Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Havandeskapsförgiftning

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Inläggav sara_and 28 maj 2007, 19:09

Jag har fått för mig att det inte spelar någon roll om man haft det innan eller inte, däremot är det större risk att få det igen om man redan haft det.
Man märker det genom att äggvitan i urinet höjs samt att blodtrycket höjs. Annars blir man svullen, får huvudvärk illamående o s v
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sara_and
Alltid online

Inläggav Kaizakavater 28 maj 2007, 19:12

Det som stämmer på mig är huvudvärk, press i öronen och illamåendet...
Ja vi får se va hon säger på torsdag
Ska jag ta med mig rent morgonurin?
TAck för svaren
Kramis
Bild
Användarvisningsbild
Kaizakavater
Alltid online

Inläggav snuttis_83 28 maj 2007, 19:15

nej det tror jainte du får kissa där spelar nog ingen roll det syns vikket fall som helst omd et skulle vara nåt. men det är väldigt ovanligt att få det i den tidiga vecka du är i
Bild

Bild

Bild
snuttis_83
Alltid online

Inläggav snuttis_83 28 maj 2007, 19:16

http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3837

däer kan du läsa lite om det ...hoppas det inte är nåt lycka till....
Bild

Bild

Bild
snuttis_83
Alltid online

Inläggav Kaizakavater 28 maj 2007, 19:17

Oki
:)
HA en bra kväll
Bild
Användarvisningsbild
Kaizakavater
Alltid online

Inläggav snuttis_83 28 maj 2007, 19:25

Andra symtom man kan få är huvudvärk, flimmer för ögonen, ont i magen, illamående och att man snabbt går upp i vikt samtidigt som ansiktet svullnar upp. Om man får något av dessa symtom mellan kontrollerna ska man ta kontakt med mödravårdscentralen. Känner man sig frånvarande, darrig, skakig eller annorlunda på något sätt, är det också alltid bättre att prata med sin barnmorska en gång för mycket än en gång för lite.

så stod det på vardguiden.se

nämen uss de översta stämmer på mej visst ja mått vääldigt illa med alla grav ne uusss nu gör ni mej hypokondrisk ;)
Bild

Bild

Bild
snuttis_83
Alltid online

havandeskaptförgiftning

Inläggav inka 01 jul 2007, 16:36

jag hade det inte med första barnet men med andra , men fick det i månad 8, men han var liten när han kom, de skulle sätta igång mig men han kom självmant.
de sa att det är inte så vanligt att man får det med andra o inte första men visst finns det undantag.
Användarvisningsbild
inka
Nykomling

Inläggav Zera 01 jul 2007, 18:56

Kaizakavater skrev:Oki
Tack för svaret! Ska på inskrivning först på torsdag ( Är snart igång på vecka 16) Har mått extremt illa och är trött, seg. Men inte uppsvullen iallafall...Mitt fjärde barn men med en annan pappa. Det var därför jag vart nyfikenn. Har inte haft nå problem med de andra 3. Men den här gången har allt varit helt annars. Mått så himla illa. Sen blir man lite orolig när man inte varit på inskrivning ens än...Hmm mig själv att skylla ringde dit typ i vecka 12 och sen vart jag allergisk och sjuk (pollen) vid första inskrivningen.

Kramis

Som Snuttis redan skrev så är det otroligt sällsynt att man får det i så tidiga veckor!Det är nog efter vecka 30 man brukar få det!Hade själv det när jag väntade Wilma o det slutade med att förlossningen sattes igång i vecka 37+6!Jag hoppas att jag kan undvika det denna gång!Vill verkligen inte att det ska gå på det sättet igen!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Zera
Alltid online

Inläggav jessme 02 jul 2007, 09:54

ska inte skrämma upp dig, vill bara tala om att jag har sen tidigare 4 barn (samma pappa), fick ej havandeskapsförgiftning.
Träffade en ny kille och fick en tös 2005 i vecka 36, pgr av havandskapsförgiftning. På förlossningen undrade dem om jag hade fått det med dem andra, nopp. Då viskande hon till mig och frågade ny karl?
Japp , sa jag.... (kille min hörde detta)

Så nu är jag lite som dig Zera, är orolig att jag skall få detta med denna knotte, så nu försöker jag hålla koll på blodtrycket lite extra.
BildBild
jessme
Alltid online

Inläggav jessme 02 jul 2007, 09:56

Glömde säga att som snuttis berättade, kan man inte få det i tidigt stadium

kram
BildBild
jessme
Alltid online

Föregående

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm