Har begått världens största misstag!!!

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Re: Har begått världens största misstag!!!

Inläggav Darkie 15 feb 2010, 20:12

sandra123: Det är svinigt gjort och nån som gör så mot nån annan kan inte älska denne fullt ut. Din sambo kanske säger så, men han litar inte på dig. Kan ingen normalt funtad människa göra.

Och att det KAN "bara slå slint", det är bullshit. Man gör inte så, blir så förbannad när folk kommer med såna kommentarer, "det bara hände" "det betydde ingenting" "vet inte vad jag tänkte på". Liksom?! Det är bara bortförklaringar på vilken otroligt svag människa man är som faller för en sån "frestelse". Att söka nya äventyr eller w/e. Sånt finns inte i kärlekens värld.
Bild
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Darkie
Alltid online

Inläggav sandra123 15 feb 2010, 20:28

darkie: du lever uppenbarligen i en sagovärld. du får gärna fortsätta göra det om du mår bra av det, men döm inte andra människor för att de lever i verkligheten.
kärlek är så mycket större än så.
http://yousoundsotwee.blogg.se

älskade lilla Vide föddes den 3 oktober 2010
sandra123
Stammis

BF: 101006

Inläggav Im.in.love 15 feb 2010, 20:31

Läste igenom din berättelse och känner igen mig väldigt mycket i den. När jag hade blivit klar med studierna och hade en grå vardag i övrigt och lite trassel i förhållandet så började jag träffa en av min pojkväns närmsta vänner och vi strulade ett tag (hade en affär med "vännen några år tidigare) tills ja bröt ihop och berättade det för min sambo som totalt bröt ihop och va mer eller mindre ett kolli i flera dagar. :( (vilket jag kan förstå)

Så jag känner igen mig ganska mycket och jag ÄLSKAR min sambo över allt annat men jag tror att andledningen till att jag gjorde som jag gjorde va spännande och uppmärksamhet från sambon. Men man KAN älska någon fast man trampar snett på de sättet du gjort. Visst de va väldigt svinigt men någon anledning måste de ju finnas bakom det.

Jag tror ni fixar det men att det kommer ta tid. Ta hand om varandra och lyssna mycket på hans behov så löser de sig ska ni se.
De löste sig för mig och min sambo så hoppet finns!!!! kramar!
Bild
Im.in.love
Stammis

Inläggav HelloKitty 16 feb 2010, 16:10

visst man kan säkert så gott som lösa det men en person som sviken än så illa kan man inte lita på till 100% så ere bara.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Im.in.love 16 feb 2010, 16:23

HelloKitty: Jo de e sant. Men med tiden så ser man ju om det funkar eller inte.
Jag kommer ihåg at du tipsade mig om Glandin 25 i en annan tråd och i januari så provade jag de och plussade efter 8 månaders försökande. Vet inte om de hade med Glandinet o göra men de kan ju ha hjälpt till. Så tack för tipset!!! =)
Bild
Im.in.love
Stammis

Inläggav newhell 16 feb 2010, 17:00

Men oj vad tuff situation du utsatt dig själv och familjen för...
Jag kan bara hålla med om att går man åt någons annans håll för sex och närhet Så är något felbi förhållandet. Tycker någon annorlunda är det oftast för att de vart otrogen själv någongång och försvarar sitt ego så gott de kan o de kan ja förstå men snälla Sandra du skriver att darkie lever i en sagovärld....:\ tycker det är lite skrattretande då det tydligt visar att du skriver om dig själv.

Visst ni kanske hittar tillbaka till varandra Madde men ja tror nog detta är fastetsat i båda era sinnen framöver.. Kanske bra att flytta från varandra och ta reda på hur mycket ni känner för varandra egentligen för uipenbarligen är det ju något som fattas eller frågasätts?
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav JessieH 16 feb 2010, 17:10

Kan bara hålla med om att det är en jobbig sits du satt dig i. Har själv varit utsatt för otrohet och då hette det att "det bara blev så", "fel man på fel plats". Den killen va jag tillsammans med i 9 år innan jag förstod vad han va för ett svin. Din kille mår skitdåligt och vill nog inget hellre än hämnas, för så kände jag. Han känner sig sviken och totalt övergiven. Tills han en dag kommer att vara starkare än dig. Om ni fortsätter tillsammans kommer han hela tiden att ha en hållhake på dig och det är inget bra förhållande. Hoppas att det löser sig för dig och om ni ska fortsätta tillsammans att du svarar på hans frågor, visar honom att det är BARA han som gäller. Det är skittufft att gå vidare efter en otrohet både tillsammans och ensam. Lycka till.
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav Mickan86 16 feb 2010, 17:16

Jag håller inte med Darkie,

Tycker du går väldigt hårt fram i ditt inlägg, och detta för att du själv som du skrivier har blivit sårad. Och jag förstår att man har den åsikten då.

Men det är faktiskt så att ingen annan än en själv kan ju veta om man verkligen älskar en personen. Nu har madde begått ett super misstag, och det finns inget hon kan göra för att vrida tillbaka klockan. Visst, det är fel, så jävla illa och helt fullkomligt idiotiskt gjort. Det finns absolut inga ursäkter för vad hon har gjort.

Men det betyder inte att hon inte älskar sin kille!
Nu är det upp till hennes kille om han kan FÖRLÅTA, för GLÖMMA kommer han aldrig göra. Det är inte våran uppgift att sitta och dömma andra, det är min åsikt.

Jag har suttit i bägge situationerna, jag har alltså själv blivit bedragen och bedragit min exkille(han var otrogen mot mig och jag mot honom). Jag personligen stod inte ut med mig själv efter vad jag gjort. Men jag kan ha sympati för andra, och har stor respekt för personer som tar sig igenom detta.

Hoppas ni kan ta er igenom detta madde! Ge honom tid och ställ inga krav på honom. Det är trots allt du som gjort riktigt fel här, men du ska inte heller ta hur mkt skit som helst.
Om du märker att han kommer aldrig kunna gå vidare så är det, även fast det gör ont, bättre att ni går skilda vägar. Som sagt, ge det tid-Låt honom få tänka igenom saker och ting, men visa ändå att du finns där när han är redo.

Det är upp till honom nu, det som är gjort är gjort. Du kan inte heller straffa dig själv i en hel evighet. Du måste förlåta dig själv.
Ta hand om dig, lillkillen och bebben i magen och hoppas det löser sig för allas bästa

Kram
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

BF: 111126
Bor: Bromma
Status: Mamma till världens finaste Emilia

Inläggav sandra123 16 feb 2010, 19:59

newhell: visst skriver jag så för att jag själv varit otrogen och vet hur det är. men jag försöker inte försvara mitt ego. jag vet mycket väl att det är en rutten handling, det vittnar mina enorma skuldkänslor om.

men jag tänker inte acceptera att NÅGON påstår att jag inte älskar min pojkvän. självklart hade vi en tuff period vid just det tillfället, men kärleken fanns och finns fortfarande, och en sådan sak som ett snedsteg kan inte förstöra den. inte från min sida och inte från hans. nu är vårt förhållande bättre än någonsin. och att sådana som du och Darkie inte tror på detta, det kan jag inte annat än beklaga, för då har ni uppenbarligen inte haft ett så starkt förhållande. det är tråkigt, men ös inte er bitterhet över andra människor. vi har tillräckligt med skuldkänslor utan att behöva lyssna på er smutskastning.
http://yousoundsotwee.blogg.se

älskade lilla Vide föddes den 3 oktober 2010
sandra123
Stammis

BF: 101006

Inläggav Darkie 17 feb 2010, 07:39

sanda123: Kan du inte acceptera det så behöver du inte skriva såna idiotiska kommentarer till mig heller. Du var bara tvungen att kommentera det ellerhur? Då får du också tåla MITT svar till dig. Tänker inte be om ursäkt för nånting, står för det jag skrev och för det jag skriver.

Mickan86: Hårt fram? Var väl det jag skrev i inlägget också? Jag står för det jag tycker men accepterar också din åsikt. Visst jag har blivit sårad, men herregud...då var man ung och dum och visste inte bättre själv. Jag är GLAD över att jag blivit sårad i tidigare förhållanden, för nu har jag världens bästa. : )
Bild
BildBildBildBild
Användarvisningsbild
Darkie
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Familj & livet som förälder

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm