-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)grattis till alla som har plussat själv plussade jag idag och jag vart så himla glad och min pojkvän vart lika glad
men har en fråga ska man ringa till barnmorskan direkt är förmodligen i vecka 5 tror jag de är svårt att räkna ut eftersom menscykeln är oregelbunden!
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Hej!
Jessjess: Grattis grattis till dig och din pojkvän! Jag ringde så fort jag fick reda på att jag var gravid, fick en tid på en gång för samtal om hälsa och liknande. Sen får man en till tid när man är i vecka 10-13, då blir man inskriven och undersökt ordentligt. Förevigt: Jag förstår att du känner oro över att inte känna några symtom, blir lite avundsjuk på dig för jag är så fruktansvärt trött, ömma bröst, lite smått illamående och känslig. Men andra sidan så är det ganska skönt för då vet jag att jag är gravid och kan känna spänningen i hur min kropp förändras Har du varit till en barnmorska än och pratat om hälsa och beräknat BF? Jag tror inte att vi kommer att ta VUL innan för jag vill inte stressa upp mig mer än nödvändigt. Så länge jag inte får MF så måste ju allt vara bra?! Ska till barnmorskan 5 september för andra gången och då blir det noggrannare undersökning och så. Det ska bli riktigt spännande Ha det så bra! Kram /Emma
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Jättestort grattis till er! Det är en underbar gåva att bli med barn! EmmaStina: var har ni köpt hus?
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Nej det e klart, man skall ju inte stirra upp sig
Jag skall på hälsokoll på Torsdag 19/8. Sen är det inskrivning 8/9. Det datumet läääängtar vi efter. Först sa min sambo (som har varit ganska chockad i början när jag berättade det för honom) att han skulle ju inte kunna ta ledigt en massa för att gå till MVC... Hmm, blev lite grinig på honom då, men men... han jobbar mycket.. NU... Nu ska han med på ALLT. Han vill med på MIN hälsokontroll i övermorgon. Jag har förklöarat att det är bara kolla blodvärde o massa sånt tråkigt. Men nej, han vill med o hålla hand, hahaha, lite sött tycker jag =) Hur är era respektive? EmmaStina: Har ni varit på inskrivningen eller är det 2:a besöket du menar som inskrivning? Har du barn sen innan? Ha det toppen alla!
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Hej!!
Jaha då var man sjuk för andra gången sen jag blev gravid, jag tror bebisen gör mig infektionskänslig. Jag jobbar som barnskötare så jag brukar aldrig bli sjuk men nu är det andra gången på tre veckor. Ont i halsen, hosta och feber..blä..har så mycket planerat i helgen så jag måste bli frisk! Nog klagat Stina: Ja det är det verkligen Förevigt: Hoppas det gick bra på hälsokontrollen idag Det är inskrivningen som är andra besöket Vi har inga barn innan så allt som händer nu är spännande och lite snurrigt. Vissa symtom blir jag lite orolig över och andra känns underbart att få känna. Så mamma får rätt många samtal Har du några barn? Vad fick du göra på hälsokontrollen? Kram
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)
Vi väntar också vårt första, så man trippar ju lite på tå om vad man får göra o vad man inte får göra. Vi ser fram emot inskrivningen, men både jag o min sambo är överrens om att det tar alldeeeeelses för lång tid. Vi vill på inskrivning imorrn, UL i övermorgon o föda på söndag hahahhaa.... Men men, den som väntar på nått gott, visst? Vart i Sverige håller ni till? Hälsosamtalet, där fick jag först gå in o väga mig, ta stick i fingret för att kolla järnvärde osv. Sen in till vår bm. Där pratade vi lite om våra förväntningar, hur våra besök på MVC kommer se ut, fråga vad vi funderade över o lite sånt bara. Sen fick man med sig broschyrer o böcker hem. Bra bok faktiskt, med information om ALLT Sen fick vi även med 2st kissrör som jag ska ha med mig nästa gång med morgonurin. Tur vi skall vara där 8:10 så man slipper skvalpa omkring med det i väskan hela dagen haha Hur långt är du gånget nu och hur mår du? Kram på er
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Hej Förevigt!
Jag håller med dig om att man trippar på tå På ett sätt vill jag oxå att det ska gå snabbt för jag längtar tills jag får se min lilla bebis och lära känna honom/henne. Fast på ett annat sätt är jag glad att det tar nio månader för det är så mycket som ska ställas om både fysiskt och psykiskt. Och jag ser verkligen fram emot den fin bebismagen som vi kommer att få och allt sånt mys. Vi bor i Borlänge (Dalarna). Men vi har precis köpt hus utanför Borlänge i Bäsna. Dit flyttar vi i oktober..ska bli spännande. Jag längtar tills jag får inreda barnrummet. Vart bor ni i Sverige? Jag går in i vecka nio nu (är i vecka åtta men går in i nio). Två veckor till och sen inskrivning. Längtar så himla mycket. Jag mår riktigt bra, brösten är inte lika ömma men känns större, magen är svullen (jeansen går inte att stänga Ha det bra! Kram /Emma
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)EmmaStina:
Samma som dig, jag gick in i vecka 9 idag inskrivning om 2 veckor (8/9) längtar. Sen har vi bokat tid till KUB 23/9. Skall bli kul att se den lilla skitnissen (det är vårt arbetsnamn hahaha, har ni nått arbetsnamn?) Är också orolig för MF, har läst att det drabbar 1 av 4 innan vecka 12. Uäää!!! Så dåliga odds, men man måste tänka positivt, nu har vi kommit sä här långt, visst Vi bor i Landskrona, Skåne, flyttade till hus strax utanför Landskrona för 6 månader sen. skall nu riva ut sambons dator/spelrum för att göra babyrum, hahaha. Han muttrade liiiite över det. Men mest glad över det hela hahahah! Jag tror också att jag behöver dessa månader för att ställa om. Det hade blivit en chock annars. Min farbror har några bekanta som fick barn när de var 40 år. De visste inget förren det var dags att föda. DET ÄR EN CHOCK.... hahahha! Det vill man ju inte råka ut för Har du funderat på att skaffa en gravidblogg? Jag har en vanlig blogg, men skall inte skriva ut något förren jag har berättat för alla. Kram på dig EmmaStina
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Spännande att vi är ungefär lika
Vi har inget arbetsnamn Ja jag försöker tänka positivt, precis som du sa så har vi ju kommit så här långt. Längtar i alla fall tills dom tolv veckorna har gått!! Jag är halvskåning Vad läskigt att inte veta att man är gravid och vad tråkigt, då hinner man ju inte förbereda sig på att barnet kommer och man går ju även miste om en del mysiga stunder. Fast lite häftigt är det ju. Nej jag kommer nog inte skaffa någon blogg, sitter så sällan framför datorn. Och jag kan tänka mig att det blir mindre tid till det när lillen kommer ut! Men de som har en blogg brukar tycka att det är kul och jag tycker att det är kul att läsa andras ibland. Hur går det för dig nu då? Hur mår du? Känner du av några symtom? Ha det bra! Kramar
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|