Du som röker när du är gravid, hur tänker du?
Varför utsätter du ditt
barn för fara?
Om man fortsätter röka trots att man är fullt medveten om att man är gravid är man inget annat än självisk, alla ursäkter är dåliga för det
finns inga ursäkter som godkänner rökning!
Vem är det som får ta smällen av rökningen?
Jo, ditt barn när det är fött. Då är det det oskyldiga barnet som blev ofrivilligt rökare under tiden i magen som får utstå abstinensbesvären, en nyfödd liten stackare.
Om du som vuxen tycker att det är jobbigt hur jobbigt är det inte då för ett spädbarn?
Jag har rökt. Jag har snusat.
Det slutade jag direkt med när jag fick reda på att jag var gravid!
Inte en chans att jag skulle utsätta mitt barn för hälsofara eller rent av döden bara för att få kunna ta mig en snus när jag var sugen, aldrig att jag kunde vara självisk i det läget.
Jag tänkte på mitt barn från första stunden.
Tänk steget längre, då är det inte svårt.
Det är väl klart att du vill ge ditt barn bra förutsättningar från början, tänk inte på dig själv i det här läget.
Tänk på ditt barn. Ditt ofödda barn som behöver dig och inte gifterna från cigaretterna.
Varning för känsliga bilder!Om man röker under graviditet kan barnet födas för tidigtVill du riskera ditt barns start på livet?Du utsätter dig själv för risker också!Äckliga sjukdomar, missfallVanliga lungor vs. Rökares lungor