Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Hittade en kondom i bilen...Gör jag fel?

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Hittade en kondom i bilen...Gör jag fel?

Inläggav Karoliiinan 06 jan 2010, 21:43

Idag när vi var påväg till ikea.. Så precis när vi parkerat så ser jag en kondom i facket under ratten(oöppnad). Jag frågar min kille lugnt och stilla varför den ligger där? Jag VET att den inte låg där för 1-2 veckor sedan. Han påstod att den hade legat där jäätte länge och att hans kompis hade gett den till honom i ett skämt. Jag sa till honom att jag inte trodde på honom för han har ljugut för mig innan, t.ex när tjejer ringt till honom o velat festa så har han sagt att det är hans kompis osv. Jag litar alltså inte på honom. Egentligen hade vi gjort slut men så blev jag gravid o vi blev tillsammas igen.
Nu så bad jag han lugnt att köra hem mig igen och nu har jag inte pratat med honom på hela dagen. Han har smsat hela dagen och sagt att jag måste lita på honom. Men jag kan verkligen inte det! Är jag töntig? Gör jag fel som kör ut honom och inte litar på honom? Vet varken ut eller in just nu..
Vi ska kolla på hus på söndag men jag har bara lust att be han dra åt helvete och aldrig mer se honom.. Vad ska jag göra??
Karoliiinan
Nykomling

Re: Hittade en kondom i bilen...Gör jag fel?

Inläggav Karoliiinan 06 jan 2010, 22:02

Ingen som har något o säga?=(
Karoliiinan
Nykomling

Inläggav Kalasbulle 06 jan 2010, 22:02

Åh vad jobbigt!! :(
jag har otroligt svårt med tillit för killar just nu, särskilt med min senaste (pappan till barnet), som sa att han ville ha barn i framtiden med mig, men gjorde slut med mig för att han tyckte att jag var för "messed up" (han är engelsman), men sa att vi kunde bli tillsammans igen när jag blivit "normal", vad det nu är för honom.. :shock:

Har du pratat igenom fullständigt och verkligen sagt att du har svårt att lita på honom? Det är ju klart man blir knäpp när man ser en kondom bara sådär när den inte fanns där förut..
Jag gjorde en grej med mitt förra ex, att jag hörde så mycket skit om honom som jag vägrade tro på, att jag började rota igenom hans lägenhet när han inte var hemma. Hittade massa kondomer i hans garderob som det tillkom nya hela tiden, och jag gick på piller så vi använde dom då inte..
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

Inläggav Karoliiinan 06 jan 2010, 22:05

Han verkar inte bry sig när jag säger att jag inte litar på honom... Han lyssnar liksom inte.. Han vill inte prata om det.. Jag har rotat igenom både lägenhet och mobil såå många gånger och bara hittat saker som jag inte gillar just därför litar jag verkligen inte på honom men han påstår att han ändrat sig men hur ska jag kunna tro på det???
Karoliiinan
Nykomling

Inläggav Kalasbulle 06 jan 2010, 22:20

Man ska ju inte säga åt vad andra ska göra, men om du gång på gång hittar saker du inte gillar och som går emot vad han säger så är det inte bra.. Mitt förra ex ljög så otaliga gånger och då litade jag på honom, tills jag hittade massa kondomer som han ljög om. "det är till en kompis, dom jag har i plånboken är bara av en vana, det är bara en kompis som ringer".
Låter som samma grej för dig som för mig, inte bra :( Speciellt inte om ni kollar på hus. Det allra viktigaste är ju tilliten, och är den förstörd och han inte visar någon förändring så är det ju inte alls bra :roll:
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Inläggav Nillisen 06 jan 2010, 22:21

Usch, svår och jobbig situation...

Jag skulle säga; lita på din egen magkänsla och gör det som hjärtat tycker är rätt!

Hoppas att det löser sig för dig!
BildBildBild
Användarvisningsbild
Nillisen
Alltid online

BF: 101124
Status: Gravid

Inläggav Kalasbulle 06 jan 2010, 22:23

Nillisen: bra sagt, jag kommer med en massa utdragna svar, känner mig lite korkad :p
Men tilliten är verkligen superviktig. Tänk på att ni ska kunna leva tillsammans och ta hand om ett barn, hur känns det när du inte litar på honom? Tänk igenom det verkligen och gör, som hon sa, som magkänslan visar.
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Inläggav lijon 06 jan 2010, 22:34

Men åh va hemskt. Det knyter sig i magen på mig. Hemskt även om han är "oskyldig". det är just känslan av förlorad tillit som är plågsam. Titta honom djup in i ögonen och var sansad och fråga ut honom. Man brukar långt därinne se om någon ljuger. Jag hoppas så innerligt att det löser sig på bästa sätt. KRAM
Bild
lijon
Alltid online

Status: Lycklig moder till Bonnie

Inläggav Gotland 06 jan 2010, 22:54

Är det nånting jag lärt mig så är det att i såna lägen har man ALLTID rätt, tyvärr. Det är iaf min erfarenhet :cry:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Kalasbulle 06 jan 2010, 22:56

Tyvärr min erfarenhet också, men man kan ju hoppas att vissa verkligen förändras!! Jag hoppas att det kommerkännas bättre snart och att du tar det beslut som ärbäst för dig :wink:
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

Nästa

< Återgå till Familj & livet som förälder

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm