-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hemsk halsbränna!
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Hemsk halsbränna!Någon som har tips på vad man kan göra mot halsbränna?
Det bränner så det känns som att jag snart kommer spy Jag har testat samarin och gaviscon (tro det stavas så) Ska lägga sig som ett lock men det hjälper inte mot denna hemska halsbrännan!! Har testat några huskurer med såsom äta sötmandel , äta torrt havregryn men inget av det funkade alls på mig. Jag kan säga med en gång att tuggtabletter kan jag inte ta eftersom jag spyr av det och vatten blandat med bakpulver kommer bara upp ur halsen på mig igen :/ Finns det något annat som hjälper??? Vore jätte tacksam om någon gav lite tips..
Re: Hemsk halsbränna!Mjölk har varit en stor räddning för mig. Det neutraliserar syran. Jogurth fungerar också ibland.
I början hjälpte Rennie tuggtabletter mig massor, men från 7 mån ungefär så hjälpte de inte mera. Då fick jag utskrivet magsyretabletter av min läkare, och min halsbränna försvann. Heeeeelt underbart!!!Minns inte vad de heter nu, men det lönar sig 100 % att be om medicin av sin läkare. Svälj en tablett och halsbrännan är borta om en stund.
Re: Hemsk halsbränna!Oj, vad olika det kan vara!
Mitt tips till dig är att köpa Losec mups. Det var det enda som funkade för mig och det var min stora räddning från att spy upp maten varje dag. På apoteket sa de att man inte skulle äta den som gravid men min läkare hos barnmorskan sa att det var helt ok och skrev ut recept. Så boka en tid med läkare och se till att du får losec eller liknande. Lycka till!
Re: Hemsk halsbränna!Min halsbränna var också heeeemsk, prövade allt och tillslut Losec, fast jag köpte de receptfria på apoteket, man tar en tablett om dagen, det funkade superbra och jag körde med dem de sista veckorna och fick sova utan att det brände, pröva det
Re: Hemsk halsbränna!Köp omeprasol på apoteket de e receptfritt. Funkar jätte bra. Jag åt de hela min gradvitet.
Lycka till!
Re: Hemsk halsbränna!Finns massa bra på apoteken. Provade Rennie först men gick över till Link sen när det blev värre. Nästa steg är la Losec och liknande och sen farbror doktorn. Kör hårt
Re: Hemsk halsbränna!Nu vet inte jag om det hjälper, för jag har ingen halsbränna (än)
Re: Hemsk halsbränna!Soma: ja det med vänster sida är sant, det hjälper faktist, så länge man inte har alltför våldsam halsbränna. Minns inte ordagrannt vad min läkare sa, men det var något med att magsäcken är på vänster sida, och om man så ligger på vänster sida så kommer syran inte åt att rinna lika lätt till halsen.
Re: Hemsk halsbränna!Tack för alla tipsen
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|