-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hejhej!Re: Hejhej!Haha ja vad roligt!
Usch ja, nattjobb är inget kul. Jobbade extra ett par nätter under sommaren när många hade semester. Man blir verkligen skittrött. Jag beundrar de som klarar av att skifta mellan dag och nattpass hela tiden. Åh vad roligt, inte långt till måndag nu Kram och trevlig helg.
Re: Hejhej!Jag vill inte ta reda på könet men jag tror att mannen vill det så vi får se hur det blir, ska försöka prata honom ur det. Jag tycker det är mer spännande att inte veta
Ja jag sov ju som sagt i nästan ett dygn totalt, helt slut lixom. Söndagen är här igen, helgerna går så otroligt fort men det gjorde inget att denna helg rullade på eftersom jag längtat som en tok tills i morgon. Hoppas verkligen att allt är bra med den lill* i magen. I går fik jag reda på att 2 kompisar oxå ska ha barn i sommar, jag trodde att jag skulle bli ensam med en liten eftersom nästan alla kompisar redan har barn i typ 1-2års åldern. Har många av dina vänner barn? Ja gu så härligt att kunna känna den lille i magen, jag längtar till den dagen Skönt att du mår bra, jag mår lite illa till och från faktiskt och magen är fortfarande ur balans men det blir väl bättre efter vecka 12 får vi hoppas Hoppas att du haft en trevlig helg. Kram
Re: Hejhej!Jadå det kommer bli bättre med både mage och illamående sen efter ett par veckor
Jaså se där Njut av resten av helgen och lycka till imorgon! Kram
Re: Hejhej!Nu har jag fått se den lilla bönan, vilken härlig känsla
Blev tillbakaflyttad lite så jag är nu i vecka 8+5 enligt BM, trodde ju att jag var i 9+3 men det är ju bara 4 dagar och det är ju inte så mkt. Nytt BF är den 21 Augusti Har din helg varit bra?? kram
Re: Hejhej!Åh vad roligt! Då är du beräknad exakt tre månader efter mig
Min helg har varit bra annars. Din med? Jag har mest varit hemma och tagit det lugnt för mig själv då sambon har varit på jobbresa i London. Han åkte i onsdags och kom inte hem förrän sent igår kväll. Idag har jag varit ledig men det har inte blivit mycket avkoppling eftersom de som renoverar vårt badrum var här idag. Fan vad de väsnas haha. Men nu är allt nedrivet i alla fall. Imorgon kommer de som ska fixa rören och sen ska det bara kaklas och inredas Hoppas du får en bra vecka! Kramar
Re: Hejhej!Ja det var riktigt härligt och hur coolt som helst att se den lill* faktiskt
Jodå min helg har varit toppen, har inte gjort allt för mkt eftersom jag är så sjukt trött just nu. Nu jobbar jag till nästa onsdag igen med undantag för att jag är ledig på fredag kram
Re: Hejhej!Usch ja, jag vet hur det känns. Hoppas att din trötthet försvinner snart, är så tråkigt att gå runt och känna att man egentligen inte orkar någonting.
Åh vad spännande att berätta för familjen! Lycka till!! Idag upptäckte jag att det är fyra månader kvar till vårt beräknade födelsedatum. Dagen närmar sig och jag kan knappt fatta att jag redan har gått mer än halva tiden. Längtar jättemycket efter han som puffar på insidan. Träffade en gammal jobbarkompis igår som fick en liten son i september. Så söt han var! Vilket egentligen bara gjorde att jag längtar ännu mer Hoppas du får en fin helg! Kram
Re: Hejhej!Ja fy det är inte roligt att vara trött, nu har jag dessutom åkt på influensan och fy faan jag har nog aldrig mått så här dåligt alltså. Känns som att huvudet ska sprängas bara jag rör på mig och tabletter vill jag ju undvika att ta, var tvungen att använda nässpray i morse för jag kunde knappt andas men fick lite ångest bara av det faktiskt..
Äta normalt kan jag heller inte göra men jag försöker få i mig ngt iaf och vitaminerna proppar jag ju självklart i mig så jag hoppas att bebisen får den näring den behöver för tillfället... Min svärfar kunde inte hålla sig så jag fick gratulationer av min mans faster på facebook så vi beslutade att berätta för min familj direkt. Pappa blev chockad men glad och mamma hade kännt på sig att detta var på gång Ja det har gått fort, det känns som att det bara är några veckor sedan vi skrev till varandra första gången men det gjorde vi ju i augusti och det är flera månader sedan ju... Jag vill att tiden ska knata på lite snabbare nu för jag längtar efter ultraljudet som är den 6:e. Nu senaste veckan har jag fått reda på att det är jättemånga som ska ha barn i sommar, askul för då har man ju ett par att umgås med under mammaledigheten och barnen kan bli kompisar lixom Har ni fixat allt till bebis nu?? Jag tänkte att jag skulle köpa första plagget sen efter ultraljudet men vagn, skötbord och säng väntar vi med tills efter andra ultraljudet som är i vecka 20.. Har du facebook föresten? Eller du kanske tycker att det räcker att vara vänner här?? Kram
Re: Hejhej!Usch fy fan inte kul att vara sjuk! Är hemma från jobbet jag också idag, med förkylning och feber. Blir nog hemma imorgon med ser det ut som. Känner mig helt död.
Du behöver nog inte oroa dig över bebisen, den tar nog allt den behöver från dig (så att du mår mer bedrövligt än du kanske hade gjort annars). Krya på dig nu och vila så mycket du bara kan. Åh vad roligt! Det måste vara spännande för dem att få barnbarn Så roligt att ni känner så många som ska ha barn i sommar också. Jag känner inte så många, två stycken som fick förra året och sen två kusiner som fick förra året igen. Vi har lite kvar att fixa innan bebis kommer. Måste ha lite fler kläder plus att vi har kollat in en byrå på IKEA som vi också ska köpa. Sen lite annat smått som salvor, blöjor, nappflaska, tunna filtar och mjuka handdukar..ja du vet sånt där småttigt. Men vi funderar på att ta en tripp till Ullared någon gång om ett par veckor så då köper vi nog en del där. Jo jag har facebook. Vi kan bli vänner där om du vill. Skickar ett meddelande till dig här på minbebis Kram
Re: Hejhej!Nej verkligen inte, nu mår jag bättre det är bara näsan och halsen som bråkar lite med mig men jag överlever.
Tycker synd om dig som oxå har åkt på att bli sjuk, krya på dig! Ja riktigt skoj för dem, har du eller din sambo syskon som har barn eller blir det era föräldrars första barnbarn med? Alltså supermånga är det ju kanske inte men minst 5-6st som ska ha barn och det räcker ju =) Har väldigt många vänner som redan har barn och det är ju oxå roligt såklart. Ok, själv bara längtar jag efter att få shoppa loss men vågar inte riktigt inhandla ngt förens vi varit på RUL och gjort kubtestet. Blir så rädd ibland och får för mig att det inte kommer att bli ngt, att bebis inte finns kvar men det är väl vanligt att man oroar sig såhär i början och speciellt innan vecka 12 och innan RUL. Kände du med så? Vi ska oxå ta och boka in en resa till Ullared och shoppa en massa bebiskläder men det får bli efter vecka 20 när jag varit på andra ultraljudet. Hoppas att du såg mitt meddelande så att vi kan skriva på FB i fortsättningen Ha det så bra och krya på dig! Kram
|