-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
HJälp ang förlossning!!
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
HJälp ang förlossning!!Hej allihopa
Är nu i vecka 36 och min bebis är i fel position. Hna är i sån breech..eller sk sätsebjudning. Igår försökte läkarna vända på honom men det var omöjligt han vägrade förflyttas en mm. Så de gav upp och nu inom 2 veckor ska jag ha bestämt om jag ska föda med sätesbjudning eller kejsarsnitt....Vad gör man??? Inget av det känns så lockande precis...Livrädd och missa första kontakten med min pojke om jag gör kejsarsnitt..men ang sätesbjudning har jag inget koll på heller..mer än att benen kan vara krokiga i början och att senare de kan få dyslexi vara hyperaktiva osv...hoppas ni har lite tips o råd...har försökt läsa om det men blir inte klok på det ändå.... [url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
Jag fick göra ett akut kejsarsnitt när jag fick min tös för åtta år sedan och jag kan säga att visst missade jag första kontakten med henne men idag spelar det ingen roll hon är världens goaste unge....
senaste satt fast i säte kilat fötterna som i yoga ställning så det blev snitt... fy för min del ... jag har fött vaginalt innan,,, men vet ej om jag skulle föda i säte
jag hade nog tagit snitt även om det var förjäkla trist... men pappan får ta första stunden med den lille
Jag funderar mest på snitt med..men sen så läser man om alla möjliga komplikationer och återhämtning tar lång tid och amning...det är klart viktigaste att bebisen mår bra men ändå..
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
Vad säger läkaren? Tror han/hon att du klarar en vaginal FL med sätesbjudning? Eller föredrar han/hon ett snitt? Jag hade nog tagit ett snack med min BM eller med läkaren och pratat igenom alla tankar och oro innan, så jag visste vad jag tog ställning till.
Är ju en risk vilket fall som helst. Kan ju bli akutsnitt (om du har för trångt bäcken, eller om navelsträngen kommer i kläm eller kommer ut först) och det kan ju upplevas värre än ett planerat snitt. Usch, vilket svårt val..., men som sagt ta reda på förutsättningarna så blir nog valet något enklare!! *kramar om*
jaa än så länge ska jag läsa på o nästa vecka ska vi prata genom det mer..men det känns som alla läkare och barnmorskor säger olika med..så jaghar ingen aning vad jag ska gå på..kan inte ens lita på egna beslut..
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
Jag har 2 vänner som fött i säte...en av dom visst det inna och den andra fick rätt på det i förlossningsrummet. För båda gick det hur bra som helst och båda säger att dom hellre föde så än med huvudet först. Det gjorde mindre ont än när huvudet kommer först...
...Men som sagt, inte är det ju alltid så. Inget lätt beslut att ta!
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|