-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravida 87:orRe: Gravida 87:orNathalies3: Åh vad underbart det var att se det lilla livet. Först tyckte jag den låg helt stilla men sen blev den livlig. Den sög på tummen och fick hicka under tiden vi var där. Min moderkaka låg i framvägg så därför jag inte känner några rörelser så tydligt och så sa hon att det var svårt att få bra bilder för det blir lätt suddigt när den är framför. Men jag tycker vi fick en hel del bra bilder
Re: Gravida 87:orVad roligt att ni fick bra Rul och fina bilder.
Här gick vi in i vecka 38 igår och bm sa vid besök att nu kan bebis komma när som helst. Men jag skulle tro vi får vänta tiden ut minst. Om inte annat är det lika bra att ställa in sig på det iaf.
Gravida 87:orOcensoul87: Vad härligt
Tur att ni fick bra bilder Sasandra Vi fick 5 bilder, men dem fick vi betala för. 10 kr st så det är ju inga större summor så vi köpte alla 5
Re: Gravida 87:orNathalies3: Vi kollade inte heller könet, nej. Vi fick inte reda på hur mycket den vägde, tänkte faktiskt inte på att fråga heller, men den var 18 cm lång i alla fall, hehe.
Det är säkert individuellt hur mycket man känner och hur tidigt. Blev ert datum för BF flyttat?? Vi blev framflyttade 2 dagar, men det känns lite som skitsamma, den kan ju komma tidigare eller senare i vilket fall. Vi betalade 50 kr för 6 bilder, men alla såg ungefär likadana ut, bara olika bra skärpa eller vad man ska säga. På vissa bilder är det lite suddigt för moderkakan låg i vägen.
Gravida 87:orOcensoul87:
Vår var också ca 18 cm lång. Barnmorskan sa att dem är ungefär lika långa som graviditetslängden På pappret vi fick med hem står det hur mycket bebisen väger. Blev flyttat 1 dag, från den 21/1 till den 22e. Så ingen större skillnad.
Re: Gravida 87:orVi tog aldrig med oss pappret hem, men de väger väl ungefär lika mycket så här långt också. Eller hur mycket vägde er??
Då skiljer det bara en dag mellan oss nu. Så roligt att följas åt. Har du någon blogg, jag har skaffat en blogg nu här på minbebis..
Gravida 87:orOcensoul87: Aha okej! Ja det gör dem kanske. Vår vägde 214 gram då. Men dem växer ju fort nu. Lägger på sig lite hull
Nej jag har tyvärr ingen blogg. Vet inte om jag ska skaffa en men jag tror inte det. Har nog varit inne på din blogg vid ett tillfälle innan
Re: Gravida 87:orHur är läget tjejer? Äntligen fredag! Jag är hemma nu då det snart är dags men är väldigt dålig på att inte ha något att göra. Men i helgen är ju sambon hemma och då blir det inte så långsamt.
Re: Gravida 87:orHär är det alldeles underbart. Njuter av varje dag. Har börjat känna mer tydliga sparkar nu och sambon kände de första riktiga sparkarna igår. Även om de inte är hårda så är de tydliga nu. Äntligen. Det har ju känts väldigt svagt innan och så sällan så man varit osäker på om det verkligen varit bebisen. Men nu är jag säker och blev överlycklig när sambon också kunde känna det. Det blir ännu mer verkligt för oss båda. Har iofs börjat må lite illa på förmiddagarna ibland, bara korta attacker, hoppas det inte är ihållande, för det var några veckor sen jag hade såna attacker nu.
Nathalies3: Hur är det förresten med ditt illamående o så? Du var ju jättedålig i början. Sasandra: Kan tänka mig att du blir rastlös av att vara hemma. Jag tror jag kommer vara hemma ca 1 månad innan bebisen kommer för jag har bara jobb till sista december. Jag ser inte fram emot det, jag vill inte bara gå hemma, kommer bli grymt rastlös, men man får väl försöka vila mycket och faktiskt tänka på att ta det lugnt.
|