-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
HJÄLP!!
10 inlägg • Sida 1 av 1
HJÄLP!!Hej!
För 4-5 veckor sedan fick jag missfall i vecka 6-7. För 2 veckor sedan började jag gå upp varje natt för att kissa, brösten började även ömma lite och illamåendet likaså. Igår tog jag två graviditetstest som båda visade gravid. Jag tog senaste testen efter missfallet för flera veckor sedan och kan då inte minnas om det var helt blankt eller om det var väldigt svagt. Jag har druckit ca 2 liter citronvatten idag under dagen när jag arbetade och när jag kom hem efter jobb så skulle jag ta ett clearblue digital - detta visade negativt. Vad tusan är detta? Är det någon efterslängare från missfallet eller är jag gravid på nytt? =/ Vad ska jag vända mig och vad bör jag göra? Jag är helt lost! Snälla hjälp! Såhär såg testen jag tog ut igår! Även ett likadant i morse.
Re: HJÄLP!!hej!
det kan vara så att ditt missfall inte blev komplett och därför stiger hormonet, det har hänt mig. Eller så hade du som jag tvåäggstvillingar, varav det ena blev ett missfall, ganska vanligt. Kontakta sjukvården. lycka till
Re: HJÄLP!!Blev ditt gravtest svagare för att sedan bli starkare eller dom förändrades inte?
Vem kontaktar jag? Sjukvårdsupplysningen, barnmorska, KK, läkare eller var ska jag vända mig?
Re: HJÄLP!!Ring Bm och bwerätta tycker jag eller ring gyn så du får ett vul och lämna blodprov.
Re: HJÄLP!!FLS nämen vad säger du har du fått mf, du borde ju gått direkt till gynmottagningen, det är inget o leka om det finns rester kvar kan du få infektion. Ring till de på måndag och boka tid. Vissa kan också få mens fastän de är gravida, men om testet visar negativt så borde du inte räkna med det......
Hoppas att allt ser bra ut kram MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: HJÄLP!!Men å andra sidan kan du ju hunnit bli gravid igen..... Det bästa är ju att besöka gyn, då får du ju veta.... Kram
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: HJÄLP!!det kan ju vara så att du blivit gravid igen o är väldigt tidigt, om du då druckit mkt vätska så kan det ju visa neg o vissa test är ju känsligare en andra...
Ring o kolla upp så att du vet att det inte är någon infektion el så.. Håller tummarna för dig
Re: HJÄLP!!Tack för er hjälp! Jag är bara så lost på var jag ska vända mig? Är det en barnmorska jag ska ringa, en läkare eller till någon gynmottagning? =/
Re: HJÄLP!!ring gyn!
Re: HJÄLP!!Säger som ovan...du drack la för mkt innan du tog testet? Dessutom är testen ju lite olika känsliga och jag har aldrig tyckt clear blue är vidare känsliga. Testlagrets har alltid funkat bättre
10 inlägg • Sida 1 av 1
|