Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Har jag fått komplikationer?

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Har jag fått komplikationer?

Inläggav bebeluv 25 jun 2011, 21:04

20/6 fick jag en liten rosafärgad flytning. Den slutade på kvällen och kom en skvätt igen dagen efter. Jag var beredd på missfall eftersom jag slutat må illa, inte sprang på toa var fjärde timme på natten, brösten hade slutat kännas vätskefyllda, illamåendet var näst intill borta. 22/6 var jag hos barnmorskan. Hon sa att det kunde ha varit tvillingar och bara ena som stöttes ut. Men jag skulle iaf gå hem och fortsätta leva som om jag vore gravid (ja, det var tortyr både för mig och den blivande pappan att få höra det). Ingen kontroll om hur det såg ut där inne... Om jag fick en blödning om en månad skulle jag inte vara gravid annars är jag det. Jag och pappan diskuterade detta och kom fram till att kroppen sa att det inte är någonting. Jag känner min kropp väl. Jag kände ägglossningen så jag hade tom rätt på dagen om när jag hade blivit gravid enl barnmorskan.

idag 25/4 kom det en liten brunaktig skvätt flytning... Är det normalt om allt har gått rätt till? Mina bröstkörtlar svällde upp två dagar (23,34/6). Men konstigt nog var det bara körtlarna och de blev inte vätskefyllda. Detta har idag gått tillbaka. Samtidigt kom det stickande och brännande smärta till och från från livmodern. Ägstockarna har varit ömma sedan ägglossningen den 21/5. Jag bor i en liten by där det bor ca 15 000 så skulle det vara någonting måste jag ta mig ganska långt. Jag mår redan så sjukt dåligt av detta (som alla verkar göra) och känner att det vore tortyr att åka in någonstans för att få det kollat av okänsliga människor. Tyvärr finns det inget bra sjukhus i närheten av där jag bor.

Jag är livrädd och pappan är orolig. Vad ska jag göra? =(
bebeluv
Nykomling

Re: Har jag fått komplikationer?

Inläggav M I R A 25 jun 2011, 21:29

Kan bara rekommendera dig att uppsöka en läkare och kräva undersökning eller vul..
Ta ett nytt grav test? Hur långt är du gången?
Bild
Bild
Bild
M I R A
Alltid online

Inläggav bebeluv 25 jun 2011, 21:35

Jag har hört att det kan ta tre veckor för hcg att försvinna?

Idag hade jag påbörjat min 8:e vecka =/
bebeluv
Nykomling

Inläggav M I R A 25 jun 2011, 21:40

Ja det gör det nog... Men då tycker ja nästan att du ska uppsöka läkare, nån som verkligen kollar hur det ligger till därinne. Man kan ju inte gå ovetande i en månad, hon måste ju va sjuk i huvet som säger nåt sånt. Ursäkta men sånt gör mig upprörd, för då ska du alltså enligt din bm gå runt o tänka i ca 30 dagar om du barnet fortfarande finns?? Sjukt, vem som helst skulle bli deprimerad av sånt
Bild
Bild
Bild
M I R A
Alltid online

Inläggav bebeluv 25 jun 2011, 22:36

Sitter i kö till sjukvårdsrådgivningen nu. Äntligen kom jag fram. Hög belastning idag. Jag undrar om det beror på semestertider att jag skulle hem och fortsätta låtsas vara gravid och låtsas att jag kunde glädja mig åt detta? Det tar knäcken på oss... :( Tur att vi är två i detta iaf...
bebeluv
Nykomling

Inläggav bebeluv 25 jun 2011, 22:56

Fick en tid på jourcentralen nu för att kolla urinvägsinfektion imorgon. Men hon som satt i telefonen tyckte med att det var konstigt att jag skulle hem och vänta i 30 dagar! Så skönt på ett sätt att få det bekräftat, men på ett annat sätt jobbigt. Ska man möta ännu en inkompetent person i vården nu? Och den personen ska man betro med sin graviditet, sitt älskade framtida barn? Kan man lita på en sån person att man är säker?

Ett steg i taget och jourcentralen imorgon. *försöker andas*
bebeluv
Nykomling

Inläggav smulan_88 26 jun 2011, 00:14

Det är jätte vanligt med blödningar i början av graviditeten, men även jätte vanligt med missfall. Så jag skulle göra som din barnmorska sa, vänta en månad kommer det ingen mens kräv att de ska göra ett ultraljud. Så får du reda på sanningen. Ovissheten är superjobbig, men så tidigt i en graviditet kan inget göras ändå. Bara vänta och se.
Bild
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav smulan_88 26 jun 2011, 00:18

I vecka 4-5 syns inget på ultraljud, därför kan det vara bra att vänta.
Dessutom kanske det inte blir missfall utan kan vara en blödning för att kroppen inte fattat än..
Bild
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav arizza 26 jun 2011, 13:27

Jag fick som du lite rosa och bruna flytningar, jag kände i hela kroppen att något fel (känslan är svår att beskriva, precis som jag inte hade kontakt med bebisen längre). Jag åkte in till akuten när jag fick lite mer blödning men även den sparsam. Jag skulle gå in i vecka 10 men det visade sig dött redan i v. 4.

Om jag hade varit du hade jag åkt in akut och överdrivt mina bruna flytningar och att jag hade haft ont (även om du inte har det) då gör de ett VUL och du får troligtvis ett svar. Det är jättejobbigt att gå i ovisshet. Jag hoppas verkligen inte att det är något och jag har förstått att det är vanligt med bruna flytningar men även blod. Skulle det vara något fel (jag håller såklart alla tummar att det inte är så) så kommer du få hjälp fortare och kan på så sätt bli gravid fortare igen om du vill det. Jag fick reda på mitt MA flr cirka en månad sedan och min kropp är långt ifrån återställd, jag hade inte velat gå ytterligare en månad och vänta.

Men som sagt, kom ihåg att det är JÄTTEvanligt med bruna flytningar så det behöver inte vara någon fara. Däremot tipsar jag dig att åka och kolla det, så du slipper leva i oro. Önskar dig all lycka och en frisk och hel
fullgången graviditet. Kram
Fick reda på MA 29/5-11 (v.8+6 troligtvis dött sedan v. 4 - 5)

Utomkved augusti 2011

Bild

http://ettmndags-exberttar.blogspot.com/
Användarvisningsbild
arizza
Alltid online

Status: Hatar missfall

Inläggav naellie 26 jun 2011, 15:23

Det är ju så svårt att veta med blödningar. Rosa flytningar, bruna flytningar. Inget ovanligt eller konstigt med det. Symptom som kommer och går? Absolut inget ovanligt med det heller första månaderna. Jag tyckte man hade allt och inget där i början som kom och gick som det ville. Däremot ska man inte underskatta sin magkänsla...det är ju vårt sjätte sinne...

Men du ska nog inte kalla personalen inkompetent. De gör nog så gott de kan. För det finns bara två alternativ. Gravid eller mf, och det senare kan varken du eller pesonalen göra ngt åt. Det enda som händer är att du kan få veta. Många gånger får du ju dessutom blöda ut mf själv på egen hand utan hjälp av läkare.

Däremot förstår jag din oro. Vi hade två missfall innan det tog sig, och den där oron kan ta knäcken på en. Att sitta häma och vänta på att testen ska eller inte kommer att sluta visa positivt var ju en tråkig inställning. Svårt att glädja sig då. men gör du som läkaren sade- lev som om du vore gravid. Stress är inte heller bra för embryot :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Nästa

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm