-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gravidmardrömmar - vad har du drömt?
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Gravidmardrömmar - vad har du drömt?hej på er!
jag hade hört innan jag blev gravid att man kan drömma konstiga drömmar. jag tänkte, varför inte starta en tråd där vi kan berätta om våra sjuka/glada/ledsamma drömmar för varandra? inatt hade jag en sjuk dröm.. jag vaknade skrikandes klockan 4.00 och slet min sambo till mig. drömde att jag var med en gammal kompis systrar och kollade på djur, djuren var fast i små burar av fågelnät. ett nät hade gått sönder och när jag gick över det blev det en liten reva vid min rumpa!! jag började blöda såklart. gick in på toaletten för att kolla i spegeln, helt plötsligt får jag missfall. allting barra rann ur mig som om jag hade samlat på missfallet flera veckor, jag höll för med papper men ingenting hjälpte, det bara sprutade, klumpar rann ur mig och jag vaknade i panik. jag läste i min drömtydarbok vad det kan betyda, det stod: "att drömma om ett missfall antyder att vi är medvetna om att någonting inte är som det ska eller har avslutats i förtid. I en kvinnas dröm om missfall kan det faktiskt bero på att hon har fått ett missfall som hon inte underlåtit sig själv att sörja sitt förlorade barn. att drömma om missfall kan också symbolisera förlusten av ett arbete ett projekt eller till och med en del av oss själva, och att vi behöver tid för återhämtning" missfall har jag varit med om. jag har "förlorat" min plats på projekt palladium och jag mår jättedåligt av att inte vara där. återhämtning, jatack.. Kom igen nu tjejer, dela med er!
Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?jag är gravid just nu, men än så länge har jag inte drömt nå speciellt. däremot när jag väntade Adam drömde jag HELA tiden att jag födde en liten pojke, som var kanske två dm lång och att jag ej hann in till förlossningen och att någon tog honom ifrån mig.. fy hemska tanke..
Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?jag har drömt massor om missfall och har inte varit med om något av det du skrev.
Min bebis sparkar på som tusan. Men var så rädd för missfall och gick och tänkte på det hela tiden så var natt drömde jag om det. Jag har så trött på det tillslut att jag sa till mig själv nu får det vara bra. Så nu har jag inte drömmt nå om det sedan ca 1,5-2 mån tillbaka
Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?min kille han pratade som en tok i sömnen när jag var gravid förra gången haha sjukt kul!
han kunde väcka mig (fast han sov) och säga: shhhhhhh! tyst! bebisen sover.. de gav mig en anledning till att skratta mitt i natten kan ja lova
Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?När jag var gravid med min son sebastian drömde jag detta: Jag var på bb och skulle bada min son för första gången, han var så liten och jag så osäker, han sattes i en "badhjälp" under vatten kranen (ja under vatten kranen i diskhon, skulle vara så då tydligen.) jag satte på vattnet med mitt barn under vattnenstrålen och började plocka fram blöja och nya kläder. När han var färdig och jag skulle ta upp honom var han skållad och trasades sönder till aska som rann mellan mina fingrar.
När väl min lilla seb kom och vi skulle bada för första gången, fick han blå läppar och hackade tänder stackarn, vågade inte vrida på lite värme. Med denna grav, har ja ännu inte drömt något särskilt. men det kommer nog
Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?oh, drömmar! Jag har haft konstiga drömmar nästan varje natt sen jag blev gravid! Allt från att bada naket med en av mina systrar för att sen märka att hon hade en penis (som hon då tyckte att var helt normalt och undrade om varför jag inte hade samma!) till att drömma om min förlossning som skulle ske på en cafeteria (förlossningssalen) i USA där alla satt o fikade och jag skrek o ville ha EDA och fick veta att de inte gav EDA i USA och då skrek jag! JAG VÄGRAR!!! JAG KRÄVER!!! JAG KAN INTE FÖDA UNDER DESSA OMSTÄNDIGHETER!!! Min man hade en rosa skjorta på sig med rosa slips och plockade disken från borden så att folk skulle gå tidigare så jag kunde föda i en lugn miljö!
Hemska drömmar har jag oxå haft som att mitt barn dog, elr var död i magen, eller jag tappade henne o inte kunde hitta henne! En gång drömde jag om min vännina som är med barn att hon ramlade från taket och bröt nacken, huvudet föll av och dog på plats! Jag har drömt massor om att jag ammar lilla tjejen oxå och då var jag såååå lycklig! Otrohets drömmar har jag haft massor av oxå! Mest är jag otrogen, vilket jag inte berättar för min man Senast var det igår natt, då drömde jag om Ronaldo (snyggingen som spelar fotboll i Real madrid)! Han var så kär i mig och friade till mig, vi hade massor med sex, men sen i drömmen tänkte jag att jag borde vara långsiktig så jag ändå valde min man över honom!
Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?Jag drömde i början av min graviditet att mitt barn såg ut som min katt
Min bror skulle lära mig byta blöja på honom också.. tänkte att usch hur han ser ut och hade värsta ångesten, va har jag gjort tänkte jag. Annars har jag inte drömt så mycket konstigt än Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?Inatt drömde jag att jag fick missfall...Jag gick på toa och trots att jag kissat klart så rann det. När jag tittade ner såg jag att det var blod och MYCKET...satt dessutom i telefon med min kompis. Sa att jag blödde som en tok och att jag nog måste ringa akuten. Just då glider det en stor klump ur mig och när den landar i toaletten ser jag att det är mitt foster....15-20cm lång...och då började jag störtgråta och skrika.
Minns inte vad som hände sen, men drömmen tog i alla fall slut. Jag har också drömt (både nu & förra grav) att jag glömt bort bebisen. Att jag åkt iväg på stan och shoppat etc och flera timmar senare kommit på att jag har bebisen ensam hemma. Det är en vansinnigt obehaglig känsla... Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?I natt hade jag en sjuk dröm igen. Jag vet inte om den går att förklara men jag ska försöka..
drömde att min bästa vän hade gjort mig på tjocken, plus att han hade en flickvän som han också gjort på tjocken. vi åkte in till sjukhuset där läkaren sövde ner oss och opererade bort våra livmodrar utan att vi visste någonting om det. förstog det flera dagar efter ingreppet. min förtvivlan i drömmen var det hemskaste jag varit med om. hans "flickvän" var helt kolugn och brydde sig knappt. o så drömde jag om tjejen som är med i "Flickan som lekte med elden" och alla dom där filmerna.. drömde att jag berättade till henne vad läkaren hade gjort & hon gick och spöade honom kanske hårt. (haha) det var en helt sjuk dröm.. hoppas inte någonting står på tok. läste i min drömtydar bok o de stod att "du är rädd för smärta" typ =/
Re: Gravidmardrömmar - vad har du drömt?Jag drömmer ofta att jag plussar, har gjort det under en månads tid nu...
Men innan jag ens tänkte på att bli gravid, i mina yngre år och jag var kär i en kille, så drömde jag att vi fick barn och när bebisen kom ut så var det en exakt kopia av killen fast i mini-format! Vilken tur att jag bara var kär i söta killar.
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|