Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Har någon här över 40 år gjort IVF-behandling?

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Har någon här över 40 år gjort IVF-behandling?

Inläggav andypandy 05 aug 2011, 20:35

Hej!
Jag undrar om någon här över 40 år gjort IVF-behandling? Jag vill så gärna ha ett syskon till min dotter, men nu har jag försökt i 7 månader och börjar ge upp. Vill inte gå till IVF-kliniken. Är rädd att bli ålderdiskriminerad - en del kliniker gör ju inte heller IVF om man passerat 40 år.
Vill så gärna ha ett barn till. Är så otroligt tacksam för det barn jag fick för två år sedan. Då tog det bara 3 månader. Då var jag 38 år... men mycket händer ju i kroppen efter 35 år. Åh tusan vad ledsen jag blir! Jag vill gå igenom allt en gång till!
Har någon här gjort IVF "sent" i livet? Eller känner ni någon som gjort det? SKRIV SKRIV SKRIV - jag vill ha alla tips jag kan få.
Kram andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Re: Har någon här över 40 år gjort IVF-behandling?

Inläggav Åsa42 07 aug 2011, 19:04

Hallå där!
Jag är 44 och ett halvt,var på fertilitetskliniken vid kungliga tennishallen i höstats alltså 2010.Hade fått missfall under hösten och ville prova ivf.De var jättetrevliga trots min ålder,tog massa prover bla AMH som kan ge en fingervisning om hur stor äggbank man har kvar.Jag fick positiva svar, var som 35 i ålder! bestämde oss för att starta igång ivf efter jul men blev då gravida själva och är nu i v 32! Och vi är så lyckliga båda två att allt gått bra! Så kontakta dem!Och stort lycka till! /Åsa född 67 :D
Åsa42
Nykomling

BF: 111006
Bor: Stockholm
Status: Lyckligt gravid!

Inläggav andypandy 07 aug 2011, 21:33

Hej Åsa!
Åh tack för ditt svar! Det var verkligen underbart att höra. Och grattis till din graviditet. Vecka 32 - då är det inte så länge kvar.
Är det ditt första barn eller har du fler? Vad kostade er behandling - eller var det gratis om det nu var första barnet. Här i mitt landsting får man ekonomiskhjälp vid första försöket, men inte om man har ett barn sedan tidigare.
kram andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Åsa42 08 aug 2011, 21:21

Andypandy! Jag har i ett tidigare förhållande 3 barn.Pojke 19 år samt 2 flickor 13 och 17. Utredningen vi gjorde kostade ca 2.500 kr sen skulle ivf kostat ca 30.000 kr men då fickman spara alla bra ägg och göra en insättning nr 2 om man misslyckades på nr 1. Men gå och gör en utredning först, ta AMH prov och alla de erbjuder, det kan va värt 2.500 för att sen ta beslut hur man ska gå vidare,,såklart att man oxå kan känna sig lätt stressad med tanke på att experterna säger att efter 40 år dalar det fort,men man kan ju inte göra mer än hoppas o försöka!
:D Lycka till!
Åsa
Åsa42
Nykomling

Inläggav andypandy 25 jan 2012, 13:25

Hej Åsa!
Ringde IVF-kliniken i fredags för att diskutera hur vi kunde lägga upp en behandling för oss. Jag skulle skicka mina journaler till dem för genomläsning. På måndagen tog jag ett gravtest...PLUS!!! Så himla glad! Ser med spänning fram emot denna graviditet.
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Åsa42 05 feb 2012, 13:35

Grattis!!! Så härligt att höra! Vår lilla Ellie föddes 18 okt så hon är 3,5 månader nu och helt underbar,jag fyller snart 45 och har en liten till! Det vågade man liksom inte tro på!
Vilket datum är du beräknad? Ska du göra KUB?
/Åsa född 67
Åsa42
Nykomling

Inläggav andypandy 07 feb 2012, 10:55

Hej Åsa!
Vad roligt att höra ifrån dig.
Ja, det känns helt otroligt att jag är gravid efter 13 månaders försök. Det känns som världens bonus!!! Jag har 25/9 som preliminärt bf, utifrån sista mensdagen. Jag har bokat in tid för inskrivning och ev KUB i början på mars. Jag funderar mycket på KUB och fvp. Vet inte hur man får göra, om man får göra båda eller om man måste välja det ena eller det andra. Hur gjorde du? Jag tog fvp med min dotter för då fanns inte KUB hos oss. Jag tyckte provet var hemskt men efteråt var det otroligt skönt att veta att allt var bra. Så jag vet inte hur jag ska göra eftersom KUB bara ger en sannolikhet och fvp ger ett "riktigt" svar. Har ett tag på mig att fundera.
kram från andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Åsa42 15 feb 2012, 15:47

Andypandy!

Så roligt för er! Vi gjorde Kub för det skadar ju liksom inte, ifall det varit dåligt skulle vi gå vidare men sannolikheten blev 1 på 1400 och det är ovanligt i min ålder,men kändes riktigt bra efteråt!
Hoppas verkligen på lycka för er nu!
:lol: Åsa
Åsa42
Nykomling

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm