Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Havandeskapsförgiftning (v34) ? :O

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

Havandeskapsförgiftning (v34) ? :O

Inläggav Sandi89 14 maj 2010, 19:15

Jag har under längre tid (2 veckor+) haft ont i huvudet varje dag och alvedon å vila hjälper inte, brukar kunna ha huvudvärk men då hjälper vila och alvedon, vilket de inte gör nu...

Sist på koll nu i veckan hade jag högre blodtryck än vad jag haft innan och lite äggvita i urinen och det är alltså början på att ha havandeskapsförgiftning vad jag förstått... :(

Igår hade jag jätteont i magen under kanske 1-1½ timme och sen försvann det, idag har jag haft lite till å från å mår illa lite då och då varje dag och idag mådde jag jätte illa på förmiddagen och nu på kvällen.
Jag vet ju inte hur länge eller ofta man ska ha för att få åka in och göra en riktig koll på sina värden, men jag är orolig och gråtfärdig att det ska vara nåt fel på oss!
När jag har ont i magen är det INTE sammandragningar, för sånna har jag så ofta att jag känner skillnad.

Så idag har jag och mår såhär just nu;
ont i magen lite till å från, ont i huvudet (ibland hugger det till i hela huvudet och gör ont över ögonen), mår illa lite till och från (äter, så är inte hungrig), min temp ligger som normalt på 36.0-36.5 som högst och nu är den 37.0, känner mig sjuklig helt enkelt.

Ringer jag in så blir jag bara omkringkopplad överallt å sen slutar det med att jag måste avvakta, avvakta på vaddå ? Jag är orolig NU :/

//sandra
BildBild
Sandi89
Alltid online

Re: Havandeskapsförgiftning (v34) ? :O

Inläggav Jessika 14 maj 2010, 19:35

Ring till förlossningen och kräv att du ska få en undersökning
Bild

Bild
Jessika
Alltid online

Inläggav helenaeg 14 maj 2010, 19:58

Hej. Jag håller helt med. Ring till förlossningen direkt och kräv att få komma in, du har rätt till det. Du ska absolut inte sitta hemma och må sådär och vara orolig.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Sandi89 15 maj 2010, 12:59

Hejsan !
Åkte in igår kväll, hade mycket riktigt högre blodtryck och +1 i urinen.
Men det va bättre sen på morgonen (fick stanna kvar!) så ska på jämna koller för att hålla koll på mina värden nu tills förlossningen.
Snälla va dom och tog verkligen mig på allvar !
BildBild
Sandi89
Alltid online

Inläggav helenaeg 15 maj 2010, 14:40

Vad bra att du fick hjälp. Hoppas det inte blir värre.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm