Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Hjälp angående Primolut nor

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Hjälp angående Primolut nor

Inläggav AnnaMaria83 28 nov 2011, 15:17

Hej!

Jag undrar om det är någon här som använt primolut nor? Jag ska ta det 4 dagar innan beräknad mens då jag har beställt tid hos en privat gynekolog och jag beräknas ha mens den dagen jag ska vara där. Vi försöker ju få barn och slutade med p-piller förra året i december. Till min fråga nu, jag skall alltså försöka undvika att ha sex vid ägglossning den här månaden då det står i instruktionerna att man ej ska äta dessa tabletter vid graviditet? Känns trist att behöva skippa denna månaden då vi har fösökt länge men jag vill ju heller inte riskera att bli gravid och ta tabletterna så att jag på något sätt skadar fostret...

Hoppas att någon har ett svar på detta som man kan bli klok på..Gyn sa inget om detta nämligen när jag ringde...
krakelspektakel.blogg.se
AnnaMaria83
Stammis

Re: Hjälp angående Primolut nor

Inläggav Villnuu 01 dec 2011, 12:44

Hej,

Varför ska du ta Primolut?
Jag tar de tabletterna för att framkalla mensen då jag inte har någon regelbunden mens.
Har du regelbunden mens och ägglossning?

/Maria
Villnuu
Nykomling

Re: Hjälp angående Primolut nor

Inläggav AnnaMaria83 02 dec 2011, 19:23

Jag skulle ta det för att skjuta på mensen. Ska på gynundersökning den 20/12 och förväntades ha mens då så därför fick jag dem utskrivna så att jag inte skulle ha mens vid undersökningen.

Nu verkar jag ha lite tur så jag kanske inte behöver ta dem då ägglossningstestet visade positivt 5 dagar tidigare än jag trott.. då bör min mens vara över när jag ska på undersökningen.

Jag har inte haft regelbunden mens sedan jag slutade med p-piller förra året i december. Så har haft lite svårt att hitta ägglossningen. Enl. testerna så har jag fått utslag de senaste 4 månaderna, men det är ju inte 100%-iga. Har ökad behåring så har varit lite orolig för pco, men vi får se vad gyn säger när jag kommer dit :) De månader jag har testat med äl-test så har mensen kommit 12-13 dagar efter positivt test så det borde ju fortsätta så då lutealfasen sägs vara ungefär densamma.

Äter du pergotime oxå?

Kram Maria
krakelspektakel.blogg.se
AnnaMaria83
Stammis

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm