Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Hinnsvepning

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Hinnsvepning

Inläggav aimay 23 jan 2011, 19:54

Är i v 40+1 nu och ska träffa min barnmorska i morgon för hinnsvepning
Slemmisen har lossnat och jag känner mig allmänt redo att föda nu!!!
Var helt säker på att bebis skulle komma natten som var för det tryckte på och kändes "annorlunda" i kroppen men det har avtagit nåsot idag, har varit ute och promenerat och åkt bil på knöliga grusvägar men nepp...
Ge mig lite hopp om att hinnsvepningen vill funka :D
Berätta era erfarenheter..
Vill få min lilla nuu ^^
aimay
Stammis

Re: Hinnsvepning

Inläggav Lilo75 23 jan 2011, 22:58

Min barnmorska gjorde en hinnsvepning på mig när jag va gravid i v.38+5..Fick värkar som kom och gick under fm...allt la av vid tvåtiden på em...vattnet gick på natten vid 0.30 tiden första värken 0.40 och bebisen kom ut hemma på hallgolvet 0.50...ambulansen hann aldrig fram i tid :). Allt gick supersnabbt och superbra!!! Både jag och dottern mådde bara fint. Hoppas det sätter fart på värkarna imorgon!! Tror inte att det kommer bli för dig som för mig ;)
Kramar och lycka till!!! Du har det absolut häftigaste, största ögonblicket i ditt liv framför dig <3
BildMake an ovulation ticker

Ma 24/11-09 v9+2, dött v.9+
Användarvisningsbild
Lilo75
Alltid online

Re: Hinnsvepning

Inläggav aimay 24 jan 2011, 07:45

Haha nu känns det bättre :D, känns som om det kommer sätta igång.
Värst vad din tjej hade brottom :D skönt att allt gick bra. Jag är lite orolig då vi har lite över en timme till bb så jag hoppas att min inte vill ut allt för snabbt.
Börjar bli lite nervös nu :D
aimay
Stammis

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm