Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Hjälp hur ska jag göra!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Hjälp hur ska jag göra!

Inläggav MiaIa-90 02 feb 2011, 18:18

Hej jag har en jobbig sitvation där jag och min kille har svårt att komma överens om saker vi bråkar ofta om framtiden och flytta ihop och barn och så.
Jag vill ha barn nu och har velat ha det länge men han vill inte jag har redan väntat i 5år men inte hela tiden med honom.
Vi har varit ihop i 3år och jag har tagit studenten och flyttat till samma by som han. men nu begär han att jag ska skaffa jobb och så innan. och att han säger från och till att han lika gärna kan bo själv hela livet och utan barn:(.
Hjälp någon är det någon som har tips på vad jag ska göra?!
Det kan ha blivit lite rörigt när jag har skrivit:(.
Tack i för hand!
MiaIa-90
Stammis

Status: Längtar efter att få barn!

Re: Hjälp hur ska jag göra!

Inläggav soma 02 feb 2011, 18:25

Hej, jag förstår nog lite hur du menar men inte helt. Jag tycker inte att det är ett orimligt krav av din kille att tycka att du ska jobba lite innan ni skaffar barn. Det kan vara svårt att få ekonomin att gå ihop och så annars. Sen förstår jag också din längtan. Men framförallt verkar det som att ni behöver prata om hur ni ska ha det. Skaffa en plan liksom så att när ni väl skaffar barn så är ni båda redo och vill bo tillsammans osv. Om du bara blir gravid och han inte känner sig redo så kommer det troligtvis inte att sluta bra. Men sen om han vill vänta mycket längre än vad du vill så kanske han inte är rätt kille för dig?

En tuff men välbehövd diskussion om det här är mitt tips helt enkelt!
Lycka till! :D
Bild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Mamma till världens finaste Elvira!

Inläggav MiaIa-90 02 feb 2011, 18:31

soma skrev:Hej, jag förstår nog lite hur du menar men inte helt. Jag tycker inte att det är ett orimligt krav av din kille att tycka att du ska jobba lite innan ni skaffar barn. Det kan vara svårt att få ekonomin att gå ihop och så annars. Sen förstår jag också din längtan. Men framförallt verkar det som att ni behöver prata om hur ni ska ha det. Skaffa en plan liksom så att när ni väl skaffar barn så är ni båda redo och vill bo tillsammans osv. Om du bara blir gravid och han inte känner sig redo så kommer det troligtvis inte att sluta bra. Men sen om han vill vänta mycket längre än vad du vill så kanske han inte är rätt kille för dig?

En tuff men välbehövd diskussion om det här är mitt tips helt enkelt!
Lycka till! :D

Jo pengar och så kan vara svårt men ligger mycket mer bakom allt har pratat med honnom och ahn vet ju inte om han vill ha abrn sdan heller han sa till och med att han vill kasnke bo själv hela livet och inte bo ihop heller. Han sa att man kan bo i samma trapprum i var sin lägenhet och ne de sa ajg nej till de går inte.

Är helt splittrad:(

TACK!
MiaIa-90
Stammis

Status: Längtar efter att få barn!

Inläggav Thiies_ 02 feb 2011, 19:00

jag tycker att innan du funderar på att skaffa barn ska du nog fundera på din relation med din pojkvän :wink: de är vad jag tycker. Sen kan jag verkligen rekomendera att arbeta ihop en dräglig mammpeng för 180 kr dagen är verkligen inge roligt att leva på, tro mig jag blev gravid direkt efter studenten och hann aldrig få något fast jobb...
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm