av L8i 19 okt 2011, 09:08
Julian hade också kolik, dock skrek han dygnet runt!
Han spände sig också så som du beskriver eller som BVC sköterskan sa; som en fiolsträng. När det var som värst turades jag och sambon om att bära runder på Julian hela nätterna, ibland blev han tyst en liten liten stund. Som någon skrev här tidigare hjälpte vatten lite grann, jag brukade gunga honom i babyskyddet i badrummet med kranen på för fullt och att vagga vagnen över en tröskel, väldigt hårt.
Kolikbarn vill ju att det ska vara hårda bestämda rörelser, inte mjukt och fint. Att gå till kiropraktikern ska vara det allra bästa, hade jag haft kraft och ork hade jag gjort det direkt med honom och en del tycker även att akupunktur ska hjälpa.
Minifom och liknande är bara utslängda pengar, så det hade jag hoppat ifall jag var du.
Sist men inte minst, så be folk om hjälp! Någon faster eller mormor kan väl ta den lille någon timme?! Det gör underverk att få slippa skirket bara en liten stund eller att slippa vara den som bär runder.
Jag väntade med att be om hjälp tills jag bröt ihop och det tog flera månder efter det innan jag började tycka om min son. Låt inte det gå för långt och tänk på att ni inte är ensamma, även om det känns så.
Massvis med styrkekramar!