-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
han tar inte flaskan, hjälp och råd?
4 inlägg • Sida 1 av 1
han tar inte flaskan, hjälp och råd?hej.
Min son är 4 månader och blir inte riktigt nöjd av mängden bröstmjölk som jag har. Utan jag ska börja ge ersättning också utöver amningen enl bm. Men han vägrar ta till sig flaskan och det känns som att vi har provat allt! Han tar den inte ens när jag pumpat ut bröstmjölk heller... så det är ju inte ersättningen som det är fel på... Vi har gett honom flasknappen och då tuggar och suger han på den med glädje men inte när den sitter på flaskan. Så jag skulle uppskatta lite tips och råd... tack på förhand.
Re: han tar inte flaskan, hjälp och råd?Tips: Kan vara att hålet är för litet/stort och det är det som gör att inte funkar! Vissa barn vill behöva kämpa och därmed ska ha litet hål, andra vill bara behöva svälja glatt och vill därmed ha större flaskhål.
Re: han tar inte flaskan, hjälp och råd?Ett tips på en flaska som inte förstör amningstekniken för ammande barn som ges flaska då och då:
Det är en specialflaska som köps på bebisaffärer: Heter MEDELA CALMA. Räcker att köpa bara själva flasknappen. De säger att även speciella MEDELA flaskan behövs men det stämmer inte (de vill bara gör merförsäljning). Flaskhuvudet går att skruva på vilken nappflaska som helst! Bild: http://www.babykoncept.se/calma-solitai ... c-494.aspx
Re: han tar inte flaskan, hjälp och råd?Enda flaskan som funkade på min son var mam helt i silikon jag sluta de också vid 4 1/2 mån jag såg även till till att han var hungrig:-) han hade inte tagit någon Annan innan.
4 inlägg • Sida 1 av 1
|