-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Gula flytningar
4 inlägg • Sida 1 av 1
Gula flytningarHej! Är gravid i vecka 10(9+3) och idag upptäckte jag att jag har fått gula flytningar och ganska mycket. De luktar lite surt också
Ska jag ringa BM?
Re: Gula flytningarOk, jag läste precis detta på vårdguidens hemsida:
"När allt är som det ska fungerar flytningar som en del av försvaret mot infektioner i slidan. En flytning är oftast vit eller svagt gul och kan vara lite grynig. Den brukar lukta svagt och lite syrligt, ungefär som filmjölk luktar." Antar att det svarar på min fråga
Re: Gula flytningarHej! Är i vecka 22. Flytningar i mängder hör till. Jag har levt med troskydd sen start...Trodde att det var missfall i början när det blev jätteblött men icke..Investera i gravidböcker så får du reda på det mesta:-)
Re: Gula flytningarSom AmelieM skriver så får man mycket flytningar när man blir gravid. Ibland kan det komma väldigt mkt. Med missfall i bagaget trodde jag flera gånger att jag hade börjat blöda, för det kändes som det rann. Vita eller gula brukar vara rätt normalt. Om den däremot blir grön så är det svamp.
Jag fick detta under graviditeten och blev livrädd, för var verkligen grönt. Såg ut som mosad avokado (ursäkta beskrivningen). Ringde bm som aldrig hört talas om det, vilket gjorde mig ännu mer rädd. Kom till gyn som sa att han sett det ofta. Så vit eller gul är helt ok. Grön så är det svamp. Ifall du skulle få det och få en bm som inte hört talas om det. Men det botas lätt.
4 inlägg • Sida 1 av 1
|