Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Gravid trots endometrios!?

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Gravid trots endometrios!?

Inläggav Hoppfull? 08 sep 2010, 20:11

Snälla! Ge mig hopp, blev någon gravid utan behandling/hjälp trots sin endometrios!? Jag står i kö för en titthålsoperation och har nu googlat runt och i alla texter jag läser står det att det är så svårt att bli gravid eller tar så lång tid att bli gravid, jag orkar inte vänta mer! Det värsta symptomet för mig är tröttheten, visst smärtan är fruktansvärd men tröttheten och på gränsen till depression.. står inte ut..
Hoppfull?
Stammis

BF: 110528
Status: Läängtar till maj!

Re: Gravid trots endometrios!?

Inläggav Karin Jo 08 sep 2010, 21:46

Jag blev gravid trots endometrios. Fast jag kanske inte har sa mycket problem som du, har eg aldrig kant sa mkt av det mer an mycket ont i magen under arens lopp. Nar jag var 16 gjorde jag titthalsoperation och tg bort en jattestor cysta men efter det har ultraljuden varit ganska ok. Jag har dock atit p-piller under manga ar eftersom det ar det som rekommenderas sa lange man inte vill bli gravid. Jag har aldrig haft nagon normal menscykel egentligen, har kanske haft vanlig mens 10 ganger och jag ar 34 ar. Nar jag slutade med piller fick jag aldrig nagon mens men efter att ha forsokt sporadiskt i 7 manader var jag plotsligt gravid trots att homronutredning visat att jag inte ens hade agglossning. Jag forstar att du ar orolig men jag vet manga, bade vanner och tjejer har pa forumet som blivid gravida trots endometrios. Hur lange har ni forsokt? Har du mkt endometrioshardar? Hoppas jag kunde ge dig lite hopp iaf.
Kram
Karin Jo
Stammis

Inläggav Hoppfull? 09 sep 2010, 13:52

Hej,
Tack för svaret. Vi har försökt 6 månader, så det kanske är så jätte lång tid, man är bara otålig :-) Men när du blev gravid, vad hade du för symptom?
Hoppfull?
Stammis

BF: 110528
Status: Läängtar till maj!

Inläggav Karin Jo 09 sep 2010, 19:18

Det var konstigt for jag hade ju precis fatt veta att jag inte hade agglossning sa jag trodde ju verkligen inte att jag kunde vara gravid, anda kande jag det direkt i kroppen. Enligt ul skedde befruktningen den 9 mars och 24 gjorde jag ett positivt test. Mest kande jag en konstig smak i munnen och brosten var omma och jag fick bara en skum kansla i kroppen helt enkelt. Du far sakert ditt plus snart! Lycka till!
Karin Jo
Stammis

Inläggav Dimmasimma 10 sep 2010, 06:59

Jar har endometrios, och här sitter jag med en söt liten kula... =) Det går!!!!! Jag fick höra att jag hade en ganska grov endo. Den värsta perioden var när jag slutade med alla hormonerna för att bli gravid, men när de väl tog sig så mår jag TOPPEN!!
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm