-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravida 87:orGravida 87:orHej!
Jag tycker det skulle vara roligt om alla gravida 87:or kunde samlas i en tråd och diskutera symptom och andra funderingar under graviditeten och kanske till och med efter förlossningen. Själv har jag precis plussat och har bf ca 28 januari. Jag vet inte exakt vilket datum, för min cykel de senaste månaderna har varit längre än normalt så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna. Men om jag ska räkna från min senaste mens så borde jag snart gå in i vecka 6. Äh jag vet inte. Har i princip inga symptom, igår kväll var jag väldigt konstig i magen, svullen och så. Hur mår ni andra och i vilken vecka är ni??
Re: Gravida 87:orHej!
Jag hoppar gärna in här. Jag plussade sent december och går nu in i v 25 i morgon onsdag. Ett himla liv i magen är det just nu. Underbart! Nu mår jag bra men de första 12-15 veckorna mådde jag ganska illa. Nu är det istället vatten i benen och fötterna och lite ryggont som spökar mellan varven. Men det är det värt.
Re: Gravida 87:orHej Sasandra!!
Jag hoppas att jag inte mår alltför illa, men man vet aldrig, än så länge har jag inga symptom i princip. De ömma brösten börjar försvinna. Har mått illa någon minut då och då. Igår var jag väldigt uppsvälld i magen och ont. Men nu känner jag ingenting. Samtidigt som det är skönt att må bra så vill man ju känna av att man är gravid, men det kommer nog, är ju inte alls långt gången än. Ska boka tid hos MVC snart, jobbigt att ringa eftersom jag har telefonfobi, usch, men ska bli kul att gå dit. Fick du ta blodprov och sånt vid första besöket?
Gravida 87:orNu hoppar jag också in här
Hoppas att fler 87:or hittar hit!
Re: Gravida 87:orTjabba!
Jag är oxå 87a och gravid i vecka 29+3. Mår förhållandevis bra nu, är frisk och så men magen blir ju bara större och större och det gör ju att man blir sliten i bena fort och blir MKT tröttare. Å att böja sig, knyta skorna, ta sig upp ur soffan och liknande ska vi inte ens prata om. Jag orkar tex inte stå still på ett ställe länge, och gå går väl aningens saktare än vanligt men annars ska man väl inte klaga. Jag mådde dock illa och kräktes varje morgon i vecka 6-14 sen sa det tvärstopp till min stora lycka. Så för er som är där, det går över! Trötthet är ju oxå fullt normalt då kroppen jobbar stenhårt med att förbereda och göra det lilla livet. Jag älskar att vara gravid men längtar som tuuusan tills vår lilla groda kommer ut! Kul att se några som var med i 87or som försöker bli gravida klarat det och hittat hit. STOR kram
Re: Gravida 87:orJag är så glad för att jag inte har några direkta symptom än. Fasar för att illamåendet och kanske till och med kräkningar ska komma, de kan ju komma när som känns det som. Är bara så lycklig. Kan liksom inte riktigt fatta det, är alltid orolig för att jag ska börja blöda eller något så jag blir lika glad varenda gång jag går på toaletten och ser att nej inget blod, ingen mens
Re: Gravida 87:orHej!
En till 87:a här Mådde toppen till för två veckor sedan ungefär, nu mår jag jätteilla på morgonen och ibland håller det i hela dagen. Men har upptäckt att om jag tar en prostafen på kvällen innan jag lägger mig så vaknar jag med en lugnare mage, vilket är ett måste om man ska orka med dotterns bravader Annars har jag inga direkta krämpor, inte värre än vanligt iaf Tycker dock det är spännande att jag är lika stor nu i vecka 10 som jag var förra gången i vecka 15-16
Re: Gravida 87:orIdag insåg jag att jag faktiskt är gravid!!! Har ju vetat om detta i en vecka och tagit tre tester tidigare som visat att jag är gravid men då med ett svagt streck. Jag tog för säkerhets skull ett nytt test idag och herregud!!! Båda strecken var lika starka, vilket jag tvivlade på om de ens kunde bli! Det var då det verkligen slog mig att jag är gravid. Annars är det i princip bara den uteblivna mensen som varit ett tydligt symptom. Dock tycker jag mitt ena bröst har vuxit en hel del, har normalt ganska små bröst (olika stora också :S). Sambon höll med, fast han tyckte båda hade vuxit. Jag är sååå lycklig!!!!!
Re: Gravida 87:oroceansoul87: Nej det allra första besöket jag var på var bara hälsosamtal. Men det ser olika ut på olika platser.
Är det era första barn? Detta bli mitt första.
Re: Gravida 87:orJa detta är vårt första, så det är jättespännande, men mina syskon har barn och sen jobbar jag med små barn så det känns skönt att man har lite koll, men självklart kommer det bli helt annorlunda, men det ska bli så kul, vi har pratat om det här i ca 1,5 år och försökt i ca 7 månader så det var verkligen välkommet!!!!! Jag ska ringa BM imorgon men jag har telefonfobi, vet inte vad jag ska säga...??
|