-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Hej!
Imorse gjordes första, andra och tredje graviditetstestet. Och de visade alla ett stort +. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. De här var inte planerat. Jag vill självklart ha barn men har precis fått fast jobb och köpt ett stort hus. Det snurrar tusen frågor i huvudet... Vad gör jag nu? Hur ska jag berätta det här för alla andra? (Min sambo blev glad även om det inte var planerat) Hur går man tillväga med mödravårdscentralen, boka undersökning och allt annat? Efter en del räknande med hjälp av internet (och grav-test) har jag kommit fram till att jag är i vecka 5, förlossningsdatum är 4 april (dagen innan min mammas födelsedag). Jag har massa blandade känslor lycklig, panik, glad, ledsen men barnet är självklart välkommet /Emma
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Hej och grattis till plusset!
känner igen dom där 1000 frågorna som du har i huvudet nu. jag ringde direkt till mvc och sa att jag är gravid, pga tidigare MA så bad jag om att få en tid inbokad för att se så allting såg bra ut. och jag fick komma. så tycker du ska ringa och kolla vad dom säger iaf. det här med att berätta för anhöriga och vänner, ska man nog vänta lite med, enligt mig iallafall. jag berättade för familjen innan vecka 12 men vecka 12, så flög det ur mig till alla att vi väntade bebis. hoppas allt går bra och lycka till!
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Tackar
Ja det snurrar verkligen i huvudet. Så dagen har spenderats med att leta information på internet. Jag hade tänkt att ring mvc på måndag och prata med dem. Skulle nog vara bra att bli undersökt och så. Okej då ska jag nog vänta med att skrika ut nyheten till världen. Men familjen ska jag berätta det för tidigare
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Grattis EmmaStina!
Jag valde att berätta väldigt tidigt och det var skönt med tanke på min historik. Efter mina missfall hade jag ett enormt stöd, de visste ju redan att jag var gravid och det hjälpte mig jättemycket. Givetvis väljer man själv hur man vill göra Men ville bara skriva ett stort grattis!! 2 st MF, 1 st MA.
Jag har en balanserad translokation (genetiskt fel) mellan kromosomerna 4q;17q. Liten mirakeltjej född 2011-12-25.
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Tackar så mycket!
Allt har äntligen börjat sjunka in och jag känner mig så glad Jag har faktiskt berättat för min familj och några vänner, alla blev förvånade men jätte glada. Ha det jätte bra!
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Grattis så hemskt mycket =)
Själv så fick jag, eller rättare sagt vi fick reda på att vi väntar barn Igår!!! Enligt alla gravidkalendrar på nätet så är vi inne i vecka 7 och kan vänta oss en förlossning 3 April +-2veckor... Jag va stirrig nervös o visste inte vart jag skulle ta vägen, vill bara skrika, men det kan man ju inte, eller? oj vad många tankar... Men först, hur ska jag lägga fram det för min sambo? Jag pinnade iväg snabbt till köpcentrum för att handla nått, det blev haklapp där det stod: I love Dad =) Först förstod han inte, sen kom kom det, roliga reaktioner... Lääääängtaaaar jättemycket tills man kan berätta för alla andra också! Du var beräknad till 4 April ?! då skall det bli roligt att följa din graviditet och se hur lika eller hur det skiljer sig! Ha det toppen o lycka till! Själv så har jag nästan inga tecken och mår superbra =) Kram
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Tack så mycket! Grattis till dig med
Ja det är mycket tankar som flyger runt i huvudet. Men nu börjar allt lugna ner sig för mig. Och vi har berättat nyheten för min familj och hans. Så det känns bra Själv mår jag bra men har börjat märka av graviditeten allt mer, ömmande bröst, tyvärr klara jag inte av att dricka kaffe längre.. mår lite illa då och så är jag så fruktansvärt trött. Men jag är lycklig ändå Hur mår du då? Märker du av graviditeten? Ha det gott! Kram
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Grattis till era plus
Ha det så bra!!
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Grattis till dig med
Ja det ska bli riktigt spännande att uppleva
Re: Graviditetstest=Positivt = Hjälp, hur gör man? :)Hej igen
Jag mår bra, och tyvärr så får det mig till att bli orolig, istället för att vara glad att jags lipper vara illamående osv, så går jag o väntar på att få spy och ha ömma bröst! Allt för att känna av den lilla. Så knepig man är! Enligt alla tester på nätet så har vi bf 3/4, men lite beroende av hur lång menscykeln är så skiftar det. Jag är allt ifrån 5v-8v Jag hade önskat jag var i v.40 Kan ju knappt vänta längre! Sålänge allt är bra med knytet så kan jag vänta länge. Funderar på att boka VUL på privat MVC för att höra hjärtljud. Men det är ju inte lönt innan v.8. Så jag får nog helt enkelt vänta ändå! Har ni tankar o funderingar på att ta VUL tidigare än v. 18?
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|