Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

gravid trots minipiller?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

gravid trots minipiller?

Inläggav jenicka 23 nov 2010, 19:18

Hej, vet inte riktigt om jag är i rätt forum men de känns som de flesta kan rätt mkt här. Jag äter minipiller (som jag har varit rätt slarvig med) iaf så har jag ingen fast partner. Efter som jag äter minipiller så har min mens uteblivit och jag har ingen aning när jag har ägglossning, om jag nu har de? Men iaf så har jag sen förra veckan känt en svag mensvärk ,, tänkte att det var pga jag slarvat och jag väntade en blödning. De blev helg och i söndags hade jag så ont att de gick inte sova, vaknade och kallsvettades och är konstant trött. Idag är min mage svullen och jag har fortfarande en konstig känsla typ illamående och smärkta kring naveln? Jag gjorde ett gravtest igår som var negativt, men jag kan fortfarande inte släppa tanken att jag kan vara det. Kan även ha en metallsmak i munnen, vet inte om de är inbillning eller inte.

ser typ ut som jag är i 20 veckan.. vad tror ni? det jag funderar mest över är kan de vara så att jag det är för tidigt att testa mig ? hur lång tid ska det gå innan man kan testa sig om man är gravid?
jenicka
Nykomling

Re: gravid trots minipiller?

Inläggav Gotland 23 nov 2010, 19:25

Samma dag man förväntar sig mens kan man testa. (möjligt men ovanligt att man testar negativt då) Dvs ungefär 2 v efter äl.
Om jag vore du hade jag väntat en vecka och testat igen. Eller tagit kontakt med min bm. Lycka till! Kram!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Madde O 23 nov 2010, 19:51

Hej!

En sak är ju säker i vart fall - man kan bli gravid om man slarvar med minipiller! Själv så blev jag gravid i april samtidigt som jag slarvade med pillren. Dessvärre så fick ju jag inte behålla graviditeten då utan det blev missfall.

Så det finns väl en viss risk/chans att det tagit sig även för dig.

Tycker precis som Gotland att det är bra att avvakta ett par dagar, en vecka och sedan testa om på nytt. Alternativt ta kontakt med en barnmorska.

Hoppas i vart fall att du får besked snart, för det är inte kul att inte veta hur "status" är. :wink:
Bild

BildMake a pregnancy ticker

MF v. 7+4, 12/5-2010
Madde O
Alltid online

BF: 110411
Status: Gravid!!

Inläggav jenicka 23 nov 2010, 21:04

Ja men den stora frågan är ju när jag förväntar att min BIM är. Jag har inte haft mens på mer än fyra månader, plus att isf så kan jag lika gärna ha varit gravid ett bra tag. En mycket dålig nackdel.

hm, ja vi får se hur det blir, känns inte så bra med magen. vill bara ligga i sängen oh vila så jag måste nog försöka kolla upp så att de inte kan vara något annat. :shock:
Kram
jenicka
Nykomling

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm