Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

HJÄLP! Är bara i v.9 å känner mig som en jäst bulldeg!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

HJÄLP! Är bara i v.9 å känner mig som en jäst bulldeg!

Inläggav Lelleh 20 maj 2010, 16:15

Underbart att ÄNTLIGEN blivit med barn (efter några års försök)
MEN, är det NÅN mer där ute som känner för att gräva ner sig i sin säng, bränna alla sina snygga "skinny jeans" å krypa fram nån gång i femte månaden kanske, då folk fattar att man kanske är med barn, å inte FET som man känner sig nu???? AAARGH!!!!! :!:
Lelleh
Stammis

Re: HJÄLP! Är bara i v.9 å känner mig som en jäst bulldeg!

Inläggav Sandi89 20 maj 2010, 16:36

Det är väldigt vanligt å samla på sig lite vätska och svälla upp då tarmarna krånglar första tiden och då känner man sig uppblåst och allmänt fet :P hehe. Man kan tillomed få mage som putar tidigt pga tarmarna och sen försvinner den och magen är ungefär som vanligt å sen kommer riktiga bebismagen efter vecka 14-15 :)
Så va det för mig iaf :)
BildBild
Sandi89
Alltid online

Inläggav Lelleh 20 maj 2010, 16:40

Jepp, nåt är det ivf! Har alltid varit smal å matnojjig, å nu känns det som att vad man än stoppar i sig så sätter det sig på RUMPAN, morr! Antar att det bara är å börja vänja sig.... Hoppades ju på att man kunde ha sina vanliga byxor åtminstone ett par tre veckor till....:(
Lelleh
Stammis

Inläggav Lelleh 20 maj 2010, 16:44

Så "lönnismagen" förvandlas till en liten bebismage sen då? För saken är den att magen är egetligen inget att klaga över än (förutom på efterm/kvällen) men det känns som att rumpan har blivit lite mer, vad ska man säga, juicy?! Känns hopplöst just nu...Hoppas bara att det är tillfälligt som du skriver, å att man känner sig finare om ett par veckor! :?
Lelleh
Stammis

Inläggav soffilina 20 maj 2010, 16:56

i början sväller magen upp eftersom tarmarna lever sitt egna liv. man kan bli en riktig ballong. men det går över efter ett tag, fortare för vissa, men andra får stå ut längre, hursomhelst byta tarm-magen ut mot bebismage =)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Ilavon 20 maj 2010, 17:39

Ja så var det för mig me, tror redan de va i v 6 som jag inte kunde få upp mina tajta jeans över låren.... magen min putade me jättemycke i början så de va svårt att dölja den, ville ju helst inte "go public" för tidigt... Men sen som sagt ändrar kroppen sig igen o man får den riktiga bebismagen, tyvärr så e vi nog många som själva har svårt att trivas me sig själv i mamma kroppen, fast de flesta tycker man e hur vacker som helst så känner man sig mest som en tjock kossa... :? Försök att se dig själv me andras ögon o noja inte över vikten. Ta hand om dig o din bebis, ät hälsosamt, viktigt att bebisen får bra mat, o rör på dig så mycket du orkar, de mår både du o din bebis bra av.
Bild

BildMake a pregnancy ticker
Välkommen lillebror!
Ilavon
Stammis

Status: Ett barn finnes nr 2 på väg!

Inläggav Lelleh 21 maj 2010, 08:56

Ja, jag får nog sluta med nojjorna å bara börja njuta nu.... Vill ju inte slösa bort dessa fantastiska månader med å klaga å bara se mig som tjock! Min man höll på att få ett bryt över mig igår när jag bara klagade, han tycker ju att jag "är vackrare än någonsin"...får väl börja lyssna på honom! Skönt ändå att få bolla lite med andra å höra att man inte är ensam med att känna sig plufsig å klumpig m.m. Tack för all respons :D
Lelleh
Stammis

Inläggav MammaGugge 30 maj 2010, 17:47

Hej, jag är i vecka 5 enligt BM som jag pratade med över telefonen men i vecka 6 enligt graviditets kalendern här på sidan. Jag vet i alla fall att fostret är fyra veckor gammalt.

Hur som haver, jag känner mig också helt uppblåst och bara för att vi inte har sagt något till någon så känns det som om alla ser. Jag är mullig redan innan men det känns som om jag har blivit "gravid fet".
Jag är trött hela dagarna och har ingen ork, eller lust.

Så, jag är också så glad över att det är flera som känner så, så man inte är ensam.
MammaGugge
Stammis

Bor: Landet
Status: Gravid, första!

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm