Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Hatar mina bröst =(

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Hatar mina bröst =(

Inläggav Madine 27 mar 2011, 19:42

Var på Change idag och försökte skaffa mig en BH, tog hjälp av expedit... Berättade att jag förut haft 70F men nu är jag gravid och måste skaffa en ny bh... fick lära mig att 65 borde jag ha, inte 70 men eftersom jag är gravid tyckte hon inte att jag skulle köpa 65 för att det kommer bli för litet framöver. Sen kom hon fram till att kupor i min storlek hade de inte... 70I var för litet... Och de är en butik specialinriktade på underkläder.. Kommer ni få hem? Nej, inte dom storlekarna. Nähä känner man sig som ett missfoster eller vad?!

3 kupstorlekar har de alltså växt på 15 veckor... HATAR DOM!! Provade i alla fall att beställa 70H på bravissimo.com där jag beställt förut och hoppas på det bästa... Vad ska jag ha när det är dags för amning och de växt ännu mer då... Nä, det finns inga bhar för såna som mig, fy fan jag skulle kunna skära av mig dom =(((

Vet inte varför jag gör ett inlägg om det här... Jag blev så ledsen och uppgiven av det här att jag behövde skriva av mig, känner mig som ett freak =(
Madine
Nykomling

Re: Hatar mina bröst =(

Inläggav Miss_K 27 mar 2011, 20:12

:( Stackare men du ska iaf få ett tips
http://www.stylishmom.se/bravado-design ... t-250.html

Kanske skulle kunna passa.

Ett freak är du inte!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav lucen 27 mar 2011, 20:19

Jag tycker själv att mina bröst är stora - 75E innan jag blev gravid. Kan inte ha detta längre. Just nu har jag köpt mjuka BH-ar som som inte är det bästa kanske men jag har inte lust att köpa flera omgångar BH-ar för dyra pengar. Är nu i v25. Får köra på detta ett tag till innan det blir dags att köpa amningsbehåar. Vet dock inte var jag ska hitta det i rätt storlek. Kan ju inte gå till HM direkt :(

Hoppas att du hittar något som fungerar för dig - förstår att det inte är lätt.
/ lucen

Bild
lucen
Stammis

Inläggav Ebba* 29 mar 2011, 21:42

Hej Madine,
jag förstår att det är jobbigt!
Själv har jag 75E vilket dom faktiskt har på twilfit osv men jag kommer ihåg att jag tyckte det var jobbigt bara när jag gick från D-E och inte längre kunde köpa fina bhar på lindex, hm eller kappahl. Så jag förstår att det måste vara jobbigt för dig, som nu inte hittar bhar alls. Men kom ihåg att du är fin precis som du är, du skall vara ditt eget ideal och att det inte finns bhar i din storlek är enbart för att dagens ideal och normer är allt för snäva för att vi vanliga dödliga skall kunna passa in.
Jag vet inte riktigt vart du skall gå, kanske kan du fråga runt på de olika underklädesbutikerna om de kan tipsa dig om vart du skall titta.
Hoppas det löser sig för dig,
kramar Ebba*
Ebba*
Stammis

Inläggav saferide 05 jun 2011, 08:28

Har inte Change större än I? Det är ju inte jättestort, måste finnas någon annanstans där du kan få hjälp. Jag har C i alla affärer förutom Change, där jag har E... JAg tycker du ska gå någon annanstans. Men fan vad jobbigt att du mår så dåligt av det :( *kram*
Användarvisningsbild
saferide
Alltid online

Inläggav Gellis 05 jun 2011, 08:42

jag hade 70H innan jag blev gravid och att hitta amningsbehå var lögn, dom som fanns var så mjuka och gav efter så det var som att gå utan :(. jag löste det hela med att köpa en billig amningsbehå som passade storleksmässigt i cupan och sen sydde jag in den. Eftersom skarven ömmade lite så köpte jag även en skön vanlig och köpte amnings spännen på tygaffären och med hjälp av 2 band och spännen gjorde jag en egen amningsbehå. Om du ska ha till hösten rekomenderar jag att du köper när det är halva rea priset, råkar du bo nära borås så kan jag rekomendera Abecitas butik där där finns det ganska mycket.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav Summertime 05 jun 2011, 21:27

Gellis tog det ur mun. Sy om, jag vet man ska inte behöva men det fick även jag göra. Och det funkar.
Bild
Bild
Summertime
Alltid online

Inläggav josan 10 jun 2011, 08:35

Gjorde som Gellis förra gånen sydde om lite + att jag skaffade en ordentlig sportbh. Har hittat en butik på nättet komer inte i håg namnet men ska forska i om de har stora kupor i amningsbehå.

Har själv 75G ch tycker det är blä att köpa behå för det kostar en förmögenhet.
josan
Stammis

Bor: Östergötland
Status: Mamma och gravid

Inläggav Frihet28 10 jun 2011, 11:37

Om ni har möjlighet att beställa från USA så kan det vara bra att veta att dessa storlekar inte alls är ovanliga! Det finns MASSOR av betydligt större storlekar...både jättefina och "mer stödjande" (träningsbehåar).

Om man beställer från något av de större varuhusen, Nordstom och Macy's t.ex. (Nordstrom vet jag sänder till Sverige regelbundet) så kan man göra klipp, fastän man betalar extra för frakten utomlands.

Kanske värt ett försök?

Lycka till!
Frihet28
Stammis

BF: 211111
Bor: AfrikaEnglandUS
Status: Delighted!! Dubbelmirakel på G!

Inläggav Gotland 10 jun 2011, 15:28

Är det en tröst om jag skriver att mina 70 E före graviditet blev 70 D efter?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Nästa

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm