-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?mellanblödningar kan man ju få at akut p-piller så det kan ju vara därför. Fast det är ju alltid bäst att kolla upp ändå.
Och nog kan man bli gravid fast än man tagit ett akut p-piller. Jag blev det i somras. Fast sannolikheten borde ju vara ännu mindre om du bara missat ett p-piller tycker jag. (Jag åt inga p-piller och var fullt medveten om att jag nog hade ägglossning i dagarna, dumt nog...) Varför kan du inte ta ett test förrän 11/3? Jag tycker att det låter extremt tidigt att få utslag på graviditetstest bara 8 dagar efter sex (Jag menar, om du hade sex samma dag som du glömde pillret kan du ju inte haft ägglossning den dagen ens, så snabbt borde ju inte kroppen skjuta iväg ett ägg....) Visst testar en del positivt tidigt, men det där låter nästan otroligt.... Hur har det gått sedan du uppdaterade sist??? *nyfiken*
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?Ja, det var så jag tänkte i början, men det har som inte utvecklats till en blödning än och det har gått över tre dagar nu, är inte det lite märkligt? Jag brukar som aldrig ha bruna flytningar innan mens annars.
Imorgon ska jag kontakta kvinnokliniken och se om man kan få komma på någon koll, har velat undvika det då jag verkligen börjar hoppas på att jag är gravid! Det känns så roligt när både jag och min sambo känner att det är "meningen" att vi ska ha barn om jag blev gravid trots allt detta. Jag ringde till 1177 och skuksköterskan där sa att jag borde vänta minst tre veckor, så därför borde jag nog vänta, men det är ju så svårt! Tiden kan knappast gå segare Jag tycker också att det verkar väldigt konstigt att det visas positivt så pass tidigt, men sedan har man hört nästan överallt att ett plus alltid är ett plus. Det är så förvirrande och man vill ju inte hoppas på för mycket, tyvärr
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?Och igår ringde jag kvinnokliniken för att få lite rådgivning, hon tyckte att jag skulle testa mig idag på morgonen och sedan kontakta ungdomsmottagningen. Jag tyckte det lät lite väl tidigt men nu är det gjort!
Tester är gjort och nu en sort jag aldrig provat förut. Där fanns ett svagt streck, men syns i alla vinklar och inte alls som förut. Vågar dock inte hoppas på något men jag börjar tro. Kom lite blod igår, men jag antar att det kan vara så ändå. Nästa fredag borde jag väl få ett bättre besked, men herregud så svårt det är att vänta. Vi börjar hoppas på en liten mini nu, även fast det var så oväntat.
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?Hur har det gått? Tagit ett nytt test eller ska du vänta tills på Fredag?
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?Jag köpte hem en massa test så jag har redan hunnit kolla två gånger till. Då visade det sig ett streck nästan på en gång, ganska svagt men mycket tydligare än förut och två dagar efter det visade sig strecket ännu tydligare.
Jag har en massa symptom så det är väl ganska säkert att jag är gravid!
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?Verkar som du är gravid, så man kanske vågar o säga grattis till dej =).
Du kan ju oxå ta ett digitaltest, då får du ju svar om du e gravid eller inte o så finns det ett test som visar hur många veckor du är
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?Ja! Tack så mycket
Jag hade tänk köpa ett digitaltest men tänkte vänta till fredag, mest "bara för att". Kan vara bra att veta om jag är gravid också eftersom att jag ska opereras snart och så (:
Re: gravid trots cerazette och akut p-piller - HJÄLP?!?Jo det e ju det. Men hoppas allt kommer gå bra och Grattis en gång till!
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|