Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Hjälp!! är jag gravid??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Hjälp!! är jag gravid??

Inläggav eelina 02 okt 2011, 17:49

Hejsan!

Jag är lite orolig över att jag är gravid.
Har inte råd att köpa grav test och jag är bara 18 så kan inte säga till mina föräldrar heller.
Så tänkte kanske höra med er vad ni misstänker.

Mina p- piller tog slut för en månad sen och jag hade sex ca 10-11 dagar efter att min mens tog slut.
Jag fick mina nya p- piller utskrivna för några dagar sen och tog dom i ca 2 dagar. Men sen blev min kropp konstig så jag slutade i fredags för att se om min mens skulle komma. Så väntar på den.

Mina ''symptomer'' är:
- Jag är konstant hungrig men när jag väl äter något så mår jag bara illa.
När jag väl tänkte vad jag vill äta blir jag verkligen sugen på ALLT.
- Jag har jätte ont i brösten. Vet dock inte om det är för att mensen är påväg.
- Mitt underliv är inte som det ska. Har jätte konstiga flytningar och den beter sig bara allmänt konstigt.
- Är kissnödig hela tiden. Fast det behöver ju inte bero på det.
- Jag är konstant trött och sover i princip nästan hela tiden.
- Och jag har gått upp sjukt mycket i vikt den senaste tiden.

Vad tror ni?
Jag behöver lite råd...

(jag har precis ätit världens största portion med kött gryta och makaroner. Jag mår nu sjukt illa men är fortf hungrig som om jag inte ätit på hela dagen..)
eelina
Nykomling

Re: Hjälp!! är jag gravid??

Inläggav <pyret> 02 okt 2011, 18:32

Hejsan jag vet ju inte men det kan ju vara så att du e gravid. Men eftersom du bara är 18 år kan du ju gå till ungdomsmottagningen eller gå till vanliga mödravården och ta ett gravtest där det kostar ju ingenting... lycka till
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

BF: 120123
Status: Syskon på bakning

Inläggav laisa86 03 okt 2011, 08:35

Eftersom att du är så ung, kan då gå till ungdomsmottagningen och berätta om dina symtom och fråga om du får göra ett graviditetstest! Där får du hjälp och det är gratis! Ring dit redan idag! Lycka till! :)
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

Inläggav vambi 03 okt 2011, 11:57

hej, oj det lät nästan som jag, men som sagt, säkrast är att gå till mvc eller barnmorskan ,då vet du säkert, jag ska göra ett nytt test när jag får pengar, då jag inte litar på det jag gjorde hos BM, men som sagt, testa först, så vet du ju, lycka till!
vambi
Alltid online

Inläggav Angelica_87 03 okt 2011, 16:11

Låter som du är gravid. Som de säger ovan, bara att gå dit och testa sig :)
Man kan ju också "inbilla" sig att man är det vad jag förstår...

Lycka till!

//Angelica
Angelica_87
Stammis

Inläggav Vitlilja 03 okt 2011, 20:28

När man slutar/gör ett uppehåll med p-piller kan kroppen bete sig lite konstigt, det är ju ändå en hormonomställning, men det bästa vore ju att testa.
Ta kontakt med ungdomsmottagningen, där får du göra ett gratis gravtest och de har sekretess så ingen kan få reda på att du varit där. De kan också hjälpa dig vidare OM du skulle vara gravid.

Lycka till!
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav eelina 03 okt 2011, 22:41

Vitlilja skrev:När man slutar/gör ett uppehåll med p-piller kan kroppen bete sig lite konstigt, det är ju ändå en hormonomställning, men det bästa vore ju att testa.
Ta kontakt med ungdomsmottagningen, där får du göra ett gratis gravtest och de har sekretess så ingen kan få reda på att du varit där. De kan också hjälpa dig vidare OM du skulle vara gravid.

Lycka till!

Jag vet, har bara ätit p- piller från och till så har inte ätit dom regelbundet under en längre tid, max kanske en månad i streck sen slutat ett tag osv. sen testat igen.
För mår inte bra av p- piller. Men min kropp har aldrig varit såhär förut.

Gjorde ett grav test idag men det visade negativt, kanske är för tidigt att se?
Ska nog göra ett till om min mens inte kommer.
eelina
Nykomling

Inläggav annagbg 05 okt 2011, 10:52

Eelina> instämmer med de andra att det är bäst att kontakta en ungdomsmottagning. Det kan absolut vara för tidigt att se än om du är gravid.

Jag blir lite orolig när jag läser om hur du har använt p-piller, så prata gärna med en barnmorska/ungdomsmottagningen eller någon äldre tjej du litar på om det. P-piller fungerar inte om man äter dem tillochfrån, det krävs att du äter dem varje dag för att de ska fungera. Så fort du hoppar över ett piller så finns det risk/chans att bli gravid igen.

P-piller är hormoner och det är inget man ska joddla med fram och tillbaka, testa hellre under minst 3 månader (så att kroppen hinner reagera/vänja sig) och om du inte mår bra då så be om en ny sort eller testa någon annan metod som spiral eller p-stav.

Är verkligen inte meningen att ge dig pekpinnar, bara omtanke.

Lycka till med allt!
Anna
annagbg
Nykomling

BF: 120312

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm