Annons:

Hårborttagning

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Hårborttagning

Inläggav Jilliii » 25 apr 2008, 08:40

det låter lite knepigt nu kanske..
men läste att man ska undvika att färga håret- o måste man nu där o pilla så ska man slinga hellre än färga...
just för att ingen färg ska komma i hårbotten, o att de absorberas upp av huden (?)

då tänkte jag hårborttagningsmedel... såsom Veet, o vaxa??
får man det ??

tänkte ju att det e sommar snart o bikinilinjen inte ska gro igen :P
Jilliii
Stammis

Mitt Krypin

Re: Hårborttagning

Inläggav netty78 » 25 apr 2008, 09:09

Det borde man få göra? läste nånstans om de som går på salong och vaxar, det är ju helt ok så då borde hemmabruk oxå vara det :D
Fast, det kan nog bli knepigt att vaxa bikinilinjen med en stor mage i vägen :P
Bild
Användarvisningsbild
netty78
Alltid online

Bor: Gustavsberg
Status: http://minbebis.com/blogg/netty78/

Mitt Krypin

Inläggav trudy » 25 apr 2008, 09:15

Det står ofta i beskrivingarna på förpackaningarna om man kan använde dem under graviditeten. Kom ihåg att INTE använda de produkterna som har parfym i sig. Då finns risken för utslag och alergier mycke mer.
Bild

BildBild

Bild
trudy
Alltid online

BF: 210813
Status: Sambo

Mitt Krypin

Inläggav Jilliii » 25 apr 2008, 20:15

Får kolla... a det e väl lite knepigt.. därför jag tänkte på veet bortagningskräm... hah aao en spegel :P ser inte över magen :S
Jilliii
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav LinaA » 25 apr 2008, 21:48

Nu blir jag jätte tveksam... jag frågade min bm speciellt om just färga håret. Hon sa att det är HELT OKEJ att färga håret när man är gravid. Och frisörer kan färga sina kunders hår utan bekymmer också...

Så jag har färgat håret en gång och ser att jag behöver göra det snart igen... vågar jag?? Min bm är som sagt lite udda och har dessutom nyligen berättat att hon blivit stämd tidigare... vågar jag verkligen lita på henne? :evil: :roll:
Bild
LinaA
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Pillaan » 25 apr 2008, 22:45

Det jag har hört är att det är helt okej att färga håret, men att många frisörer brukar säga att de inte gör det just för att det finns risk att färgen inte blir som det ska.
Men det ska inte vara någon fara för barnet, vad jag har hört iaf :)
Pillaan
Stammis

Mitt Krypin

Inläggav netty78 » 25 apr 2008, 23:02

jag tror inte att det är så farligt att färga håret... Själv total blonderade (platina blond...) jag mitt hår när jag väntade Emil och änsålänge verkar han funka som han ska :D
Bild
Användarvisningsbild
netty78
Alltid online

Bor: Gustavsberg
Status: http://minbebis.com/blogg/netty78/

Mitt Krypin

Inläggav marayapiaya » 26 apr 2008, 19:54

Det är inte farligt att färga håret när man är gravid men resultatet kan bli ett annat än i vanliga fall, därför vill inte alla frisörer göra det. Tror det beror på hormonerna eller nåt! Det är i alla fall vad jag har läst!
Bild
Användarvisningsbild
marayapiaya
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Lycka » 26 apr 2008, 21:01

Det är ingen fara att färga håret nuförtiden.
Förr så rådde man gravida kvinnor att inte färga håret pga den höga ammoniakhalten som fanns i färgen. Det var ammoniaken man inte ville skulle sugas upp av hårbotten och in i blodet.
Sen vet jag iof inte hur det är med kvaliten på håret och att dte kanske kan spöka lite, men för fostrets skull så är det bara att köra! =)

Hårborttagningsmedel vet jag inte ngt om så det vågar jag inte säga varken bu eller bä till, men vax är helt ofarligt! Bara att vaxa på. Ajajaj! :oops: :oops: :lol:

Lycka till!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lycka
Alltid online

Mitt Krypin

Inläggav Liman » 27 apr 2008, 16:31

Jag ringde och kollade med en frisör om det var ok att färga håret. Jag fick till svar att det inte var några problem hos frisören men att de inte rekomenderade att göra det hemma. Både pga att det kan finnas ämnen i färgen som kan överföras till barnet och att resultatet inte kan garanteras bli den samma. Så jag gick glatt ner till frisören.. För att vara på den säkra sidan så sa jag till henne att jag är gravid. Inga problem säger hon då! Jag valde att ta bort en väldigt mörkbrun färg och ville ha en mellanbrun lite naturligare färg. Vad som händer är att mitt hår inte reagerar alls på det hon gör, så hon slänger i blondering och jag blir GUL!!! Riktigt äkligt "jag har varit svarthårig och det här är min blondering GUL"!!!! Jag börjar gråta! Jag får komma tillbaka nästadag för att lägga i nåt i det gula. På hela denna dag undvek jag speglar! Hon lägger i en toning som ska dämpa allt det här och det slutar med att jag nu är ORANGE!!!! Och jag kan inte göra nåt åt det för håret är som tuggummi och måste vila i ca två veckor till!!! Hon säger sig inte förstå varför det blev så här, men tillochmed jag fattar att det är en massa hormoner som spökar. Så vad jag vill komma fram till är .. Visst färga håret men gör inget drastiskt. Är man mörk och bara ska lägga i utväxten ta en toning som måste vara mycket skonsammare. Det tror jag på! :D
Bild
Användarvisningsbild
Liman
Stammis

Mitt Krypin

Nästa

Återgå till Gravid forum
Annons: