Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Gravidträning i norrbotten??!

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Gravidträning i norrbotten??!

Inläggav margareta 26 aug 2010, 13:32

Hej hej, jag vet att vi inte direkt är överrepresenterade, vi norrbottningar på denna sida. Men hade hoppats på några svar i alla fall :D Jag är bosatt i Boden, och gravid...och skulle så hemskt gärna vilja börja någon slags gravidaktivitet. Yoga, simning eller nåt. Så nu undrar jag om det är någon därute som vet om det finns något sådant i norrbotten överhuvudtaget? Helst då Boden med omnejd...Har googlat men svaren har som uteblivit.....
margareta
Alltid online

BF: 110402

Re: Gravidträning i norrbotten??!

Inläggav Danem 26 aug 2010, 13:45

Det brukar finnas träningsprogram för gravida på Step-In och Korpen och allt vad träningsställen kan heta, vet att det finns i Pite iaf så kolla upp det där.
Här i Kiruna så får man börja vattengympa i vecka 29 om man vill och då är det genom mödravården, de är en barnmorska som håller i det och det var rätt härligt även fast det var jobbigt för mig som är jättekort och fick stå på tå i bassängen :lol:
Du kan fråga barnmorskan när du ska dit nästa gång (eller ringa och höra) om det finns något speciellt!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav sprallos 26 aug 2010, 14:04

Jag jobbar på Step In i Boden..:-)

Det finns medlemstränare som skräddarsyr program efter behov, så kontakta dom. Några speciella "gravid-pass" finns dock inte. Men en gravid kan träna allt en ickegravid kan, man får bara göra det med måtta och verkligen lyssna på kroppen.
sprallos

Inläggav margareta 26 aug 2010, 14:22

ok, tack tack för svar :D ska kolla upp lite närmare om det ni skrivit..
margareta
Alltid online

BF: 110402

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm