-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Helt knäppt, men snälla hjälp mig.
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Detta kommer att låta helgalet. Men jag hoppas att ni vill ge mig lite svar eller stöd.
Jag kan börja med att säga att mina tester är negativa och jag har haft mens varje månad, typ som vanligt. Gjorde ett VUL i mitten på Juni någonstans där och hon sa inget om att någon graviditet då. Så antag att hon inte såg något som tydde på det. Vilket såklart får en att tänka att man inte skulle kunna vara gravid, eller hur? Nu har det ju gått ett tag sedan dess, byxorna blir midre och mindre, brösten blir större men allt annat är som vanligt. Tills jag helt plötsligt börjar känna buffar. Nu vet jag att alla tänker tarmrörelser, gaser i magen eller så. Men tarmarna har det inte med å göra är 100% på det. Har mycket tarmrörelser innan vet hur det känns. Har tänkt att det är muskelryckningar. Men jag får det flera gånger om dagen. Och det kommer bara när jag suttit ner ett tag och pulsen har gått ner. Jaja, vad tror ni. Om jag skulle vara i vecka 15-16 så hade jag ju inte varit så långt gången på VUL. Men jag börjar fan tro att jag är knäpp.
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Jag har inga särskilda tips på vad det kan vara förutom graviditet, men jag tycker att du ska ta ett gravtest för att få klart för dig vad det är som buffar i magen på dig.
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Svårt att säga, men lättast vore det ju att du tog kontakt med mvc.
Om du skulle vara så långt gången som du tror du är (om du nu är det) borde det gett utslag på ett graviditets test... Ring och hör med dem. Svårt för utomstående att avgöra.. Lycka till och hoppas du får det svar du vill ha!
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Tack så mycket! Jag ska på en gyn undersökning ibörjan på september. Då får jag klara besked.
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Ska även säga att i natt vaknade jag av att jag hade jätte ont i sidorna, typ midjan. Efter att ha googlat lite så måste jag säga att ligamentsmärtorna passar in perfekt på hur jag kände.
Men men, ska ju till gyn sen så.
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Visst skulle ni båda kunna vara gravida men som förstföderska så känner man oftast (dock inte alla) rörelser först runt v 20. Men låt oss säga att ni skulle vara i v 16 och redan känna rörelser från fostret, så borde grav.test verkligen visa positivt nu. Ni kan vara gravida men jag är rätt säker på att ni inte är det utan att det är tarmarna. Skulle ni vara så långt gångna som v 16 eller mer så känner ni tydligt livmodern en bit nedanför naveln. Det går inte att missa.
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Det är ju svårt att tänka sig att du är gravid efter flera negativa test och vag.ultraljud. Tyvärr så kan huvudet hjälpa kroppen att spela en ett spratt att tro att man är gravid om man verkligen hoppas på det. Innan jag fick mitt plus så gick jag säkert två månader och trodde att jag var gravid. Jag fick flera symtom, ömma och svullna bröst, var tvungen att väcka killen mitt i natten för att han skulle hämta mackor, illamående och mens som var flera dagar sen. Men sen tog jag test och det var negativt, tog ett till några dagar senare och när det var negativt så slutade jag hoppas på att vara gravid och då kom mensen. När jag sen väl blev gravid så kunde jag inte urskilja fosterrörelser föräns runt vecka 18-20 och då var det inga starka sparkar.
Hoppas för din skull att det är en liten där inne
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.har läst i tråden här.. hur gick det på gynundersökningen? är du gravid?? blev mycket nyfiken!
Ha det bra!
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Vid vilken tidpunkt visar inte stickor att man är gravid längre? Jag har för mig att det är väldigt tidigt. Runt vecka 12 kanske.
Jag kände fosterrörelser i vecka 13 (trodde vid tillfället att jag var i vecka 15 men daterades tillbaka till vecka 15 när jag var i vecka 17) med mitt första barn. Så ja det är fullt normalt att alla känner vid olika tillfällen då livmodern ligger framåt eller bakåt och om man tänker på vart moderkakan ligger.. Hur har det gått?
Re: Helt knäppt, men snälla hjälp mig.Stickorna visar väl graviditet under hela graviditeten...eller är jag helt bakom flötet
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|