Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

HJÄLP

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

HJÄLP

Inläggav Hannapetersson 04 okt 2009, 11:59

Hej!
När började ni köpa saker till bebisen?
Jag tycker att det är så roligt. Jag vill ju inte gå och köpa sakerna försent för det är många som säger att man inte orkar så mycket då.
När köpte ni säng och skötbord mm?

Svara så mågna som ni kan :D
Hannapetersson
Nykomling

Re: HJÄLP

Inläggav malinalex 04 okt 2009, 12:46

Hej! Jag tycker också att det är jätteroligt att shoppa och kika på prylar till bebisen. Vi köpte nog våran först sak runt v. 20..blev en bärsele :) Nu har vi redan köpt vagn och en del kläder. Är ju så svårt att hålla sig :) Vi kände att vi ville vänta till UL så att man såg att allt var ok, men jag tycker man kan börja när man vill! Läste i en bok att om man skulle få missfall eller om nåt skulle hända så är ju inte det värsta att man köpt lite bebissaker! Mycket sant tycker jag :)

Lycka till med shoppandet!
malinalex
Stammis

BF: 100205

Inläggav Maria_83 04 okt 2009, 15:41

Vi väntade också till ultraljudet. Kändes så mycket verkligare när vi hade fått se den lilla men det är som sagt olika för alla :)
Maria_83
Stammis

Inläggav Hannapetersson 04 okt 2009, 15:42

Tack för svar :) Jag hade tänkt att vänta med säng o.s.v. tills UL. De sa att jag skulle ha de mesta av sakerna när jag hade gått halvvägs om barnet skulle födas förtidigt. Men kläder tycker jag att man kan köpa efter de 3 första månaderna :D eller innan om man hittar något på rean hihi :)
Hannapetersson
Nykomling

Inläggav Emma&Tobias 04 okt 2009, 16:15

jag betalade barnbutiken för vagnen i vecka 6 tror jag.
behöver ju dock inte hämta ut den förens februari om jag beställen den i december..
skötbord köpte jag när jag var i vecka 15/16
flasksterilisator med matchande flaskborste köpte jag i vecka 14
kläder kom i paket i vecka 10
nästa inköp är inte helt bestämt än men det ska ju till babymonitor och säng,amningspump,amnings BH,flaskor,napp,filtar och annat spännande.
tur man inte har en större lägenhet och mera pengar då vore man ju fördig flera ggr om vid det här laget.
-med alla fina färger och söta små saker som man får halv ångest över att man måste lämna kvar i butiken för man ska igentligen inte ha just en sån där :oops:
men jag räknar med att vara klar så när som blöjjor och tvättlappar o liknande 6 veckor innan BF..
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav Piillaan 04 okt 2009, 16:16

Hej.
Jag har inte börjat köpa något än.
Jag är bara i vecka 15 plus att jag tror att när jag väl börjar så kommer jag inte kunna sluta :D haha
Så därför blir det nog efter ultraljudet som är om några veckor, längtar :D
BildMake a pregnancy ticker

BF: 280310

Inläggav skorpa 04 okt 2009, 18:38

Hej!

Vi plussade i början av juni och redan under sommarrean började jag handla lite kläder. Vagn, bärsele och lite annat smått och gått köpte jag i vecka 20 eftersom en arbetskompis hade saker att sälja :wink: . Skötbord är jag på jakt efter nu i vecka 21/22. Jag tycker att det är skönt att köpa lite då och då, när man hittar något man tycker om.

Lycka till med shoppandet.
skorpa
Nykomling

BF: 100207

Inläggav Hannapetersson 04 okt 2009, 22:32

Jag hade med tänkt att köpa lite då och då. Allt som man vill ha är ju inte i samma affär och samma tidpunkt :) Men har redan bestämmt vad jag vill ha för möbler. Men de köper jag nog när det har gått 50% av graviditeten. Vill ju inte skruva möbler när jag är allt för nära, det orkar jag nog inte haha :D

Tack för alla svar :)
Hannapetersson
Nykomling

Inläggav stajners 05 okt 2009, 19:42

Jag började köpa lite kläder och sånt ganska så tidigt, rätt snart efter plusset. Blev en del på olika reor under hela graviditeten. Men nästa gång tänker jag nog vänta lite med kläder för jag var sååå trött på allt brunt som fanns just när jag köpte kläder. Nu spyr jag på brunt! Men tänkte att det passade ju till vilket kön det blev...

Barnvagn köpte jag i v 15, också på rean :) Haha! Men de har ju oftast förlossningsgaranti.

Skötbord, skötbädd, spjälsäng m ALLA tillbehör, badbalja mm köpte vi i v 30. Kände på mej att jag skulle få tidigare och när jag blev inlagd första gången pga regelbundna och onda sammandragningar helgen efter så var det skönt att ha i stort sett det mesta hemma. Sen kom hon i v 37 och då hade jag hunnit köpa det mesta som man behöver inför en bebis.
Sen finns det ju en hel del man kan köpa efteråt...

Att köpa tidigt och att det sen inte går vägen tycker inte jag spelar ngn roll. Förhoppningsvis blir man gravid igen och har användning av sakerna då. Känner inte att det är den första bebisens grjer. Men sen är det kanske inte så kul att sitta med alla saker när det precis har hänt. Men så kan man inte tänka riktigt heller.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Hannapetersson 05 okt 2009, 20:56

Okej. Låter toppen tycker jag :) Nu blir jag bara mer köp sugen hihi :D
Hannapetersson
Nykomling

< Återgå till Shopping

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm