-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
HJÄLP
10 inlägg • Sida 1 av 1
HJÄLPHej!
När började ni köpa saker till bebisen? Jag tycker att det är så roligt. Jag vill ju inte gå och köpa sakerna försent för det är många som säger att man inte orkar så mycket då. När köpte ni säng och skötbord mm? Svara så mågna som ni kan
Re: HJÄLPHej! Jag tycker också att det är jätteroligt att shoppa och kika på prylar till bebisen. Vi köpte nog våran först sak runt v. 20..blev en bärsele
Lycka till med shoppandet!
Re: HJÄLPTack för svar
Re: HJÄLPjag betalade barnbutiken för vagnen i vecka 6 tror jag.
behöver ju dock inte hämta ut den förens februari om jag beställen den i december.. skötbord köpte jag när jag var i vecka 15/16 flasksterilisator med matchande flaskborste köpte jag i vecka 14 kläder kom i paket i vecka 10 nästa inköp är inte helt bestämt än men det ska ju till babymonitor och säng,amningspump,amnings BH,flaskor,napp,filtar och annat spännande. tur man inte har en större lägenhet och mera pengar då vore man ju fördig flera ggr om vid det här laget. -med alla fina färger och söta små saker som man får halv ångest över att man måste lämna kvar i butiken för man ska igentligen inte ha just en sån där men jag räknar med att vara klar så när som blöjjor och tvättlappar o liknande 6 veckor innan BF..
Re: HJÄLPHej.
Jag har inte börjat köpa något än. Jag är bara i vecka 15 plus att jag tror att när jag väl börjar så kommer jag inte kunna sluta Så därför blir det nog efter ultraljudet som är om några veckor, längtar Make a pregnancy ticker_______________________________________________________________ http://PernillaSkonqvist.blogspot.com
Re: HJÄLPHej!
Vi plussade i början av juni och redan under sommarrean började jag handla lite kläder. Vagn, bärsele och lite annat smått och gått köpte jag i vecka 20 eftersom en arbetskompis hade saker att sälja Lycka till med shoppandet.
Re: HJÄLPJag hade med tänkt att köpa lite då och då. Allt som man vill ha är ju inte i samma affär och samma tidpunkt
Tack för alla svar
Re: HJÄLPJag började köpa lite kläder och sånt ganska så tidigt, rätt snart efter plusset. Blev en del på olika reor under hela graviditeten. Men nästa gång tänker jag nog vänta lite med kläder för jag var sååå trött på allt brunt som fanns just när jag köpte kläder. Nu spyr jag på brunt! Men tänkte att det passade ju till vilket kön det blev...
Barnvagn köpte jag i v 15, också på rean Skötbord, skötbädd, spjälsäng m ALLA tillbehör, badbalja mm köpte vi i v 30. Kände på mej att jag skulle få tidigare och när jag blev inlagd första gången pga regelbundna och onda sammandragningar helgen efter så var det skönt att ha i stort sett det mesta hemma. Sen kom hon i v 37 och då hade jag hunnit köpa det mesta som man behöver inför en bebis. Sen finns det ju en hel del man kan köpa efteråt... Att köpa tidigt och att det sen inte går vägen tycker inte jag spelar ngn roll. Förhoppningsvis blir man gravid igen och har användning av sakerna då. Känner inte att det är den första bebisens grjer. Men sen är det kanske inte så kul att sitta med alla saker när det precis har hänt. Men så kan man inte tänka riktigt heller.
Re: HJÄLPOkej. Låter toppen tycker jag
10 inlägg • Sida 1 av 1
|