-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Han vill inte vara med...
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Tack för alla tips och råd.
Min mamma har erbjudit sig att följa med om han inte fixar det. Men jag vill inte ha någon annan än han. Det är ju vårt underverk som kommer. Får väl fortsätta och bearbeta honom. Jag hade väl gärna sluppit jag med om det hade varit möjligt. Haha... till och med min pappa har pratat med honom att det var det bästa han varit med om. Fast det är pappa som sagt det, min man har inte nämnt detta samtal.
Jag tror dom målar upp en bild av att det kommer vara en enda lång tortyr också. Min sambo är liksom helt inställd på att jag kommer ligga och vråla som exorcisten, 30 timmar i sträck. Men som jag har fattat det så går det ju liksom i vågor och det är först mot slutet det kan vara riktigt kämpigt och "exorcistigt"...
...men å andra sidan, det ska dom ta mig fan klara! *mutter* http://www.viforaldrar.se/gravid/i-sena ... /index.xml
Pappaspecial. Vi har pratat med tre pappor om deras förväntningar på bebislivet. Läs om Morten som fick gå på behandling för att kunna vara med vid förlossningen. Kolla denna artikeln i tidningen Vi föräldrar Gravid. På omslaget är det en rubrik där det står om att han fick gå en behandling för att han var så rädd...
Jag hoppas verkligen det kan hjälpa honom, eftersom han missar nått så väldigt underbart annars.
Kan förstå hans rädsla, men det är ju en stor procent kvinnor som har en otrolig förlossnings rädsla me, som måste var med om det även om de inte vill, och efteråt har de fått vara med om den bästa känslan i livet, när man för första gången håller sin lilla bebis i famnen.... Ni måste prata med er BM om det oxå, hon kanske har nån hjälp ni kan få. Lycka till.
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|