-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hejhej!Hejhej!Mitt namn är Emelie och är nyss 24 år fyllda. Jag och min sambo har precis börjat försöka att få vårt första barn och vi hoppas innerligt att 2012 är vårt år
Dagarna spenderar jag i Lund där jag jobbar som biomedicinsk analytiker, ett jobb jag älskar! Jag har dykt in här på minbebis ett par gånger de senaste månaderna, även innan vi började försöka på allvar, och tycker att det här är en toppensida för att läsa om och träffa andra med samma mål
Re: Hejhej!Välkommen till minbebis emzzan och lycka till i bäbisverkstaden. Hoppas ni får ert plus snart!
Re: Hejhej!Hej och välkommen! Ska hålla tummarna för att 2012 blir ert år! Hör av dig om du har några frågor om forum, bloggen eller bara övrigt!
Re: Hejhej!
Tack så mycket!
Re: Hejhej!Hej hej Emelie!
Jag är också 24 år och försöker att bli gravid, har käkat p-piller i ca 9 år och slutade med dessa i Juni och nu i augusti har vi satt i gång och försöka. Hoppas verkligen att det kan ta sig innan året är slut. Jag hade ÄL nu den 12 och hoppas att det tog sig Hur går det för er? Hur ser era planer ut ??
Re: Hejhej!Hej MissP! Gud så roligt! Visst är det spännande!!
Håller alla tummar och tår för dig att du slipper mensen och att du har en liten som börjat gro där inne
Re: Hejhej!Ja det är helt underbart, kan knappt tro att det är sant att vi har börjat försöka. Min man har inte velat ha barn tidigare men nu verkar de som att han har vänt helt då det var hans idé att vi skulle börja försöka nu, jag är såå lycklig över detta. Jag har velat ha barn såå länge och nu äntligen är det på gång lixom.
Jag tror ju tyvärr inte att vi har sådan tur att det har tagit sig på första försöket men självklart hoppas man, kanske lite för mkt stundvis. Jag hoppas på att få ett plus innan året är slut iaf. Tråkigt att mensen dök upp
Re: Hejhej!Ja vet, man fattar verkligen inte att man faktiskt planerar för barn. Min sambo har varit positiv till barn ända sedan vi träffades så det känns väldigt bra, även om han säger sig vara lite nervös nu när det verkligen är dags. Men vem är inte det liksom
Nej, det är klart. Lyckas man på första försöket har man en väldans tur Har ni berättat för någon att ni har börjat försöka? Vi har inte sagt till någon ännu. Tänkte vänta tills det verkligen händer så att man kan försöka i lite mer "lugn och ro". Annars vet jag en som verkligen verkligen inte hade sagt nej till barnbarn. Mamma har ju redan varit på mig och frågat om vi funderat på det. Men det får bli en överraskning för henne också
Re: Hejhej!Nej det har inte sjunkit in i min hjärna än faktiskt.
Skönt att din sambo varit positiv till barn sedan ni träffades, min man har barn sedan tidigare så det har inte varit det att han inte vill ha barn utan mer att han velat vänta, men som sagt nu är väntan över. Jo visst en del lyckas nog på första men sån tur har inte vi, målet är ju som sagt att bli gravid innan året är slut och det är ju 4 försök kvar efter detta Jag har berättat för mina 3 närmsta vänner och för syrran, det är ett evigt tjat på henne om att hon vill bli moster Om folk frågar säger jag väll att vi försöker men tänker nog inte berätta det bara sådär för någon mer, det kan få bli en överraskning sedan när det har tagit sig ist
Re: Hejhej!Jag förstår
Jag och min sambo vill gärna överraska våra föräldrar och syskon men ibland blir jag lite sugen på att berätta för någon. Man går här och nästan spricker för att det är så stort. Men vi ska nog vänta lite till tror jag...
|