdriva.. spela så länge du känner att du vill, motion e ju bara bra & du kommer nog känna själv när det e dags att ge sig. barnet ligger ju väldigt skyddat som du säger, annars hade nog inte min bebis mått så bra med en busig storasyster ;-) näe, men skämt åt sido så tror jag inte det e nån fara. jag tränar innebandy (bara en gång i veckan dock), superkul! och helt ok enligt min BM..
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online

Inläggav Kalasbulle 05 feb 2010, 00:24

Suck, blir less på dehär med folks syn på träning... En miljard studier ( såklart överdriver jag, men sjukt många studier, om man nu ska gå efter dom och inte kan lita på sunt förnuft... ) visar att har man tränat hårt innan och kroppen är van vid det så ska man kunna fortsätta precis som vanligt! När kroppen börjar säga ifrån så agerar man ju självklart efter det, man blir ju tex mer anfådd efter några månader och mer otymplig, ryggen kanske börjar värka osvosv. men du har ju KLART en fördel med att fortsätta träna som du gör sålänge din kropp säger att det är ok. Som de flesta säger, mår du bra så mår bebisen PRIMA!

Jag rider varje vecka och har nu ökat från 3ggr/v till 5 ggr/v och min rygg mår som en prins när jag sitter däruppe då jag börjat få problem med foglossning. Ridning är enda gången på en hel dag som jag inte har ont i svanskota, rygg eller höft/bäckenet. Sen att folk pillar på med att man kan ramla av hästen, självklart kan man det. och ja, höjden är aningen större än om jag skulle dratta ner för en trappa, men man kan lika gärna krocka med bilen, ramla av cykeln eller halka, tja vad som helst! Nojja er inte så mycket utan lyssna till kroppen och gå efter erat sunda förnuft. Det tar er nog ganska långt.
Vill du banda på så go for it, slå in ett mål för mig haha :P

( Jag är enormt uppretad idag, så skriver nog med taggarna utåt just nu, men skulle ha samma budskap om det var en "snäll" dag för mig )
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

Inläggav cem22 05 feb 2010, 15:38

kalasbulle: Jag hade samma inställning som du innan jag blev gravid och tvekade inte en sekund på att jag skulle fortsätta med bandyn även under en graviditet. Men när jag nu äntligen blev gravid så kunde jag inte låta bli att börja fundera. Men efter att ha pratat med barnmorskan igår och fått lite kommentarer från er andra så tvekar jag inte längre, nu ska det spelas! :D

Kul med ridning! Har själv haft häst och ridit mycket. Saknar det! Blir inte så ofta nuförtiden... Usch, det där med foglossning låter inge vidare... Du får nog spendera hela dagarna på hästryggen. :D
En liten Isac född 101009

mf v.4+6 augusti 2011
cem22
Stammis

Inläggav Kalasbulle 05 feb 2010, 20:04

Härligt att du fick positivt från din BM också! Sist jag var där hade jag en vikarie som jobbat 40 år och tyckte ridning lät väääldans farligt och att jag skulle passa mig... haha :P Visst, hästar är oberäkneliga men vaddå, det är ju isen ute också! Dratta på arslet utanför affären idag, hade jag inte en aning om att jag skulle göra!

Ja det är det!!
Jag fatta inte att jag hade det först, tänkte äh lite ont i svanken har man väl... men börjar inse nu att jag är lite begränsad. De e konstigt att det inte känns när jag rider för man arbetar ju liksom med hela ryggen då, tror det är enda gången det försvinner, sååå skönt! Var ute och brallade i skogen idag och sen lite dressyr efteråt, skitkul!! :D
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

Föregående

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm