-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Halloumi?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Halloumi?Nu blir jag snurrig!
På ett ställe läste jag att halloumi är det nemas problemas att äta när man är gravid, men nu läste jag på ett annat ställe att det ska man inte göra eftersom den görs på opastöriserad mjölk! Vad gäller?! Hur kan det stå så olika?! Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Re: Halloumi?Är det gjort på opastöriserad mjölk ska du inte äta Halloumi. I alla fall rå.
Men "Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta." enligt livsmedelsverket så stekt eller grillat halloumi är det ingen fara med, samma med gorgonzola-sås och annat gott! Det är en djungel med vad man får och inte äta. Läste just att man inte ska äta salami heller och det har jag gjort massvis med gånger huga.
Re: Halloumi?vanlig halloumi som du köper i affären är pastöriserad och du kan äta den. Om du är tveksam,läs på förpackningen att den är pastöriserad. Jag åt halloumi under gravven.
Re: Halloumi?Jag åt grillad halloumi flera gånger när jag var gravid!
Re: Halloumi?
Står det alltid på förpackningen om den är past.? Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Re: Halloumi?Oooh, nu blev jag sugen på Halloumi!! Med ruccola och flytande honung....
Ja, det gör det. Om det inte står nånting kan du ju ta det säkra före det osäkra och hoppa över den, men på de som jag köper står det i innehållsförteckningen pastöriserad mjölk. Nästan all ost i vanliga affärer är gjord på past mjölk, du måste typ gå till specialbutiker för att hitta opastöriserad...
Ah! Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
9 inlägg • Sida 1 av 1
|