-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Havandeskapsförgiftning
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag har fått för mig att det inte spelar någon roll om man haft det innan eller inte, däremot är det större risk att få det igen om man redan haft det.
Man märker det genom att äggvitan i urinet höjs samt att blodtrycket höjs. Annars blir man svullen, får huvudvärk illamående o s v
Det som stämmer på mig är huvudvärk, press i öronen och illamåendet...
Ja vi får se va hon säger på torsdag Ska jag ta med mig rent morgonurin? TAck för svaren Kramis
nej det tror jainte du får kissa där spelar nog ingen roll det syns vikket fall som helst omd et skulle vara nåt. men det är väldigt ovanligt att få det i den tidiga vecka du är i
http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3837
däer kan du läsa lite om det ...hoppas det inte är nåt lycka till....
Andra symtom man kan få är huvudvärk, flimmer för ögonen, ont i magen, illamående och att man snabbt går upp i vikt samtidigt som ansiktet svullnar upp. Om man får något av dessa symtom mellan kontrollerna ska man ta kontakt med mödravårdscentralen. Känner man sig frånvarande, darrig, skakig eller annorlunda på något sätt, är det också alltid bättre att prata med sin barnmorska en gång för mycket än en gång för lite.
så stod det på vardguiden.se nämen uss de översta stämmer på mej visst ja mått vääldigt illa med alla grav ne uusss nu gör ni mej hypokondrisk
havandeskaptförgiftningjag hade det inte med första barnet men med andra , men fick det i månad 8, men han var liten när han kom, de skulle sätta igång mig men han kom självmant.
de sa att det är inte så vanligt att man får det med andra o inte första men visst finns det undantag.
Som Snuttis redan skrev så är det otroligt sällsynt att man får det i så tidiga veckor!Det är nog efter vecka 30 man brukar få det!Hade själv det när jag väntade Wilma o det slutade med att förlossningen sattes igång i vecka 37+6!Jag hoppas att jag kan undvika det denna gång!Vill verkligen inte att det ska gå på det sättet igen!
ska inte skrämma upp dig, vill bara tala om att jag har sen tidigare 4 barn (samma pappa), fick ej havandeskapsförgiftning.
Träffade en ny kille och fick en tös 2005 i vecka 36, pgr av havandskapsförgiftning. På förlossningen undrade dem om jag hade fått det med dem andra, nopp. Då viskande hon till mig och frågade ny karl? Japp , sa jag.... (kille min hörde detta) Så nu är jag lite som dig Zera, är orolig att jag skall få detta med denna knotte, så nu försöker jag hålla koll på blodtrycket lite extra.
20 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|