Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Gravida 87:or

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Re: Gravida 87:or

Inläggav oceansoul87 25 aug 2011, 17:05

Nathalies3: Åh vad underbart det var att se det lilla livet. Först tyckte jag den låg helt stilla men sen blev den livlig. Den sög på tummen och fick hicka under tiden vi var där. Min moderkaka låg i framvägg så därför jag inte känner några rörelser så tydligt och så sa hon att det var svårt att få bra bilder för det blir lätt suddigt när den är framför. Men jag tycker vi fick en hel del bra bilder :)
Bild

Bild
oceansoul87
Alltid online

BF: 120125
Status: Gravid och lycklig

Inläggav Sasandra 25 aug 2011, 20:27

Vad roligt att ni fick bra Rul och fina bilder. :) Hur många bilder fick ni? Här i Värmland får man bara en.

Här gick vi in i vecka 38 igår och bm sa vid besök att nu kan bebis komma när som helst. Men jag skulle tro vi får vänta tiden ut minst. Om inte annat är det lika bra att ställa in sig på det iaf. :)
Bild
Användarvisningsbild
Sasandra
Stammis

BF: 110906
Status: Liten knodd på väg!

Inläggav Nathalies3 25 aug 2011, 21:34

Ocensoul87: Vad härligt :) Min moderkaka låg också i framvägg men jag känner ju bebisen ganska tydligt, eller jag känner den tydligt och har gjort i säkert över en vecka nu. Då måste det nog vara ganska individuellt även fast man har moderkakan i framvägg. Eller det vanligaste är kanske att det dröjer lite innan man känner bebisen?! Kanske för att vår är så vild där inne som jag redan känner den :D

Tur att ni fick bra bilder :) Vi fick också bra bilder och hon sa inget om att dem kunde bli suddiga. Iaf fantastiskt att få se den lill*. Ni ville inte heller ta reda på kön eller?

Sasandra Vi fick 5 bilder, men dem fick vi betala för. 10 kr st så det är ju inga större summor så vi köpte alla 5 :)
Nathalies3
Alltid online

Bor: Centralt
Status: Äntligen.

Inläggav Nathalies3 26 aug 2011, 09:14

Ocensoul87: Bara lite nyfiken, hur mycket vägde er lill*? :)
Nathalies3
Alltid online

Inläggav oceansoul87 26 aug 2011, 17:51

Nathalies3: Vi kollade inte heller könet, nej. Vi fick inte reda på hur mycket den vägde, tänkte faktiskt inte på att fråga heller, men den var 18 cm lång i alla fall, hehe.
Det är säkert individuellt hur mycket man känner och hur tidigt. Blev ert datum för BF flyttat?? Vi blev framflyttade 2 dagar, men det känns lite som skitsamma, den kan ju komma tidigare eller senare i vilket fall.

Vi betalade 50 kr för 6 bilder, men alla såg ungefär likadana ut, bara olika bra skärpa eller vad man ska säga. På vissa bilder är det lite suddigt för moderkakan låg i vägen.
Bild

Bild
oceansoul87
Alltid online

Inläggav Nathalies3 28 aug 2011, 14:34

Ocensoul87:
Vår var också ca 18 cm lång. Barnmorskan sa att dem är ungefär lika långa som graviditetslängden :)
På pappret vi fick med hem står det hur mycket bebisen väger.
Blev flyttat 1 dag, från den 21/1 till den 22e. Så ingen större skillnad.
Nathalies3
Alltid online

Inläggav oceansoul87 28 aug 2011, 17:40

Vi tog aldrig med oss pappret hem, men de väger väl ungefär lika mycket så här långt också. Eller hur mycket vägde er??
Då skiljer det bara en dag mellan oss nu. Så roligt att följas åt. Har du någon blogg, jag har skaffat en blogg nu här på minbebis..
Bild

Bild
oceansoul87
Alltid online

Inläggav Nathalies3 30 aug 2011, 13:15

Ocensoul87: Aha okej! Ja det gör dem kanske. Vår vägde 214 gram då. Men dem växer ju fort nu. Lägger på sig lite hull :)
Nej jag har tyvärr ingen blogg. Vet inte om jag ska skaffa en men jag tror inte det. Har nog varit inne på din blogg vid ett tillfälle innan :)
Nathalies3
Alltid online

Inläggav Sasandra 02 sep 2011, 08:06

Hur är läget tjejer? Äntligen fredag! Jag är hemma nu då det snart är dags men är väldigt dålig på att inte ha något att göra. Men i helgen är ju sambon hemma och då blir det inte så långsamt. :) Vi ska försöka trotsa mina svullna fötter och ta en tur till Filistad där det är marknad i helgen. Hoppas ni får en fin helg!
Bild
Användarvisningsbild
Sasandra
Stammis

BF: 110906
Status: Liten knodd på väg!

Inläggav oceansoul87 02 sep 2011, 16:27

Här är det alldeles underbart. Njuter av varje dag. Har börjat känna mer tydliga sparkar nu och sambon kände de första riktiga sparkarna igår. Även om de inte är hårda så är de tydliga nu. Äntligen. Det har ju känts väldigt svagt innan och så sällan så man varit osäker på om det verkligen varit bebisen. Men nu är jag säker och blev överlycklig när sambon också kunde känna det. Det blir ännu mer verkligt för oss båda. Har iofs börjat må lite illa på förmiddagarna ibland, bara korta attacker, hoppas det inte är ihållande, för det var några veckor sen jag hade såna attacker nu.

Nathalies3: Hur är det förresten med ditt illamående o så? Du var ju jättedålig i början.

Sasandra: Kan tänka mig att du blir rastlös av att vara hemma. Jag tror jag kommer vara hemma ca 1 månad innan bebisen kommer för jag har bara jobb till sista december. Jag ser inte fram emot det, jag vill inte bara gå hemma, kommer bli grymt rastlös, men man får väl försöka vila mycket och faktiskt tänka på att ta det lugnt.
Bild

Bild
oceansoul87
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm