-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Har jag fått komplikationer?
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Har jag fått komplikationer?Tack för alla svar!
Vi åkte in till jourcentralen som tittade på mig som jag vore knäpp att jag hade kommit till dom. Men eftersom min symptom var som de var så ringde de gyn i en annan stad. Den läkaren ville titta på mig så jag fick en lapp och åka vidare till nästa ställe. Lite småjobbigt då svärmor körde och vi inte berättat historien pga tidigare bråk över mindre med henne. Läkaren var tydligen riktigt upptagen när vi kom så efter 6 timmar tappade min käresta tålamodet och påpekade för den sköterska som gnällde lite att vi åkte in på en söndag att det inte var vårat eget val utan läkaren som tyckt till om detta. Då blev det lite mer fart och de började ta blodprover och inom kort kom även läkaren. Han gjorde ett vaginalt ultraljud. Han hittade nåt som han kallade gulkropp-nånting (han pratade extremt dålig svenska och mumlade lite så det var lite kommunikationssvårigheter till och från). Han kunde direkt säga att barnmorskan måste haft fel på tiden. Det var inte 7+1 som låg i magen. Men han kunde inte heller säga om det var ett missfall eller ens om det låg i eller utanför livmodern... Allt han sa var tidigt... Så nu skulle jag vänta en vecka och sedan tillbaka på återkontroll. Jag antar att de kan se då om det har växt eller inte? Dock fick jag veta att jag har en vaginal infektion så jag hoppas det inte påverkar nåt. Medicinen fick jag inte plocka ut innan vecka 12. Varför sa de inte. Men nu blev det att kasta mina cigg (igen) och göra som barnmorskan sa, leva som om jag vore gravid. Men jag är inte helt glad på henne än iaf. Kanske hon inte hade märkt att jag hade en infektion, men det är lätt att bli arg för jag vill att mina framtida barn ska ha det bästa av det bästa och så länge de är i mig gäller samma sak... Och jag har skitdåligt samvete att jag började röka igen efter första blödningen. "im a control freak and when i loose control i freak". Det är jag det
Re: Har jag fått komplikationer?Jag hoppas att allt är som det ska nästa vecka. Då de har svårt att se eller ser något väldigt lite har de som rutin att vänta ca en vecka. Då jag träffade gynläkaren på akuten den dagen jag fick reda på att jag hade missfall såg hon något 3 mm stort och det skulle varit 3 cm stort. Hon sa ni kan räknat fel ( men jag var såklart stensäker) men förbered er på missfall. De orden ekar i mitt huvud varje dag
Jag håller tummarna att allt är som det ska och att du slipper hamna i det hemska jag är och har varit med om. Kram Fick reda på MA 29/5-11 (v.8+6 troligtvis dött sedan v. 4 - 5)
Utomkved augusti 2011 ![]() http://ettmndags-exberttar.blogspot.com/
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|