Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Hejhej!

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Hejhej!

Inläggav emzzan 13 aug 2011, 15:57

Mitt namn är Emelie och är nyss 24 år fyllda. Jag och min sambo har precis börjat försöka att få vårt första barn och vi hoppas innerligt att 2012 är vårt år :) Vi bor tillsammans i en fin fyra i Malmö och snart kan vi förhoppningsvis inreda det där fjärde rummet på bottenvåningen som fått stå som förvaringsutrymme sedan vi flyttade hit för ett drygt år sedan :D
Dagarna spenderar jag i Lund där jag jobbar som biomedicinsk analytiker, ett jobb jag älskar!
Jag har dykt in här på minbebis ett par gånger de senaste månaderna, även innan vi började försöka på allvar, och tycker att det här är en toppensida för att läsa om och träffa andra med samma mål :)
emzzan
Stammis

BF: 120521
Status: Lyckligt gravid :)

Re: Hejhej!

Inläggav grynet_å_jag 13 aug 2011, 20:27

Välkommen till minbebis emzzan och lycka till i bäbisverkstaden. Hoppas ni får ert plus snart! :)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav Stina 14 aug 2011, 07:23

Hej och välkommen! Ska hålla tummarna för att 2012 blir ert år! Hör av dig om du har några frågor om forum, bloggen eller bara övrigt! :)
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav emzzan 14 aug 2011, 16:00

Stina skrev:Hej och välkommen! Ska hålla tummarna för att 2012 blir ert år! Hör av dig om du har några frågor om forum, bloggen eller bara övrigt! :)
grynet_å_jag skrev:Välkommen till minbebis emzzan och lycka till i bäbisverkstaden. Hoppas ni får ert plus snart! :)

Tack så mycket! :D
emzzan
Stammis

Inläggav MissP 14 aug 2011, 17:50

Hej hej Emelie!
Jag är också 24 år och försöker att bli gravid, har käkat p-piller i ca 9 år och slutade med dessa i Juni och nu i augusti har vi satt i gång och försöka. Hoppas verkligen att det kan ta sig innan året är slut.

Jag hade ÄL nu den 12 och hoppas att det tog sig :D Hoppas på att mensen inte dyker upp omkring den 24 som den brukar ....

Hur går det för er? Hur ser era planer ut ??
MissP
Stammis

BF: 120817

Inläggav emzzan 15 aug 2011, 07:33

Hej MissP! Gud så roligt! Visst är det spännande!! :D Jag har gått på p-piller i ca 4 år och vi började också försöka nu i juli/augusti för första gången. Upptäckte dock igår att det tyvärr misslyckades då mensen dök upp :( Men skam den som ger sig, vi ska fortsätta försöka. Det var ju trots allt bara första gången.

Håller alla tummar och tår för dig att du slipper mensen och att du har en liten som börjat gro där inne :D
emzzan
Stammis

Inläggav MissP 15 aug 2011, 18:01

Ja det är helt underbart, kan knappt tro att det är sant att vi har börjat försöka. Min man har inte velat ha barn tidigare men nu verkar de som att han har vänt helt då det var hans idé att vi skulle börja försöka nu, jag är såå lycklig över detta. Jag har velat ha barn såå länge och nu äntligen är det på gång lixom.

Jag tror ju tyvärr inte att vi har sådan tur att det har tagit sig på första försöket men självklart hoppas man, kanske lite för mkt stundvis. Jag hoppas på att få ett plus innan året är slut iaf.

Tråkigt att mensen dök upp :( jag håller alla tummar och tår jag kan för att det ska ta sig för dig i september ist :D
MissP
Stammis

Inläggav emzzan 16 aug 2011, 16:54

Ja vet, man fattar verkligen inte att man faktiskt planerar för barn. Min sambo har varit positiv till barn ända sedan vi träffades så det känns väldigt bra, även om han säger sig vara lite nervös nu när det verkligen är dags. Men vem är inte det liksom :) Det tar ett tag att vänja sig vid tanken. Men det är samtidigt så spännande! En positiv nervositet kanske? :)

Nej, det är klart. Lyckas man på första försöket har man en väldans tur :D Men man kan ju alltid hoppas, och det händer säkert en och annan gång att någon lyckas med det. Men ett plus innan året är slut låter som en bra önskan. Det hoppas jag också på :)

Har ni berättat för någon att ni har börjat försöka? Vi har inte sagt till någon ännu. Tänkte vänta tills det verkligen händer så att man kan försöka i lite mer "lugn och ro". Annars vet jag en som verkligen verkligen inte hade sagt nej till barnbarn. Mamma har ju redan varit på mig och frågat om vi funderat på det. Men det får bli en överraskning för henne också :D
emzzan
Stammis

Inläggav MissP 16 aug 2011, 20:09

Nej det har inte sjunkit in i min hjärna än faktiskt.

Skönt att din sambo varit positiv till barn sedan ni träffades, min man har barn sedan tidigare så det har inte varit det att han inte vill ha barn utan mer att han velat vänta, men som sagt nu är väntan över.

Jo visst en del lyckas nog på första men sån tur har inte vi, målet är ju som sagt att bli gravid innan året är slut och det är ju 4 försök kvar efter detta :D

Jag har berättat för mina 3 närmsta vänner och för syrran, det är ett evigt tjat på henne om att hon vill bli moster :D
Om folk frågar säger jag väll att vi försöker men tänker nog inte berätta det bara sådär för någon mer, det kan få bli en överraskning sedan när det har tagit sig ist :D
MissP
Stammis

Inläggav emzzan 17 aug 2011, 18:03

Jag förstår :) Absolut inget fel med att vänta men jag vet vad du menar, när man verkligen längtar efter något så går man bara och tänker på det :D

Jag och min sambo vill gärna överraska våra föräldrar och syskon men ibland blir jag lite sugen på att berätta för någon. Man går här och nästan spricker för att det är så stort. Men vi ska nog vänta lite till tror jag... :)
emzzan
Stammis

Nästa

< Återgå till Nykomling

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm